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Directed away from
Discharge from point sources
From today's point of view
Pointed away from
Steal a point
Steal a shot
Steal a shot from the opponent
Steal points

Vertaling van "from stakeholders pointed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
A Case Study in Multi-Stakeholder Consultation: The Corporate History of the Federal Pesticide Registration Review, or How We Got From There to Here

A Case Study in Multi-Stakeholder Consultation: the Corporate History of the Federal Pesticide Registration Review, or How We Got From There to Here


directed away from | pointed away from

dirigé à partir de | opposé à


directions observed from points of a network to a point to be determined

directions observées des points de réseau à un point à déterminer


directions observed from a point to be determined to points of a network

directions observées d'un point à déterminer aux points de réseau


pointed away from [ directed away from ]

opposé à [ dirigé à partir de ]


The combination of a propensity for venous thrombosis and seizures has been reported in two unrelated kindreds. Transmission is autosomal recessive. It results from a point mutation of PIGM, which reduces transcription of PIGM and blocks mannosylatio

syndrome d'hypercoagulabilité par déficit héréditaire en glycosyl phosphatidyl inositol


steal a shot from the opponent [ steal a shot | steal a point | steal points ]

voler un point à l'adversaire [ voler un point | voler des points ]


from today's point of view

pour autant qu'on puisse en juger actuellement


discharge from point sources

rejet des sources ponctuelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A number of complaints and calls for legal clarity from stakeholders pointed to the existence of questionable nationality restrictions on access to sporting activities and/or sports competitions in some Member States.

Un certain nombre de plaintes et de demandes de clarifications juridiques émanant de parties intéressées ont révélé l’existence de restrictions contestables, fondées sur la nationalité, à l’accès à des activités sportives et/ou à des compétitions sportives dans certains États membres.


The above policy and technology related points together with the need to review the EIF’s effectiveness resulted in a stakeholder consultation in 2016 which analysed needs and problems faced by stakeholders with regards to interoperability and the implementation of the EIF, identified impacts which might arise from expected revisions, and collected feedback on added value.

Les éléments concernés de la politique et de la technologie susmentionnées, ainsi que la nécessité de réexaminer l’efficacité de l’EIF ont donné lieu à une consultation des parties intéressées en 2016, lors de laquelle les besoins des parties prenantes et les problèmes qu’elles rencontrent en matière d’interopérabilité et de mise en œuvre de l’EIF ont été analysés, de même que les incidences susceptibles de résulter des révisions attendues ont été recensées et un retour d’information sur la valeur ajoutée a été collecté.


Increasing importance of security in the EU Unique position to respond to security coordination needs Global alliances look for EU counterpart Launching new projects with high relevance in the security field Becoming a reference point for all the MS | If effectiveness is not improved, rapid weakening and loss of reputation High turnover is weakening the staff Contradictory expectations from MS and between MS and stakeholders Misperception of role and g ...[+++]

Importance croissante de la sécurité dans l'UE Position unique pour répondre aux besoins de coordination en sécurité Les alliances formées au niveau global cherchent une contrepartie UE Lancement de nouveaux projets très pertinents pour le domaine de la sécurité Devenir un centre de référence pour tous les Etats membres | Si l'efficacité n'est pas améliorée, affaiblissement rapide et perte de réputation Le taux élevé de renouvellement du personnel (turnover) affaiblit son bon fonctionnement Attentes contradictoires des Etats membres et entre les Etats Membres et les parties concernées Perception erronée du rôle et des objectifs par les p ...[+++]


More specifically, Member States could set a maximum deadline of 1 month for granting these licences and permits, except in cases justified by serious risks to people or the environment refrain from asking SMEs for information which is already available within the administration, unless it needs to be updated make sure that a micro-business is not asked to participate in a statistical survey under the responsibility of the state, regional or local statistical office more than once every three years, provided that the needs for statistical and other types of information do not require otherwise establish a contact ...[+++] to which stakeholders can communicate rules or procedures which are considered to be disproportionate and/or unnecessarily hinder SME activities ensure full and timely implementation of the Services Directive, including the setting up of points of single contact, through which businesses can obtain all relevant information and complete all necessary procedures and formalities by electronic means.

