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Beanstalk
Canadian Forces Joint Space Support Team
Emergency forces
Force feed
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced lubrication
Forced lubrication by oil
Forced space
Forced-air central heating system
Forced-air heating system
Forced-air system
Forced-circulation warm-air system
Forced-warm-air heating system
Forces of the United Nations
Hard space
Interline spacing
Interlinear space
Interlinear spacing
Lead
Leading
Line space
Line spacing
Line-to-line spacing
Multinational force
No-break space
Non-breaking space
Nonbreak space
Nonbreaking space
Pressure feed lubrication
Pressure feed lubrication by oil
Pressure lubrication
Pressure lubrication by oil
Protected space
Required space
Space bridge
Space elevator
Space ladder
Space lift
Spacebridge
Task Force on Space Industry Analysis
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Traduction de «forces and space » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian Forces Joint Space Support Team

Équipe de soutien spatial interarmées des Forces canadiennes


Task Force on Space Industry Analysis

Groupe de travail sur l'analyse de l'industrie spatiale


nonbreaking space | non-breaking space | no-break space | nonbreak space | hard space | forced space | required space | protected space

espace insécable | espace imposée | espace liante | espace protégée


Transport Canada Air / Space Review Task Force

Groupe de travail de Transports Canada chargé de la revue de l'espace aérien


Arrangement Concerning Application of the Space Station Intergovernmental Agreement Pending its Entry into Force

Arrangement concernant l'application de l'Accord intergouvernemental relatif à la station spatiale dans l'attente de son entrée en vigueur


force feed | force feed lubrication | forced lubrication | forced lubrication by oil | force-feed lubrication | force-feed lubrication system | pressure feed lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure lubrication | pressure lubrication by oil

graissage à pression | graissage forcé | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage par canalisation sous pression | graissage par circulation forcée | graissage par huile sous pression | graissage sous pression


forced-air central heating system | forced-air heating system | forced-air system | forced-circulation warm-air system | forced-warm-air heating system

système de chauffage à air pulsé | système de chauffage central à air pulsé


line spacing | leading | line-to-line spacing | interline spacing | interlinear spacing | interlinear space | lead | line space

interlignage | interligne | espacement des lignes | espacement entre lignes


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]


beanstalk | space bridge | spacebridge | space elevator | space ladder | space lift

ascenseur spatial
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This paper takes account of the shared thoughts of the European Commission and the European Space Agency [2] worked out within the Task Force on space set up in 2001 and continues their joint work on European space strategy and European space policy [3].

Ce document prend en compte les réflexions communes de la Commission européenne et de l'Agence spatiale européenne [2] développées dans le cadre de la Task force sur l'espace créée en 2001 et poursuit les travaux conjoints sur la stratégie européenne pour l'espace et la politique spatiale européenne [3].


The slowdown in the commercial market is forcing the space industry to restructure its operations.

Le ralentissement du marché commercial force l'industrie spatiale à restructurer ses activités.


The first movements in this direction have recently been undertaken in the framework of ad-hoc structures such as the ESA/Commission Joint Task Force on space.

De premiers mouvements dans ce sens ont été récemment entrepris dans le cadre de structures ad-hoc comme la Joint Task Force ESA/Commission sur l'espace.


4. Calls on the Belarusian authorities to create the conditions for free and fair presidential elections; underlines the need to provide all democratic political forces with space for political discussion and for the right to freedom of assembly, association and expression to be respected; calls on the authorities to ensure transparency and public participation in the electoral processes and, in particular, to:

4. invite les autorités biélorusses à mettre en place les conditions de la tenue d'élections présidentielles libres et régulières; souligne qu'il faut proposer à l'ensemble des forces politiques démocratiques un espace de débat politique et de respect du droit à la liberté d'expression, de réunion et d'association; demande aux autorités d'assurer la transparence et la participation publique aux processus électoraux et, notamment:


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Although an EU common policy for space will have to await a Treaty amendment, this White Paper considers that key elements of an extended space policy must be put in place at the Union level, ahead of the entry into force of the Constitutional Treaty which, assuming that the Intergovernmental Conference will not alter the conclusions of the European Convention, will enumerate space policy among the competencies the Union shareswith its Member States.

