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Carcase grooving plane
Create smooth wood surface
Dado grooving plane
Eastern plane
Flooring raglet
Housing plane
Jointer plane
Jointing-plane
Machine-planing wood
Median plane
Median sagittal plane
Mid-sagittal plane
Midsagittal plane
Operating planing machine
Oriental plane
Oriental plane tree
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Plane down a form
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Planing with form tool
Planing wood
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Reconnaissance aircraft
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Stone planer
Stone planing machine operative
Stone planing machine operator
Stone planing machine setter
Tend planing machine
Tending planing machine
Trenching plane
Try plane
Trying plane
Wood planing

Traduction de «form planes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




planing machine tending | tending planing machine | operating planing machine | tend planing machine

utiliser une raboteuse


oriental plane [ oriental plane tree | oriental plane-tree | eastern plane ]

platane d'Orient [ platane commun | platane oriental ]


jointer plane [ trying plane | try plane | jointing-plane ]

varlope


dado grooving plane [ carcase grooving plane | housing plane | raglet | flooring raglet | trenching plane ]

tarabiscot


midsagittal plane | mid-sagittal plane | median plane | median sagittal plane

plan médiosagittal | plan médian | plan sagittal médian


stone planing machine operative | stone planing machine operator | stone planer | stone planing machine setter

dégauchisseur de pierre/dégauchisseuse de pierre | dégauchisseuse de pierre | dégauchisseur de pierre | tailleur de pierre/tailleuse de pierre


reconnaissance aircraft | reconnaissance plane | scout plane | spotter | spotter plane

avion de reconnaissance


machine-planing wood | planing wood | create smooth wood surface | wood planing

polir une surface en bois
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
the two vertical planes touching the two lateral edges of the plate and forming an angle measured outwards to the left and to the right of the plate of 30° in relation to the longitudinal plane, parallel to the longitudinal median plane of the vehicle, passing through the centre of the plate,

les deux plans verticaux passant par les deux bords latéraux de la plaque et formant un angle vers la gauche et vers la droite de la plaque de 30° par rapport au plan longitudinal, parallèle au plan médian longitudinal du véhicule, passant par le centre de la plaque,


the plane touching the lower edge of the plate and forming an angle measured downwards of 15° with the horizontal’.

le plan passant par le bord inférieur de la plaque et formant un angle de 15° vers le bas avec le plan horizontal».


the plane touching the upper edge of the plate and forming an angle measured upwards of 15° with the horizontal,

le plan passant par le bord supérieur de la plaque et formant un angle de 15° vers le haut avec le plan horizontal,


An overtaking aircraft is an aircraft that approaches another from the rear on a line forming an angle of less than 70 degrees with the plane of symmetry of the latter, i.e. is in such a position with reference to the other aircraft that at night it should be unable to see either of the aircraft’s left (port) or right (starboard) navigation lights.

Un aéronef dépassant est un aéronef qui s’approche d’un autre aéronef par l’arrière suivant une trajectoire formant un angle de moins de 70 degrés avec le plan de symétrie de ce dernier, c’est-à-dire dans une position telle, par rapport à l’autre aéronef, que, de nuit, il serait dans l’impossibilité de voir l’un ou l’autre des feux de navigation gauche (bâbord) ou droit (tribord).


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When national capacities to respond to natural disasters are surpassed, European countries often show solidarity by sending assistance in the form of equipment, experts and assets such as planes or vehicles, during the emergency response phase.

Lorsque les capacités nationales pour faire face à des catastrophes naturelles sont dépassées, les pays européens font souvent preuve de solidarité en envoyant une aide sous la forme d'équipements, d'experts et de matériels tels que des avions ou des véhicules, pendant la phase d'intervention d'urgence.


where a and a are the area coefficients of the mean water planes of the standard form and the new form respectively and ß and ß are the sectional area coefficients of the standard form and the new form respectively at MP and M P ; the sign to be used in the last factor of the above expressions will be + when the centre of flotation of the mean water plane of the new form is before, and - when it is abaft, that of the standard form for sections forward of the centre of flotation, and the opposite sign for sections abaft the centre of flotation; this work may be conveniently arranged as in Specimen 3;

a et a étant respectivement les coefficients de surface des plans de flottaison moyens des formes normales et des nouvelles formes et ß et ß étant respectivement les coefficients de surface de section des formes normales et des nouvelles formes à MP et à M P . Le signe à employer dans le dernier facteur des expressions ci-dessus sera + lorsque le centre de flottaison du plan de flottaison moyen des nouvelles formes sera en avant de celui des formes normales pour des sections en avant du centre de flottaison, et - lorsqu’il sera en arrière.


