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All Russian Centre for Public Opinion Research
All-Russian Centre for the Study of Public Opinion
Audience rating
Gallup poll
Opinion
Opinion poll
Opinion survey
Popular opinion
Public opinion
Public opinion inquiry
Public opinion poll
Questionnaires
The 1989 CIIPS Public Opinion Survey
VCIOM
VTSIOM
Vox populi

Vertaling van "four public opinion " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
All Russian Centre for Public Opinion Research | All-Russian Centre for Public Opinion and Market Research | All-Russian Centre for the Study of Public Opinion | VCIOM [Abbr.] | VTSIOM [Abbr.]

Centre d'étude russe de l'opinion publique | VTSIOM [Abbr.]


The 1989 CIIPS Public Opinion Survey: Security, Arms control and Defence: Public Attitudes in Canada [ The 1989 CIIPS Public Opinion Survey ]

Le sondage d'opinion (1989) de l'ICPSI : Sécurité, limitation des armements et défense au Canada : Les attitudes du public canadien [ Le sondage d'opinion (1989) de l'ICPSI ]


Canadian Public Opinion on Immigration and Refugees - A Review of Public Opinion Research

L'opinion publique canadienne sur l'immigration et les réfugiés - Une revue de la recherche sur l'opinion publique


public opinion | popular opinion | opinion | vox populi

opinion publique | vox populi


opinion poll | opinion survey | public opinion poll

enquête d'opinion | sondage d'opinion


Order transferring the Client Advisory and Public Opinion Research Directorate from the Department of Public Works and Government Services to the Canada Information Office

Décret transférant la Direction de la recherche sur l'opinion publique et des services conseils auprès des clients du ministère des Travaux publics et des Services gouvernementaux au Bureau d'information du Canada


opinion poll [ audience rating | Gallup poll | public opinion poll | Questionnaires(ECLAS) ]

sondage d'opinion [ Gallup | sondage d'écoute | sondage d'opinion politique ]




public will dictated by testator,executed by two notaries in the presence of two witnesses,or by one notary public with four witnesses

testament authentique | testament par acte public


public opinion inquiry

enquête de commodo et incommodo
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Important implementing acts which are subject to Committee opinion will also be made public for four weeks, allowing stakeholders to submit comments before any vote by Member States in the relevant Committee.

Les actes d'exécution importants qui sont soumis à la comitologie seront eux aussi rendus publics pendant quatre semaines, ce qui permettra aux parties intéressées de formuler leurs observations avant le vote des États membres au sein des comités compétents.


It takes into account many convergent opinions expressed in the 2-year consultation process that started with the work of four expert groups, followed by wide public consultation[2].

Il tient compte de nombreuses opinions convergentes exprimées au cours du processus de consultation de 2 ans qui a commencé avec les travaux de quatre groupes d'experts, suivis par une large consultation publique[2].


Based on Mr. Godfrey's comments, again based on four expert opinions here, do you see any provisions in the bill—and I think this is incredibly important for advertisers, as we'll be hearing from them next week—restricting them from advertising in foreign publications on a general level?

En vous fondant sur les commentaires de M. Godfrey, sur les quatre opinions d'experts ici présents, voyez-vous des mesures dans le projet de loi—et je crois que c'est extrêmement important pour les publicitaires, qu'on va entendre la semaine prochaine—qui les empêchent de publier dans des revues étrangères en général?


9. Recalls that four members of the High Level Group on Administrative Burden, those representing the views of workers, public health, the environment and consumers, adopted a dissenting opinion with regard to the Final Report of the High Level Group of 24 July 2014;

9. rappelle que quatre membres du groupe de haut niveau sur les charges administratives, qui représentent les intérêts des travailleurs, de la santé publique, de l'environnement et des consommateurs, ont adopté un avis divergent en ce qui concerne le rapport final du groupe de haut niveau du 24 juillet 2014;


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– having regard to the final report of 24 July 2014 of the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens, entitled ‘Cutting Red Tape in Europe – Legacy and Outlook’, and in particular the dissenting opinion in Annex 12 from four members of the High Level Group with a background in advocacy for workers, for public health, for the environment and for consumers,

– vu le rapport final du 24 juillet 2014 du groupe de haut niveau sur les charges administratives intitulé "Alléger les formalités administratives en Europe – Bilan et perspectives", et notamment l'avis divergent, à l'annexe 12, de quatre membres du groupe disposant d'une expérience dans la défense des travailleurs, la santé publique, l'environnement et la protection des consommateurs,


