Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CFSP
Canadian Foreign Policy
Canadian Foreign Policy comments on the green papers
Common foreign and security policy
Common foreign policy
Common security policy
EPC
EU foreign policy chief
European Political Cooperation
European foreign policy
FPI
FPIS
Foreign Policy Instruments Service
Foreign affairs
Foreign policies
Foreign policy
Foreign proceedings
Foreign relations
Foreign strategies
HR
High Representative and Vice-President
High Representative for the CFSP
Service for Foreign Policy Instruments
Text

Vertaling van "foreign policy cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
common foreign and security policy [ CFSP | common foreign policy | common security policy | European foreign policy ]

politique étrangère et de sécurité commune [ PESC | politique de sécurité commune | politique étrangère commune | politique étrangère européenne ]


foreign policy [ foreign affairs | foreign relations ]

politique extérieure [ affaires étrangères | politique étrangère | relation extérieure ]


EU foreign policy chief | High Representative and Vice-President | High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy | High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy and Vice-President of the Commission | HR [Abbr.] | HR/VP [Abbr.]

haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité | haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité et vice-président de la Commission européenne | haut représentant et vice-président | HR [Abbr.] | HR/VP [Abbr.]


Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia: Report of the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade [ Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia ]

Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale : rapport du Comité permanent des affaires étrangères et commerce international [ Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale ]


foreign proceedings | foreign strategies | foreign affairs | foreign policies

affaires étrangères


Canadian Foreign Policy: comments on the green papers [ Canadian Foreign Policy ]

Canadian Foreign Policy: comments on the green papers [ Canadian Foreign Policy ]


Canadian Foreign Policy, 1945-1954: selected speeches and documents [ Canadian Foreign Policy, 1945-1954 ]

Canadian Foreign Policy, 1945-1954: selected speeches and documents [ Canadian Foreign Policy, 1945-1954 ]


Foreign Policy Instruments Service | Service for Foreign Policy Instruments | FPI [Abbr.] | FPIS [Abbr.]

service des instruments de politique étrangère | service des IPE


common foreign policy | European foreign policy | European Political Cooperation | EPC [Abbr.]

Coopération politique européenne | politique étrangère commune | politique étrangère européenne | CPE [Abbr.]


High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy [ High Representative for the CFSP ]

haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité [ haut représentant pour la PESC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All of these very unstable regions are located in close proximity to Europe. Their foreign policy cannot be ignored.

Je souligne ce danger à cause des pensées et des idéologies qu'il transmet, par rapport à toutes ces régions instables très proches de l'Europe et qui ont une politique étrangère importante et que l'on ne peut pas oublier.


Canada's foreign policy cannot just look at the north; it must also see the Arctic as a key driver of global environmental change.

La politique étrangère du Canada ne peut pas seulement se concentrer sur le Nord; elle doit aussi voir l'Arctique comme étant un élément clé du changement environnemental à l'échelle mondiale.


Although many foreign ministers — including my own former foreign minister, Mr Asselborn, whom I greet most warmly — would disagree with me, we simply cannot continue having to take all decisions on matters of foreign and security policy unanimously.

Bien qu'un grand nombre de ministres des affaires étrangères voient les choses différemment, comme mon ancien ministre des affaires étrangères, M. Asselborn que je salue très chaleureusement - nous ne pouvons plus continuer à devoir toujours décider à l'unanimité dans le domaine de la politique étrangère et de défense.


[69] However, in a contract subject to a foreign law, a weak party cannot automatically expect his own country's public policy provisions to apply unless the special rules of the Convention (Articles 5 and 6) so provide.

[69] Cependant, dans un contrat soumis à un droit étranger, une partie faible ne peut pas automatiquement s'attendre à voir les dispositions d'ordre public de son propre pays s'appliquer - à moins que les règles spéciales de la Convention (articles 5 et 6) ne le prévoient.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
But a common European diplomacy – note that I did not say “single foreign policy” cannot be the result of improvisation in an emergency, nor can it come from a top down approach, or be forced by one country on all the others.

Mais une diplomatie commune des européens – je n'ai pas dit unique – ne s'improvise pas dans l'urgence et ne peut être imposée ni d'en haut, ni par un seul pays aux autres.


48. Recommends, given that energy policy is essential for economic development and cannot be separated from crucial geopolitical issues and foreign policy, that a more frank and open exchange be held on ways to increase openness in world energy commerce, promote renewable energy worldwide, develop closer cooperation with supplying partners and define a common energy security strategy and other policies to encourage geopolitical and ...[+++]

48. étant donné que la politique énergétique est cruciale pour le développement économique et ne peut pas être séparée de questions géopolitiques et de politique étrangère cruciales, recommande qu'un échange plus franc et ouvert se tienne sur les manières de renforcer l'ouverture au niveau des échanges énergétiques mondiaux, de promouvoir l'énergie renouvelable au niveau planétaire, de développer une coopération plus étroite avec les fournisseurs et de définir une stratégie commune en matière de sécurité énergétique et d'autres politiques afin de stimuler la stabilité géopolitique et économique dans les pays fournisseurs et de transit;


In the " Werner" (Case C-70/94), the Court stated that "a measure (.) whose effect is to prevent or restrict the export of certain products, cannot be treated as falling outside the scope of the common commercial policy on the ground that it has foreign policy and security objectives".

Dans l’affaire Werner (C-70/94), la Cour a déclaré qu’«une mesure ayant pour effet d'empêcher ou de restreindre l'exportation de certains produits, (.), ne saurait être soustraite du domaine de la politique commerciale commune au motif qu'elle vise à atteindre des objectifs de politique étrangère et de sécurité».


[Text] Question No. 184 Mr. Bill Casey: With regard to the government’s position and actions regarding employment insurance (EI) benefits for spouses of employees of the government or private sector employees who have been posted overseas and who are unable to receive unemployment insurance benefits, even though these citizens are still registered in constituencies across Canada: (a) how many spouses of Canadian diplomats, Canadian foreign-service employees or private sector employees have filed complaints with the Canada Revenue Agency (CRA), or Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) with regard to the their inability to ...[+++]

[Texte] Question n 184 M. Bill Casey: Au sujet de la position du gouvernement et des mesures qu’il a prises concernant les prestations d’assurance-emploi (AE) pour les conjoints des employés du gouvernement ou du secteur privé qui ont été affectés à l’étranger et qui ne peuvent toucher des prestations d’AE même si ces citoyens sont toujours inscrits dans des circonscriptions canadiennes: a) combien de conjoints de diplomates canadiens, d’employés canadiens du service extérieur canadien ou d’employés du secteur privé ont déposé des plaintes auprès de l’Agence du revenu du Canada (ARC), ou de Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) concernant leur impossibilité de toucher des prestations d’AE même s’ils sont toujou ...[+++]


4. This Article cannot serve as a basis for attaining objectives pertaining to the common foreign and security policy and any acts adopted pursuant to this Article shall respect the limits set out in Article 40, second paragraph, of the Treaty on European Union.

4. Le présent article ne peut servir de fondement pour atteindre un objectif relevant de la politique étrangère et de sécurité commune et tout acte adopté conformément au présent article respecte les limites fixées par l'article 40, second alinéa, du traité sur l'Union européenne.


An independent, effective Canadian foreign policy cannot be achieved without the active participation of Canadians, through public and non-governmental organizations.

L'indépendance et l'efficacité de notre politique étrangère reposent sur la participation des Canadiens et des Canadiennes par le biais d'organisations et d'institutions publiques et non gouvernementales.


w