Bien qu'une politique spatiale commune de l'UE ne puisse voir le jour avant une modification correspondante du traité, le présent livre blanc considère que les éléments clés d'une politique spatiale élargie doivent déjà être mis en place au niveau de l'Union, avant l'entrée en vigueur du traité constitutionnel qui, en supposant que la conférence intergouvernementale ne modifiera pas les conclusions de la convention européenne, fera figurer la politique spatiale parmi les compétences que l'Union partage avec ses États membres.


Implementation of a European Space Policy would come in two phases: the first (2004-2007) will consist of implementing the activities covered by the recently agreed Framework Agreement between the European Community and ESA; and the second (2007 onwards) will start after the coming into force of the European Constitutional Treaty which is expected to establish space as a shared competence between the Union and its Member States.

La mise en oeuvre de la politique spatiale européenne se ferait en deux phases: la première (2004-2007) consistera en particulier à mettre sur pied les activités prévues dans l'accord cadre récemment signé entre la Communauté européenne et l'ESA; la seconde (à partir de 2007) démarrera après l'entrée en vigueur du traité constitutionnel européen, qui devrait faire de l'espace un domaine de compétence partagée entre l'Union et ses États membres.


38. Considers that both the EU and NATO should pursue a frank and realistic dialogue with Russia covering such matters as regional security, energy, missile defence, non-proliferation of weapons of mass destruction, limitation of armed forces and space policy;

38. considère que l'Union européenne et l'OTAN devraient chercher à instaurer un dialogue franc et réaliste avec la Russie sur les questions de la sécurité régionale, de l'énergie, de la défense antimissile, de la non-prolifération des armes de destruction massive, de la limitation des forces armées et de la politique spatiale;


38. Considers that both the EU and NATO should pursue a frank and realistic dialogue with Russia covering such matters as regional security, energy, missile defence, non-proliferation of weapons of mass destruction, limitation of armed forces and space policy;

38. considère que l'Union européenne et l'OTAN devraient chercher à instaurer un dialogue franc et réaliste avec la Russie sur les questions de la sécurité régionale, de l'énergie, de la défense antimissile, de la non-prolifération des armes de destruction massive, de la limitation des forces armées et de la politique spatiale;


44. Considers that the EU and NATO must maintain a realistic and frank dialogue with Russia, including on human rights and the rule of law, regional security, energy, missile defence, non-proliferation of weapons of mass destruction, the limitation of armed forces and space policy; is of the view that, if and when Russia becomes a genuine democracy, and refuses military threats as a means of political pressure on its neighbours, the depth of cooperation between it and the EU could reach unprecedented levels, including the prospect of Russia's membership in all Euro-Atlantic structures;

44. estime que l'Union et l'OTAN doivent entretenir un dialogue réaliste et franc avec la Russie, y compris sur les droits de l'homme et l'État de droit, la sécurité régionale, l'énergie, la défense antimissiles, la non-prolifération des armes de destruction massive, la limitation des forces armées et la politique spatiale; estime que lorsque la Russie deviendra une véritable démocratie et refusera de recourir à des menaces d'ordre militaire pour exercer une pression politique sur ses voisins, la coopération entre ce pays et l'Union pourrait s'approfondir pour atteindre des ...[+++]


35. Considers that both the EU and NATO should pursue a frank and realistic dialogue with Russia covering such matters as regional security, energy, missile defence, non-proliferation of weapons of mass destruction, limitation of armed forces and space policy;

35. considère que l'UE et l’OTAN devraient chercher à instaurer un dialogue franc et réaliste avec la Russie sur les questions de la sécurité régionale, de l’énergie, de la défense antimissile, de la non-prolifération des armes de destruction massive, de la limitation des forces armées et de la politique spatiale;


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