Plus précisément, les États membres pourraient fixer un délai maximum d’un mois pour l’octroi de ces licences et autorisations et permis, sauf dans les cas où un délai plus long est justifié par des risques graves pour les personnes ou l’environnement s’abstenir de demander aux PME des informations dont les administrations disposent déjà, sauf lorsque ces informations doivent être mises à jour veiller à ce que les micro-entreprises ne soient pas invitées à participer plus d’une fois tous les trois ans à une enquête statistique sous la responsabilité de l’office statistique national, régional ou local, sauf si les besoins en informations statistiques ou autres rendent cette participation nécessaire mettre en place un ...[+++]


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The different comments from stakeholders showed that while they may have particular preferences about the relative emphasis given to different measures and approaches, there is general agreement on several points:

Les commentaires des parties prenantes montrent que, en dépit de leurs préférences individuelles quant à l'importance à accorder aux diverses mesures et approches, elles sont d'accord sur les points suivants:


19. Agrees with the Commission that IP must have an effective, integrated governance structure including the monitoring of activities; recalls the EP’s recommendation in the Lange report on industry to establish a permanent Commission IP task force of relevant directorates-general that takes into account the input of stakeholders and coordinates and monitors implementation; stresses that Parliament should be regularly informed on IP developments and asks the Commission to report annually to Parliament on the progress of RISE and the extent to which its ambitions are being met with the tools available; proposes that the taskforces for ...[+++]

19. partage l'avis de la Commission selon lequel la politique industrielle doit disposer d'une structure de gouvernance efficace et intégrée, y compris en matière de contrôle des activités; rappelle qu'il a lui-même recommandé, dans le rapport Lange sur l'industrie, l'instauration d'un groupe de travail permanent au sein de la Commission œuvrant sur les questions liées à la politique industrielle, composé de membres des directions générales concernées et tenant compte des contributions des parties prenantes et coordonnant et contrôlant la mise en œuvre; souligne qu'il devrait être régulièrement informé des évolutions de la politique industrielle et demande que la Commission lui fasse rapport annuellement sur les avancées de la stratégie R ...[+++]


20. Stresses the need for a transparent and all-inclusive process of review of the UNHRC, taking account of the positions of NGOs, civil society and all other relevant stakeholders; points out that the review of the UNHRC should not prevent the organisation from continuing its important work on human rights violations;

20. souligne la nécessité d'une procédure de réexamen transparente et globale du Conseil des droits de l'homme, tenant compte des positions des ONG, de la société civile et des autres acteurs concernés; attire l'attention sur le fait que le réexamen du Conseil des droits de l'homme ne devrait pas l'empêcher de poursuivre ses importants travaux sur les violations des droits de l'homme;


2. Rejects, as a generality, the first option referred to in the Communication, namely to address the question whether the Community acquis in the area of company law should be reduced to those legislative acts specifically dealing with cross-border situations; is, however, not totally averse to repealing individual provisions which, from the stakeholders" point of view, are no longer necessary or of benefit to business, provided that such repeal is not contrary to the public interest;

2. rejette, d'une façon générale, la première option mentionnée dans la communication, à savoir examiner s'il convient de limiter l'acquis communautaire dans le domaine du droit des sociétés aux actes juridiques traitant spécifiquement des aspects transfrontaliers; n'est toutefois pas totalement opposé à l'abrogation de certains actes qui, selon les parties intéressées, ne sont plus nécessaires ou utiles pour les entreprises pour autant que cette abrogation ne nuise pas à l'intérêt public;


2. Rejects, as a generality, the first option referred to in the Communication, namely to address the question whether the Community acquis in the area of company law should be reduced to those legislative acts specifically dealing with cross-border situations; is, however, not totally averse to repealing individual provisions which, from the stakeholders" point of view, are no longer necessary or of benefit to business, provided that such repeal is not contrary to the public interest;

2. rejette, d'une façon générale, la première option mentionnée dans la communication, à savoir examiner s'il convient de limiter l'acquis communautaire dans le domaine du droit des sociétés aux actes juridiques traitant spécifiquement des aspects transfrontaliers; n'est toutefois pas totalement opposé à l'abrogation de certains actes qui, selon les parties intéressées, ne sont plus nécessaires ou utiles pour les entreprises pour autant que cette abrogation ne nuise pas à l'intérêt public;


It is the particular task of this Parliament to refine and specify the proposal from the Commission, that is, to remind citizens and stakeholders alike exactly what we are intending to do to safeguard all parts of the food chain, at whatever point we happen to be in it, from primary producers through to ultimate consumers.

Il incombe en particulier au Parlement d'affiner et de préciser la proposition de la Commission, et donc de rappeler exactement tant aux citoyens qu'aux acteurs concernés ce que nous projetons de faire pour sauvegarder tous les maillons de la chaîne alimentaire, où que nous nous situions dans celle-ci, des producteurs primaires aux consommateurs finaux.




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Date index: 2023-07-05
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