Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2004 European Year of Education through Sport
Benefit from setbacks through learning process
Canadian Education Through Correspondence
Corrective labour
Deal with setbacks
Diecec
EYES
European Year of Education through Sport 2004
Exempted from the visa requirement
ISEA
International Federation for Art Education
International Society for Education through Art
Learn from setbacks
Process drive-through orders
RTL
Re-education through labour
Reform through labour
Rehabilitation through labour
Take action on setbacks
Take drive-through orders
Take driving-through orders
Take orders from drive-through
Through exemption from the visa requirement

Vertaling van "from education through " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corrective labour | re-education through labour | reform through labour | rehabilitation through labour | RTL [Abbr.]

rééducation par le travail


International Society for Education through Art [ ISEA | International Federation for Art Education ]

Société internationale pour l'éducation artistique [ ISEA | Fédération internationale pour l'éducation artistique ]


European Year of Education through Sport 2004 | EYES [Abbr.]

Année européenne de l'éducation par le sport 2004 | AEES [Abbr.]


Developing Intercultural Education through Cooperation between European Cities | Diecec [Abbr.]

Diecec [Abbr.]


Canadian Education Through Correspondence

enseignement par correspondance au Canada


2004 European Year of Education through Sport

Année européenne de l'éducation par le sport 2004


process drive-through orders | take driving-through orders | take drive-through orders | take orders from drive-through

prendre en charge les commandes à emporter | enregistrer préparer et livrer les commandes à emporter | préparer des commandes à emporter


benefit from setbacks through learning process | learn from setbacks | deal with setbacks | take action on setbacks

gérer les contretemps


exempted from the visa requirement | through exemption from the visa requirement

au bénéfice d'une dispense de visa | dispensé de l'obligation du visa


Dispatch on the promotion of education, research and innovation for the period from 2008 to 2011

Message relatif à l'encouragement de la formation, de la recherche et de l'innovation pendant les années 2008 à 2011 [ Message FRI ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Work together to complete the development of comprehensive national lifelong learning strategies covering all levels from early childhood education through to adult learning, and focusing on partnerships with stakeholders, competence development of low-skilled adults, measures to extend access to lifelong learning and integrate lifelong learning services (guidance, validation etc.).

Œuvrer de concert afin d'achever l'élaboration de stratégies nationales globales en matière d'apprentissage tout au long de la vie couvrant tous les niveaux, de l'éducation de la petite enfance à la formation des adultes, et en se concentrant sur les partenariats avec les parties prenantes, le développement des compétences des adultes peu qualifiés et les mesures élargissant l'accès à l'apprentissage tout au long de la vie et assurant l'intégration de services dans ce domaine (orientation, validation, etc.).


The European model of social cohesion must be able to allow access for all to formal and non-formal education and training systems by making it easier to move from one part of the education system to another (e.g. from vocational education to higher education), from early childhood right through to later life.

Le modèle social européen de cohésion sociale doit pouvoir permettre à tous les citoyens d'accéder aux systèmes d'éducation et de formation formels ou non formels en facilitant notamment le passage d'une filière d'éducation à une autre (par ex. de la formation professionnelle à l'enseignement supérieur) et ce, de la petite enfance à l'âge adulte.


As a result of these discussions, which were substantially prompted by the work of this commission, two major developments occurred which have been very significant for the denominational system of education: Through a process of discussion and negotiation, the major churches involved in education agreed to withdraw from direct involvement in the Department of Education and to carry out their mandate through agencies established outside the departmental structure.

Dans le cadre de discussions et de négociations, les principales Églises présentes dans le système éducatif ont accepté de cesser leur participation directe au ministère de l'Éducation et d'exécuter leur mandat par l'intermédiaire d'organismes créés en dehors de la structure ministérielle.


The Pentecostal Assemblies, its board and its education council received telephone calls, letters, personal visits and petitions from Pentecostals supporting educational reform but strongly rejecting any change to their constitutional rights in education through the amendment to Term 17.

Les Assemblées de la Pentecôte, leur conseil scolaire et leur conseil d'éducation ont reçu des appels téléphoniques, des lettres, des visiteurs et des pétitions de fidèles pentecôtistes appuyant la réforme de l'éducation mais rejetant carrément tout changement à leurs droits constitutionnels en matière d'éducation que provoquerait la modification de la clause 17.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Modernisation of Higher Education in Europe: Access, Retention and Employability examines policy and practice related to the student experience of higher education through three stages: access, which requires awareness of the offer of higher education, the requirements to be admitted, and the process of admission; progression through the study programme, including support that may be provided when problems are encountered; and transition from higher ed ...[+++]

Le rapport intitulé «Modernisation of Higher Education in Europe: access, retention and employability» examine les mesures et les pratiques entourant trois stades de l’enseignement supérieur par lesquels passent les étudiants: l’accès, qui requiert une connaissance de l’offre d’enseignement supérieur, des critères d’admission et de la procédure d’admission; l’avancement dans le programme d’étude, y compris le soutien éventuellement apporté en cas de problèmes; et la transition entre les études supérieures et le marché du travail


Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, ...[+++]

encourage les États membres à instaurer un enseignement des TIC adapté à l'âge à des stades précoces de l'éducation scolaire, en veillant particulièrement à inciter les filles à développer leur intérêt et leur talent dans le domaine numérique, et demande instamment à la Commission et à aux États membres de promouvoir l'enseignement des STIM auprès des filles à un âge précoce, étant donné que les filles délaissent les sciences, les technologies, l'ingénierie et les mathématiques dans leur parcours en raison des stéréotypes sexistes en vigueur dans ces matières, de l'absence de modèles et du cloisonnement des activités et des jouets, ce qu ...[+++]


In order to enable teacher education systems to meet those challenges, better coordination is required between the various strands of teacher education — from initial education, through additional early career support (‘induction’ ) to in-service professional development.

Pour que les systèmes de formation des enseignants permettent de relever ces défis, une meilleure coordination des différentes branches de la formation des enseignants — de la formation initiale au perfectionnement professionnel en cours d'emploi, en passant par un accompagnement supplémentaire en début de carrière [l'«initiation» ] — est indispensable.


Perhaps we need to take just a moment to remind ourselves that Bill C-5 is an act to provide financial assistance for post-secondary education savings, the stated purpose of which is to encourage the financing of children's post-secondary education through saving from early childhood in registered education savings plans.

Nous devons peut-être prendre juste un instant pour nous rappeler que le projet de loi C-5, la Loi sur l'aide financière à l'épargne destinée aux études postsecondaires, a pour objectif déclaré d'encourager le financement des études postsecondaires des enfants grâce à la constitution, dès la petite enfance, d'une épargne dans des régimes enregistrés d'épargne-études.


The European model of social cohesion must be able to allow access for all to formal and non-formal education and training systems by making it easier to move from one part of the education system to another (e.g. from vocational education to higher education), from early childhood right through to later life.

Le modèle social européen de cohésion sociale doit pouvoir permettre à tous les citoyens d'accéder aux systèmes d'éducation et de formation formels ou non formels en facilitant notamment le passage d'une filière d'éducation à une autre (par ex. de la formation professionnelle à l'enseignement supérieur) et ce, de la petite enfance à l'âge adulte.


On a proposal from Viviane Reding, the Commissioner for Education, Culture and Sport, the Commission proposes proclaiming 2004 the "European Year of Education through Sport".

Sur proposition de Viviane Reding, membre de la Commission en charge de l'Education, de la Culture et du Sport, la Commission propose de proclamer 2004 « Année européenne de l'éducation par le sport ».


w