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Balance of foreign trade
Balance of trade
Deep-sea trade
Deep-sea traffic
Distant trade
External trade
External trade balance
External trade gap
Foreign trade
Foreign trade balance
Foreign trade control
Foreign trade deficit
Foreign trading
Merchandise trade balance
NIMEXE
Ocean trade
Parliamentary Centre
Trade balance
Trade balance deficit
Trade balance gap
Trade deficit
Trade gap
Trade imbalance
Visible balance
Visible trade balance

Vertaling van "foreign trade while " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
foreign trade [ external trade ]

commerce extérieur [ organisation du commerce extérieur ]


harmonised nomenclature for the foreign trade statistics of the EEC countries | harmonized nomenclature for the foreign trade statistics of the EEC countries | NIMEXE [Abbr.]

nomenclature harmonisée pour les statistiques du commerce extérieur des pays de la CEE | NIMEXE [Abbr.]


external trade gap | foreign trade deficit | trade balance deficit | trade balance gap | trade deficit | trade gap | trade imbalance

déficit commercial | déficit de la balance commerciale | déficit du commerce extérieur | déséquilibre des paiements extérieurs


external trade balance | foreign trade balance | merchandise trade balance | trade balance | visible balance | visible trade balance

balance commerciale | balance des marchandises | balance du commerce extérieur


ocean trade | distant trade | deep-sea trade | deep-sea traffic | foreign trading | foreign trade

navigation au long cours | long-cours | long cours | navigation de long cours | trafic au long cours | liaison longue


balance of trade | trade balance | balance of foreign trade | foreign trade balance

balance commerciale | balance du commerce extérieur


Latin American and Caribbean Trade Information and Foreign Trade Support Programme

Programme latino-américain et des Caraïbes d'information commerciale et d'appui pour le commerce extérieur


Parliamentary Centre [ Parliamentary Centre for Foreign Affairs and Foreign Trade ]

Le Centre parlementaire [ Centre parlementaire pour les affaires étrangères et le commerce extérieur ]


World Directory of Trade Promotion Organizations and Other Foreign Trade Bodies

Répertoire mondial d'organisations de promotion des échanges commerciaux et autres organismes de commerce extérieur


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The visible improvements in the Turkish economy have also boosted foreign trade, while exports reached $135 billion by the end of 2011 and further grew to $152 billion in 2012. This is up from $36 billion in 2002.

Les progrès manifestes de l'économie ont fortement encouragé le commerce extérieur, les exportations atteignant 135 milliards de dollars à la fin de 2011, et 152 milliards de dollars, en 2012, soit une très forte augmentation par rapport aux 36 milliards rapportés en 2002.


The EU is now Mexico’s third trading partner (8% of foreign trade) after the US (67% of foreign trade) and China (9%), while Mexico is the EU’s fifteenth biggest trading partner.

L’UE est actuellement le troisième partenaire commercial du Mexique (8 % du commerce extérieur), après les États-Unis (67 % du commerce extérieur) et la Chine (9 %), tandis que le Mexique est le quinzième partenaire commercial de l’UE.


The six countries are calling for a more effective and strategic defence of European foreign trade, because the very existence and development of the European economic and social model are at stake. The six countries point out that the European Union has opened up 80% of its market to third countries, while the other major developed economies have only opened up 20% of theirs.

Ces six pays réclament une défense plus efficace et plus stratégique du commerce extérieur européen, parce c’est l’existence même et le développement du modèle économique et social européen qui sont en jeu. Les six pays soulignent que l’Union européenne a ouvert 80 % de son marché aux pays tiers, alors que les autres économies les plus développées n’ont ouvert que 20 % des leurs.


25. Notes that while the EU remains Turkey's largest trade partner, Russia, China, the United States and Iran were amongst Turkey's main trade partners as of 2009; underlines that the trade volume between Turkey and the EU decreased during 2009, while an increasing trend has been noted in the first two quarters of 2010; notes also that Turkey is diversifying its trade partners; asks the Commission to conduct a study on the causes, which may involve the financial crisis, and economic impact of the relative decline of EU's share in Turkey's ...[+++]

25. observe que, bien que l'Union demeure le principal partenaire commercial de la Turquie, la Russie, la Chine, les États-Unis et l'Iran figurent depuis 2009 parmi les principaux partenaires commerciaux du pays; souligne que le volume des échanges entre la Turquie et l'Union européenne a baissé en 2009, alors qu'une tendance à la hausse a été enregistrée au cours des deux premiers trimestres de 2010; note également que la Turquie diversifie ses partenaires commerciaux; demande à la Commission de mener une étude sur les causes, pou ...[+++]