(e) retain the torso of the anthropomorphic test device within the restraint system, and not allow any portion of the target points on either side of the device’s head, located on the transverse axis passing through the centre of mass of the device’s head and perpendicular to the head’s midsagittal plane, to pass at any time, during or immediately after the test, either through the transverse orthogonal planes formed by the extension of the seat back frontal surface plane of the restraint system and by the plane that passes through the uppermost point of the restraint system, as shown in Figure 7 ...[+++]

e) doit retenir le torse du dispositif anthropomorphe d’essai dans l’ensemble de retenue et faire en sorte qu’aucune partie des points repères situés de part et d’autre de la tête du dispositif, situé dans l’axe transversal passant à travers le centre de masse de la tête du dispositif et perpendiculaire au plan mi-sagittal de la tête, ne passe, à aucun moment pendant et immédiatement après l’essai, ni à travers les plans orthogonaux transversaux qui sont formés par le plan prolongé de la surface avant du dossier de l’ensemble de retenue et par le plan passant par le point le ...[+++]


(a) retain the torso of the anthropomorphic test device within the restraint system, and not allow any portion of the target points on either side of the device’s head, located on the transverse axis passing through the centre of mass of the device’s head and perpendicular to the head’s midsagittal plane, to pass at any time, during or immediately after the test, either through the transverse orthogonal planes formed by the extension of the seat back frontal surface plane of the restraint system and by the plane that passes through the uppermost point of the restraint system, as shown in Figure 7 ...[+++]

a) doit retenir le torse du dispositif anthropomorphe d’essai dans l’ensemble de retenue et faire en sorte qu’aucune partie des points repères situés de part et d’autre de la tête du dispositif, situé dans l’axe transversal passant à travers le centre de masse de la tête du dispositif et perpendiculaire au plan mi-sagittal de la tête, ne passe, à aucun moment pendant et immédiatement après l’essai, ni à travers les plans orthogonaux transversaux qui sont formés par le plan prolongé de la surface avant du dossier de l’ensemble de retenue et par le plan passant par le point le ...[+++]


(c) in the case of a restraint system other than a car bed, retain the torso of the anthropomorphic test device within the restraint system, and not allow any portion of the target points on either side of the device’s head, located on the transverse axis passing through the centre of mass of the device’s head and perpendicular to the head’s midsagittal plane, to pass at any time, during or immediately after the test, through the transverse orthogonal planes formed by the extension of the seat back frontal surface plane of the restraint system and by the plane that passes through the uppermost po ...[+++]

c) doit, dans le cas d’un ensemble de retenue autre qu’un lit d’auto, retenir le torse du dispositif anthropomorphe d’essai dans l’ensemble de retenue et faire en sorte qu’aucune partie des points repères situés de part et d’autre de la tête du dispositif, situés dans l’axe transversal passant à travers le centre de masse de la tête du dispositif et perpendiculaire au plan mi-sagittal de la tête, ne passe, à aucun moment pendant et immédiatement après l’essai, ni à travers les plans orthogonaux transversaux qui sont formés par le plan prolongé de la surface avant du dossier d ...[+++]


(6) If the distance between two adjacent bulkheads required by these Regulations to be watertight, or their equivalent plane bulkheads, or the distance between transverse planes passing through the nearest stepped portions of the bulkheads, is less than 0.03L + 3.05 m, or 10.67 m, or 0.1L, whichever is the least, only one of those bulkheads shall be regarded as forming part of the subdivision of the ship; for Class V and Class VIII vessels, this minimum spacing shall be applicable between peak bulkheads.

(6) Si la distance entre deux cloisons adjacentes tenues aux termes du présent règlement d’être étanches ou entre deux cloisons planes équivalentes ou la distance entre deux plans verticaux passant par les points les plus rapprochés des baïonnettes est inférieure à la plus petite des longueurs 0,03L + 3,05 m ou 10,67 m ou 0,1L, une seule de ces cloisons sera considérée comme faisant partie du cloisonnement du navire. Pour les navires classes V et VIII, cet espacement minimum s’appliquera aux cloisons de coqueron.




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'form planes' ->

Date index: 2023-01-06
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