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Air force operational compliance
Air force operational performance
Air force operations
Air force procedures
Analyse the braking force of trains
Armed forces instructor
Armed forces training and education officer
CFRETS
Canadian Forces Continuing Education Program
Canadian Forces Moving Education Program
Emergency forces
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Forces of the United Nations
Military instructor
Multinational force
Senior officials' G8 Task Force on education
Test the braking force of trains
Training and education officer in armed forces
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Vertaling van "force on educational " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
R&D personnel as % of labor force,higher education | R&D personnel as % of labour force,higher education

personnel de R&D en % de la population active,enseignement supérieur


Canadian Forces Recruiting, Education and Training System [ CFRETS | Director General Recruiting, Education and Training | Canadian Forces Recruiting, Training and Education System ]

Service du recrutement, de l'éducation et de l'instruction des Forces canadiennes [ SREIFC | Directeur général - Recrutement, éducation et instruction | Système de recrutement, instruction et éduction des Forces canadiennes ]


senior officials' G8 Task Force on education

Task force des hauts fonctionnaires du G8 sur l'éducation


Canadian Forces Moving Education Program

Programme de préparation au déménagement des Forces canadiennes


Canadian Forces Continuing Education Program

Programme d'éducation permanente des Forces canadiennes


military instructor | training and education officer in armed forces | armed forces instructor | armed forces training and education officer

instructeur dans l'armée | instructeur dans l'armée/instructrice dans l'armée | instructrice dans l'armée


Advisory Committee for continuing education and training embracing Force and Eurotecnet

comité consultatif pour l'éducation et la formation continue regroupant Force et Eurotecnet


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]


air force operational compliance | air force operational performance | air force operations | air force procedures

opérations de l'armée de l'air


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The knowledge and innovation capacity of regions depends on many factors – the business culture, work force skills, education and training institutions, innovation support services, technology transfer mechanisms, RD and ICT infrastructure, the mobility of researchers, business incubators, new sources of finance and the local creative potential.

La capacité cognitive et novatrice des régions dépend de nombreux facteurs: la culture d’entreprise, les qualifications de la main-d’œuvre, les établissements d’enseignement et de formation, les services d’appui à l’innovation, les mécanismes de transfert de technologies, les infrastructures de RD et de TIC, la mobilité des chercheurs, les pépinières d’entreprises, les nouvelles sources de financement et le potentiel de créativité local.


It also sets out the measures that ILO Member States must take to prevent forced labour: educating and informing people, to ensure that legislation relevant to the prevention of forced labour apply to all workers and all sectors of the economy; protecting people, especially migrant workers, from potentially abusive and fraudulent recruitment and placement practices and addressing the root causes heightening the risks of forced labour.

Il établit également les mesures que les États membres de l'OIT doivent prendre pour empêcher le travail forcé: éduquer et informer les personnes pour garantir que la législation pertinente en matière de prévention du travail forcé s'applique à tous les travailleurs et tous les secteurs de l'économie; protéger les personnes, en particulier les travailleurs migrants, contre d'éventuelles pratiques abusives ou frauduleuses au cours du processus de recrutement et de placement, et combattre les causes profondes qui augmentent le risque de travail forcé.


[69] Public expenditure on education as a percentage of GDP, source: Unesco-OECD-Eurostat UOE; Percentage of population, aged 25-64, participation in education and training, source: Labour Force Survey (LFS); Share of the population aged 18-24 with only lower-secondary education and not in education or training, source: Labour Force Survey (LFS).

[70] - Proportion que représentent pour les entreprises les coûts de formation par rapport au total des frais de personnel (source: Enquête sur la formation professionnelle continue - CVTS).


There is considerable potential to help those already in the labour force enter or re-enter higher education, to promote the transition from vocational education and training to higher education, and to improve the recognition of prior learning acquired in non-formal contexts.

De nombreuses possibilités permettraient d'aider les personnes déjà actives à entamer ou reprendre des études supérieures, de favoriser le passage de l'enseignement et la formation professionnels vers l'enseignement supérieur et d'améliorer la reconnaissance de l'expérience acquise dans des contextes non formels.