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25. Notes that while the EU remains Turkey's largest trade partner, Russia, China, the United States and Iran were amongst Turkey's main trade partners as of 2009; underlines that the trade volume between Turkey and the EU decreased during 2009, while an increasing trend has been noted in the first two quarters of 2010; notes also that Turkey is diversifying its trade partners; asks the Commission to conduct a study on the causes, which may involve the financial crisis, and economic impact of the relative decline of EU's share in Turkey's ...[+++]

25. observe que, bien que l'Union demeure le principal partenaire commercial de la Turquie, la Russie, la Chine, les États-Unis et l'Iran figurent depuis 2009 parmi les principaux partenaires commerciaux du pays; souligne que le volume des échanges entre la Turquie et l'Union européenne a baissé en 2009, alors qu'une tendance à la hausse a été enregistrée au cours des deux premiers trimestres de 2010; note également que la Turquie diversifie ses partenaires commerciaux; demande à la Commission de mener une étude sur les causes, pou ...[+++]


While Canadian ranchers and grain farmers face extinction because of failed foreign trade negotiations with the United States and Japan and when our foreign policy on national defence underfunding raises questions among our NATO partners, it is not the time to waste money and credibility on questionable super sized foreign junkets.

Pendant que les éleveurs et les céréaliers canadiens font face à l'extinction à cause de l'échec des négociations commerciales avec les États-Unis et le Japon et que notre politique étrangère consistant à sous-financer la défense nationale soulève des questions parmi nos partenaires de l'OTAN, le moment est mal choisi pour gaspiller de l'argent et nuire à notre crédibilité en organisant de gros voyages à l'étranger aux frais de la princesse.


The success of overall immigration policies in terms of employment will be conditioned by the ability of the EU to fully tap the potential of immigration while being consistent with broader social, economic, foreign, development and trade policy objectives.

Du point de vue de l'emploi, le succès des politiques globales d'immigration sera déterminé par la capacité de l'UE d'exploiter tout le potentiel de l'immigration tout en ne perdant pas de vue les objectifs plus larges des politiques sociales, économiques, étrangères, commerciales et de développement.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium Mr Melchior WATHELET Deputy Prime Minister, Minister for Justice and Economic Affairs Denmark Mr Svend AUKEN Minister for the Environment and Energy Germany Mr Guenther REXRODT Minister for Economic Affairs Mr Dieter von WURZEN State Secretary for Economic Affairs Greece Mr Constantin SIMITIS Minister for Industry Spain Mr Juan Manuel EGUIAGARAY Minister for Industry and Energy France Mr Yves GALLAND Minister for Industry Ireland Mr Michael LOWRY Minister for Transport, Energy and Communications Mr Emmet STAGG Minister of State at the Department of Transport, Energy and Communications Italy Mr Alberto CLO Minister for Ind ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique M. Melchior WATHELET Vice-premier Ministre, Ministre de la Justice et des Affaires économiques Pour le Danemark M. Svend AUKEN Ministre de l'Environnement et de l'Energie Pour l'Allemagne M. Günther REXRODT Ministre de l'Economie M. Dieter von WÜRZEN Secrétaire d'Etat à l'Economie Pour la Grèce M. Constantin SIMITIS Ministre de l'Industrie Pour l'Espagne M. Juan Manuel EGUIAGARAY Ministre de l'Industrie et de l'Energie Pour la France M. Yves GALLAND Ministre de l'Industrie Pour l'Irlande M. Michael LOWRY Ministre des Transpor ...[+++]


The Trade Barriers report, however, illustrates that while the US is a comparatively open economy, it is itself not free of the type of trade and investment barriers which materially affect the interests of its trading partners and which it condemns in its own National Trade Estimate Report on Foreign Trade Barriers which was published on the 29 March.

Néanmoins, le rapport sur les barrières commerciales montre que si l'économie des Etats-Unis est comparativement ouverte, elle n'est pas exempte des types d'entraves aux échanges et aux investissements qui nuisent sensiblement aux intérêts de leurs partenaires commerciaux et qu'ils condamnent eux-mêmes dans leur rapport national sur les barrières commerciales étrangères publié le 29 mars.


Trade is also foreign policy and good trade pacts make good foreign policy, while bad trade pacts do the opposite.

Le commerce touche également la politique étrangère et les bons accords commerciaux font une bonne politique étrangère, alors que les mauvais accords commerciaux ont l'effet contraire.




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Date index: 2023-04-12
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