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2WT
Control movement of vessels into docks
Division of ship into main vertical zones
FMT
FMTTRA
From ship
Guide ships into docks
Guide vessels into docks
MARPOL
Overboard
Oversee arrival and departure of ships into port
Oversee arrival and departure of vessels into port
Oversee vessel arrival and departure
Pass safely from the head of the ladder into the ship
Reverse translation
Safely dock ships
Supervise arrival and departure of ships into port
Thrown overboard by motion of ship
Translation from L1
Translation from L1 into an L2
Translation from mother tongue
Two-way translation
Washed overboard

Traduction de «from ships into » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
oversee arrival and departure of vessels into port | oversee vessel arrival and departure | oversee arrival and departure of ships into port | supervise arrival and departure of ships into port

surveiller l'arrivée et le départ de navires au port


control movement of vessels into docks | guide vessels into docks | guide ships into docks | safely dock ships

guider les navires dans les quais


Convention relative to the Conversion of Merchant-ships into War-ships

Convention relative à la transformation des navires de commerce en bâtiments de guerre


Convention relative to the Conversion of Merchant Ships into Warships

Convention relative à la transformation des navires de commerce en bâtiments de guerre


division of ship into main vertical zones

division du navire en tranches verticales principales


Acceptance of (Name of Ship) into the Canadian Armed Forces

Recette du (nom du navire) au service des Forces armées canadiennes


reverse translation | translation from a translator's main working language (usually mother tongue) into a foreign language | translation from L1 | translation from L1 into an L2 | translation from mother tongue | two-way translation | 2WT [Abbr.] | FMT [Abbr.] | FMTTRA [Abbr.]

traduction bipolaire | traduction inversée | traduction vers L2


impact of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | principles of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | MARPOL

Convention internationale pour la prévention de la pollution par les navires


pass safely from the head of the ladder into the ship

passer en curité du sommet de l'échelle dans le navire


drowning and submersion as a result of an accident, such as:fall:from gangplank | from ship | overboard | thrown overboard by motion of ship | washed overboard |

noyade et submersion résultant d'un accident tel que:chute:du haut du bateau | du haut de la passerelle | par dessus bord | éjection par dessus bord provoquée par les mouvements du navire | enlèvement par une lame |
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This contradiction can be explained by the existence of market barriers for the uptake of such technologies and operational measures such as the lack of reliable information on fuel efficiency of ships or of technologies for retrofitting ships, lack of access to finance for investments into ship efficiency and split incentives as ship owners would not benefit from their investments into ship efficiency as fuel bills are paid by ope ...[+++]

Cette contradiction peut s’expliquer par les obstacles commerciaux qui s’opposent au développement de ces techniques et à l’adoption de ces mesures opérationnelles, notamment le manque d’informations fiables sur la consommation de combustible des navires, ou de techniques de mise à niveau des navires, les difficultés d’accès au financement en vue d’investissements dans l’efficacité énergétique des navires, et les divergences d’intérêts étant donné que les armateurs ne profiteraient pas de leurs investissements dans l’efficacité énergétique des nav ...[+++]


(5) The adoption of measures to reduce greenhouse gas emissions and fuel consumption is hampered by the existence of market barriers such as lack of reliable information on fuel efficiency of ships or of technologies available for retrofitting ships, lack of access to finance for investments into ship efficiency and split incentives as ship owners would not benefit from their investments into ship efficiency when fuel bills are pai ...[+++]

(5) L’adoption de mesures de réduction des émissions de gaz à effet de serre et de réduction de la consommation de combustible se heurte à des obstacles commerciaux tels que le manque d’informations fiables sur la consommation de combustible des navires, ou de techniques de mise à niveau des navires, les difficultés d’accès au financement en vue d’investissements dans l’efficacité énergétique des navires, et les divergences d’intérêts étant donné que les armateurs ne profiteraient de leurs investissements dans l’efficacité énergétique des nav ...[+++]


In its answer of 18 October 2007 to Written Question No. E-3951/07 , the Commission states that, if no agreement can be reached in the IMO, the Commission will submit legislative proposals to reduce air pollution from ships and, in so doing, will take cost-effectiveness and the impact on short sea shipping into consideration.

Dans la réponse qu’elle a apportée le 18 octobre 2007 à la question [http ...]


In its answer of 18 October 2007 to Written Question No. E-3951/07, the Commission states that, if no agreement can be reached in the IMO, the Commission will submit legislative proposals to reduce air pollution from ships and, in so doing, will take cost-effectiveness and the impact on short sea shipping into consideration.

Dans la réponse qu’elle a apportée le 18 octobre 2007 à la question [http ...]


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7. Unless paragraph 10 applies, the flag State shall require that corrective measures are taken by the company to bring the ship into compliance with the applicable regulations and international conventions before the ship is allowed to sail from the port of detention (in addition to the corrective action required by the port State).

7. Sauf en cas d'application du paragraphe 10 , l'État du pavillon doit exiger que la compagnie prenne des mesures correctives (en plus de celles imposées par l'État du port) pour mettre le navire en conformité avec les règlements et les conventions internationales applicables avant que le navire ne soit autorisé à quitter le port d'immobilisation.


6.6 After 1 July 2004, when a ship is withdrawn from service, the information should be provided as from the date of re-entry of the ship into service and should reflect the actual condition on that date.

6.6 Après le 1er juillet 2004, lorsqu'un navire est retiré du service, les renseignements fournis devraient remonter à la date à laquelle le navire entre à nouveau en service et rendre compte de l'état effectif à cette date.


6.5 With respect to ships constructed on or after 1 July 2004 and for ships constructed before 1 July 2004 which were out of service on 1 July 2004, the information should be provided as from the date of entry of the ship into service and should reflect the actual condition on that date.

6.5 En ce qui concerne les navires construits le 1er juillet 2004 ou après cette date, et les navires construits avant le 1er juillet 2004 qui étaient hors service le 1er juillet 2004, les renseignements fournis devraient remonter à la date d'entrée en service du navire et rendre compte de l'état effectif à cette date.


6.6. After 1 July 2004, when a ship is withdrawn from service, the information should be provided as from the date of re-entry of the ship into service and should reflect the actual condition on that date.

6.6. Après le 1er juillet 2004, lorsqu'un navire est retiré du service, les renseignements fournis devraient remonter à la date à laquelle le navire entre à nouveau en service et rendre compte de l'état effectif à cette date.


6.5. With respect to ships constructed on or after 1 July 2004 and for ships constructed before 1 July 2004 which were out of service on 1 July 2004, the information should be provided as from the date of entry of the ship into service and should reflect the actual condition on that date.

6.5. En ce qui concerne les navires construits le 1er juillet 2004 ou après cette date, et les navires construits avant le 1er juillet 2004 qui étaient hors service le 1er juillet 2004, les renseignements fournis devraient remonter à la date d'entrée en service du navire et rendre compte de l'état effectif à cette date.


3. Import authorisations shall only cover products shipped into the Community from the third country in which they originate no earlier than 1 January 2002.

3. Les autorisations d'importation ne couvrent que les produits expédiés dans la Communauté à partir du pays tiers dont ils sont originaires, à compter du 1er janvier 2002 au plus tôt.




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'from ships into' ->

Date index: 2024-07-31
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