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Burns
Chemical burns
Corrosions
Electricity
External aid financed from the Community budget
Flame
Friction
Hot air and hot gases
Hot objects
Lightning
Radiation
Tariff increase arising from external difficulties
Visa Regulation

Vertaling van "from external supervisors " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Council Regulation (EC) No 539/2001 of 15 March 2001 listing the third countries whose nationals must be in possession of visas when crossing the external borders and those whose nationals are exempt from that requirement | Visa Regulation

règlement visas | règlement (CE) n° 539/2001 du Conseil fixant la liste des pays tiers dont les ressortissants sont soumis à l’obligation de visa pour franchir les frontières extérieures des États membres et la liste de ceux dont les ressortissants sont exemptés de cette obligation


tariff increase arising from external difficulties

augmentation tarifaire dûe à des difficultés externes


external aid financed from the Community budget

aide extérieure financée sur le budget général des Communautés


Haemoglobinuria due to haemolysis from other external causes

Hémoglobinurie due à une hémolyse relevant d'autres causes externes


burns (thermal) from:electrical heating appliances | electricity | flame | friction | hot air and hot gases | hot objects | lightning | radiation | chemical burns [corrosions] (external)(internal) scalds

brûlures chimiques [corrosions] (externes) (internes) brûlures dues à:air et gaz chauds | appareils de chauffage électriques | électricité | flamme | foudre | friction | objets brûlants | rayonnement | ébouillantage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
24. Notes the Court of Auditors' findings that the ex-ante controls by both the authorising officers of EuropeAid's central services and in the Union Delegations were only partially effective; recalls that EuropeAid's ex-ante checks largely rely on certificates from external supervisors or external audits and expenditure verifications; regrets that as a result of the high frequency of errors the Court of Auditors found the assurance that can be derived from this is limited; notes that the Commission introduced mandatory standard Terms of Reference for auditors in order to address this issue;

24. prend acte de la constatation de la Cour des comptes selon laquelle les contrôles ex ante effectués par les ordonnateurs au sein des services centraux d'EuropeAid et des délégations de l'Union ne sont que partiellement efficaces; rappelle que les contrôles ex ante d'EuropeAid reposent en grande partie sur des certificats établis par des superviseurs externes ou sur des audits et des vérifications externes des dépenses; regrette que, par suite de la fréquence élevée des erreurs, la Cour des comptes estime que l'assurance pouvant être obtenue à partir de ces éléments est limitée; observe que la Commission a mis en place un cahier de ...[+++]


24. Notes the Court of Auditors' findings that the ex-ante controls by both the authorising officers of EuropeAid's central services and in the Union Delegations were only partially effective; recalls that EuropeAid's ex-ante checks largely rely on certificates from external supervisors or external audits and expenditure verifications; regrets that as a result of the high frequency of errors the Court of Auditors found the assurance that can be derived from this is limited; notes that the Commission introduced mandatory standard Terms of Reference for auditors in order to address this issue;

24. prend acte de la constatation de la Cour des comptes selon laquelle les contrôles ex ante effectués par les ordonnateurs au sein des services centraux d'EuropeAid et des délégations de l'Union ne sont que partiellement efficaces; rappelle que les contrôles ex ante d'EuropeAid reposent en grande partie sur des certificats établis par des superviseurs externes ou sur des audits et des vérifications externes des dépenses; regrette que, par suite de la fréquence élevée des erreurs, la Cour des comptes estime que l'assurance pouvant être obtenue à partir de ces éléments est limitée; observe que la Commission a mis en place un cahier de ...[+++]


20. Is in favour of establishing paths to channel information on internal conflicts or inappropriate practices in a company to the risk committee or external supervisors, recognising also that practices sometimes differ from policies and management is not always aware of real practices;

20. se déclare partisan d'instituer des circuits pour canaliser l'information sur les conflits internes ou les pratiques inappropriées d'une société en direction du comité des risques ou des superviseurs externes, et reconnaît que les pratiques diffèrent quelquefois des politiques, et que la direction n'est pas toujours au fait des pratiques réelles;


13. Is in favour of establishing paths to channel information on internal conflicts or inappropriate practices in a company to the risk committee or external supervisors, also recognising that practices sometimes differ from policies, and management is not always aware of real practices;

13. se déclare partisan d'instituer des circuits pour canaliser l'information sur les conflits internes ou les pratiques inappropriées d'une société en direction du comité des risques ou des superviseurs externes, et reconnaît que les pratiques diffèrent quelquefois des politiques, et que la direction n'est pas toujours au fait des pratiques réelles;


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20. Is in favour of establishing paths to channel information on internal conflicts or inappropriate practices in a company to the risk committee or external supervisors, recognising also that practices sometimes differ from policies and management is not always aware of real practices;

20. se déclare partisan d'instituer des circuits pour canaliser l'information sur les conflits internes ou les pratiques inappropriées d'une société en direction du comité des risques ou des superviseurs externes, et reconnaît que les pratiques diffèrent quelquefois des politiques, et que la direction n'est pas toujours au fait des pratiques réelles;


The Council applied the Commission's proposal to reduce staff by 1% per year as from 2013 to all institutions, with the exception of the very small institutions (European Ombudsman and European Data Protection Supervisor) and the recently created European External Action Service.

Le Conseil a suivi la proposition de la Commission visant à réduire les effectifs de 1 % par an à compter de 2013, pour toutes les institutions à l'exception des très petites (Médiateur européen et Contrôleur européen de la protection des données) et du Service européen pour l'action extérieure qui vient d'être créé.


Twenty seven interviews were conducted in the framework of the study, involving representatives from the EU Member States, Norway, the European Parliament, the Commission, the European Data Protection Supervisor, the Schengen Joint Supervisory Authority, the European Environmental Agency, the European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders (FRONTEX), Europol, the Strasbourg C.SIS site responsib ...[+++]

Dans le cadre de cette étude, vingt-sept entretiens ont été organisés, auxquels ont participé des représentants des États membres de l’Union européenne, de la Norvège, du Parlement européen, de la Commission, du Contrôleur européen de la protection des données, de l’Autorité de contrôle commune Schengen, de l'Agence européenne pour l'environnement, de l’Agence européenne de gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures (FRONTEX), d’Europol, du site C.SIS de Strasbourg chargé de la gestion du SIS 1+, ainsi que des experts du secteur.




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Date index: 2023-09-13
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