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Through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes, measures under the IST (Information Society Technology) programme on education and training [8], and projects funded via the Education Multimedia Task Force, thousands of students, teachers, trainers, businesses and organisations have taken part in projects on the use of information and communication technologies in education.

A travers les programmes Socrates et Leonardo da Vinci, les actions du programme IST (Information Society Technology) [8] sur l'éducation et la formation, et les projets financés au titre de la Task Force Multimédia Educatif, des milliers d'étudiants, d'enseignants et de formateurs, d'entreprises et d'organisations, ont été impliqués dans des projets traitant de l'utilisation des technologies de l'information et de la communication dans l'éducation.


23. Calls on China, in the run-up to the Olympic Games, to give a goodwill sign to the international community and to abolish 're-education through labour' and similar forms of forced 're-education' of detainees in prisons, pre-trial detention centres and psychiatric hospitals;

23. demande à la Chine, à la veille des Jeux Olympiques, de donner un signe de bonne volonté à la communauté internationale en supprimant la "rééducation par le travail" et autres formes de "rééducation" forcée des détenus dans les prisons, les centre de détention avant jugement et les hôpitaux psychiatriques;


62. Joins with the UN Special Rapporteur on Torture, the UN Working Group on Arbitrary Detention and the UN High Commissioner for Human Rights in urging the Chinese Government to abolish "Re-education through Labour" and similar forms of forced "re-education" of detainees in prisons, pre-trial detention centres and psychiatric hospitals;

62. se joint au rapporteur spécial des Nations unies sur la torture, au groupe de travail des Nations unies sur la détention arbitraire et au Haut–Commissaire des Nations unies chargé des droits de l'homme pour demander au gouvernement chinois d'abolir la rééducation par le travail et les autres formes de rééducation forcée de détenus dans les prisons, les centres de détention provisoire et les hôpitaux psychiatriques;


62. Joins with the UN Special Rapporteur on Torture, the UN Working Group on Arbitrary Detention and the UN High Commissioner for Human Rights in urging the Chinese Government to abolish "Re-education through Labour" and similar forms of forced "re-education" of detainees in prisons, pre-trial detention centres and psychiatric hospitals;

62. se joint au rapporteur spécial des Nations unies sur la torture, au groupe de travail des Nations unies sur la détention arbitraire et au Haut–Commissaire des Nations unies chargé des droits de l'homme pour demander au gouvernement chinois d'abolir la rééducation par le travail et les autres formes de rééducation forcée de détenus dans les prisons, les centres de détention provisoire et les hôpitaux psychiatriques;


54. Joins with the UN Special Rapporteur on Torture, the UN Working Group on Arbitrary Detention and the UN High Commissioner for Human Rights in urging the Chinese Government to abolish “Re-education through Labour” and similar forms of forced “re-education” of detainees in prisons, pre-trial detention centres and psychiatric hospitals;

54. se joint au rapporteur spécial des Nations unies sur la torture, au groupe de travail des Nations unies sur la détention arbitraire et au Haut–Commissaire des Nations unies chargé des droits de l'homme pour demander au gouvernement chinois d'abolir la rééducation par le travail et les autres formes de rééducation forcée de détenus dans les prisons, les centres de détention provisoire et les hôpitaux psychiatriques;


The second part of Annex I briefly reviews the main initiatives and achievements at Community level. The task force on educational and multimedia software has ensured cooperation between various programmes in pursuance of education and training policies devised at European level.

Il est donné un bref aperçu des principales initiatives et réalisations communautaires dans la seconde partie de l'annexe I. Ainsi la résolution du Conseil, du 6 mai 1996, a permis de faire coopérer différents programmes afin de contribuer à la mise en œuvre des politiques élaborées au niveau européen dans les domaines de l'éducation et de la formation en faveur des TIC.




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'force on educational' ->

Date index: 2024-12-12
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