4. Recalls that four Members of the High Level Group on Administrative Burden – representing the views of workers, public health, the environment and consumers – adopted a dissenting opinion with regard to the Final Report of the High Level Group of 24 July 2014;

4. rappelle que quatre membres du groupe de haut niveau sur les charges administratives, représentant le point de vue des travailleurs, de la santé publique, de l'environnement et des consommateurs, ont adopté un avis divergent au sujet du rapport final du groupe de haut niveau du 24 juillet 2014;


29. Emphasises that trialogues and the conciliation procedures (as explicitly listed in Article 294 TFEU) are a substantial phase of the legislative procedure, and not a separate ‘space to think’; believes especially that the current procedures as regards trilogues prior to a possible first reading agreement fail to ensure a satisfactory level of legislative transparency and access to documents both internally, to the Parliament, and externally in relation to citizens and public opinion; requests, therefore, that documents created in their framework, such as agendas, summaries of outcomes and t ...[+++]

29. souligne que les trilogues et les procédures de conciliation (comme les établit explicitement l'article 294 du traité FUE) représentent une étape non négligeable de la procédure législative et non pas un «espace de réflexion» distinct; estime notamment que les procédures actuelles échouent, dans le cas des trilogues intervenant en amont d'un éventuel accord en premier lecture, à assurer un niveau satisfaisant de transparence législative et d'accès aux documents, aussi bien à l'intérieur du Parlement que vis-à-vis de l'extérieur en relation avec les citoyens et l'opinion publique; demande, dès lors, que les documents élaborés dans ce cadre, comme les ...[+++]


29. Emphasises that trialogues and the conciliation procedures (as explicitly listed in Article 294 TFEU) are a substantial phase of the legislative procedure, and not a separate ‘space to think’; believes especially that the current procedures as regards trilogues prior to a possible first reading agreement fail to ensure a satisfactory level of legislative transparency and access to documents both internally, to the Parliament, and externally in relation to citizens and public opinion; requests, therefore, that documents created in their framework, such as agendas, summaries of outcomes and t ...[+++]

29. souligne que les trilogues et les procédures de conciliation (comme les établit explicitement l'article 294 du traité FUE) représentent une étape non négligeable de la procédure législative et non pas un "espace de réflexion" distinct; estime notamment que les procédures actuelles échouent, dans le cas des trilogues intervenant en amont d'un éventuel accord en premier lecture, à assurer un niveau satisfaisant de transparence législative et d'accès aux documents, aussi bien à l'intérieur du Parlement que vis-à-vis de l'extérieur en relation avec les citoyens et l'opinion publique; demande, dès lors, que les documents élaborés dans ce cadre, comme les ...[+++]


Mr. Mel Hurtig: The question on polls is a very important one, and even though I am just a tiny amateur in terms of politics, I would certainly think that the Conservatives and the Liberals on this committee would be aware of the last four public opinion polls that made it quite clear on an increasing basis that the majority of Canadians are opposed to this scheme.

Même si je ne suis qu'un minuscule amateur en matière de politique, je crois certainement que les conservateurs et les libéraux membres de ce comité doivent être conscients du fait qu'au moins quatre sondages d'opinion publique ont clairement et, de plus en plus, permis de constater que la majorité des Canadiens s'opposent à ce programme.


The Commission has also decided to send four reasoned opinions (second stage of the infringement procedure laid down in Article 226 of the EC Treaty) to Italy, Greece and Germany for non-compliance with Community law on public procurement concerning the printing of documents for the Municipality of Rome, the repair and cleaning of electricity generating stations in the north of Greece, the collection of household refuse in the municipality of Coesfeld in Germany and the purchase of rubber prot ...[+++]

La Commission a aussi décidé d'envoyer quatre avis motivés (deuxième étape de la procédure d'infraction prévue par l'article 226 du Traité CE) à l'Italie, à la Grèce et à L'Allemagne pour non respect du droit communautaire des marchés publics en ce qui concerne l'impression d'œuvres typographiques pour la Commune de Rome, la réparation et nettoyage de centrales électriques dans le nord de la Grèce, l'enlèvement des déchets ménagers dans la commune de C ...[+++]




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Date index: 2023-01-02
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