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Alternative economy
Budgetary sustainability
CICA Task Force on Sustainable Development
Departmental Task Force on Sustainable Agriculture
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Environmentally sustainable growth
Fiscal sustainability
Fishing sustainability
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Multifaceted agriculture
Multifunctional agriculture
Report of the Task Force on Sustainable Development
Sustainability of public finances
Sustainability of the government financial position
Sustainable agriculture
Sustainable fisheries
Sustainable fisheries partnership
Sustainable fishing
Sustainable forces
Sustainable seafood

Traduction de «force for sustainable » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CICA Task Force on Sustainable Development

Groupe d'étude de l'ICCA sur le développement durable


Report of the Task Force on Sustainable Development

Rapport du Groupe de travail sur le développement durable


Departmental Task Force on Sustainable Agriculture

Groupe de travail ministériel sur l'agriculture intégrée au milieu


sustainable fisheries [ fishing sustainability | sustainable fisheries partnership | sustainable fishing | sustainable seafood ]

pêche durable [ durabilité de la pêche | partenariat dans le domaine de la pêche durable | produits de la mer durables | utilisation durable des pêches | viabilité des pêches ]


sustainable forces

forces aptes à soutenir des opérations prolongées | forces capables de soutenir des opérations plus longues


budgetary sustainability | fiscal sustainability | sustainability of public finances | sustainability of the government financial position

caractère soutenable de la situation des finances publiques | viabilité budgétaire | viabilité de la situation budgétaire | viabilité des finances publiques


Action Plan on Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy | SCP/SIP Action Plan | Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy Action Plan

Plan d'action pour une consommation et une production durables et pour une politique industrielle durable


give recommendations on social responsibility and sustainability matters | offer suggestions on social responsibility and sustainability matters | advise on social responsibility and sustainability matters | counsel on social responsibility and sustainability matters

donner des conseils sur la responsabilité sociale et la durabilité


green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

économie verte [ croissance écologiquement durable | croissance écologiquement viable | croissance verte | économie écologique ]


sustainable agriculture [ multifaceted agriculture | multifunctional agriculture ]

agriculture durable [ agriculture multifonctionnelle | multifonctionnalité agricole ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Excursion in the direction of the force (after pre-load) of point X of SFAD during application of the 5 kN ± 0,25 kN force shall be limited to 125 mm and permanent deformation including partial rupture or breakage of any ISOFIX low anchorage or surrounding area shall not constitute failure if the required force is sustained for the specified time.

Le déplacement, dans le sens d'application de la force (après précharge), du point X du DAFS durant l'application de la force de 5kN ± 0,25 kN doit être limité à 125 mm et la déformation permanente, incluant la rupture partielle ou la casse d'un ancrage inférieur ISOFIX ou de la zone environnante ne constituera pas un échec si la force requise est maintenue pendant le laps de temps requis.


Horizontal longitudinal excursion (after pre-load) of point X of SFAD during application of the 8 kN ± 0,25 kN force shall be limited to 125 mm and permanent deformation including partial rupture or breakage of any ISOFIX low anchorage or surrounding area shall not constitute failure if the required force is sustained for the specified time.

Le déplacement horizontal (après précharge) du point X du DAFS durant l'application de la force de 8 kN ± 0,25 kN doit être limité à 125 mm et la déformation permanente, incluant la rupture partielle ou la casse d'un ancrage inférieur ISOFIX ou de la zone environnante ne constituera pas un échec si la force requise est maintenue pendant le laps de temps requis.


The horizontal excursion (after pre-load) of point X of the SFAD during application of the 8 kN ± 0,25 kN force shall be limited to 125 mm and permanent deformation including partial rupture or breakage of any ISOFIX low anchorage and the vehicle floor contact surface, or surrounding area shall not constitute failure if the required force is sustained for the specified time

Le déplacement horizontal (après précharge) du point X du DAFS durant l'application de la force de 8 kN ± 0,25 kN doit être limité à 125 mm, et la déformation permanente, y compris la rupture partielle ou la casse d'un ancrage inférieur ISOFIX et de la surface de contact avec le plancher du véhicule ou de la zone environnante, ne constitue pas un échec si la force requise est maintenue pendant le laps de temps requis.


I. The territory as a force for sustainable growth: a place where wealth is created

I. Le territoire en tant que levier d'une croissance durable: un lieu de création de richesses


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As a follow-up to the Johannesburg World Summit on Sustainable Development (September 2002), a Marrakech Task force on sustainable procurement was created with the aim of spreading sustainable (green) public procurement practices.

En 2002, l'OCDE a adopté une recommandation sur l'amélioration des performances environnementales des marchés publics écologiques. À la suite du sommet mondial de Johannesburg sur le développement durable (septembre 2002), la task force de Marrakech sur les marchés publics durables a été créée en vue de diffuser les pratiques durables en matière de marchés publics (écologiques).


68. Recalls the importance of good governance and transparency in the exploitation of natural resources for development; highlights that the resource sector can only become a force for sustainable development if its negative social and environmental impacts are minimised and its benefits and costs are fairly shared amongst the population; calls on all EU, African and other partners, such as China, to redouble their efforts towards achieving these ends; calls on African countries to ensure that revenue is also used to diversify their economy and to develop economic activities on a higher level in the production chain, away from the mer ...[+++]

68. rappelle l'importance que revêtent pour le développement la bonne gouvernance et la transparence dans l'exploitation des ressources naturelles; souligne que le secteur des ressources ne peut devenir un atout dans le développement durable que si ses incidences négatives sur le plan social et environnemental sont réduites au minimum et si ses coûts et bénéfices sont équitablement partagés par la population; demande à tous les partenaires européens, africains et autres, comme la Chine, d'intensifier leurs efforts pour parvenir à ces fins; demande aux pays africains de veiller à ce que le profit sert aussi à diversifier leurs économie ...[+++]


68. Recalls the importance of good governance and transparency in the exploitation of natural resources for development; reminds that the resource sector can only become a force for sustainable development if its negative social and environmental impacts are minimised and its benefits and costs are fairly shared amongst the population; calls on all EU, African and other partners, such as China, to upgrade their efforts towards these ends; calls on African countries to ensure that the revenues are also used to diversify their economy and to develop economic activities on a higher level in the chain of production, away from the mere ext ...[+++]

68. rappelle l'importance que revêtent pour le développement la bonne gouvernance et la transparence dans l'exploitation des ressources naturelles; rappelle que le secteur des ressources ne peut devenir un atout dans le développement durable que si ses incidences négatives sur le plan social et environnemental sont réduites au minimum et si ses coûts et bénéfices sont équitablement partagés par la population; demande à tous les partenaires européens, africains et autres, comme la Chine, d'intensifier leurs efforts à cette fin; demande aux pays africains de veiller à ce que les profits servent aussi à diversifier leurs économies et à d ...[+++]


Thus, knowledge and innovation are the driving force of sustainable development. Without investment and innovation, we will not achieve growth and we will not be able to maintain our present levels of prosperity.

Voilà donc la connaissance et l'innovation placées au centre du développement durable : sans investissement et sans innovation, non seulement nous ne pouvons pas nous développer, mais nous risquons également de voir notre niveau de vie chuter.


Thus, knowledge and innovation are the driving force of sustainable development. Without investment and innovation, we will not achieve growth and we will not be able to maintain our present levels of prosperity.

Voilà donc la connaissance et l'innovation placées au centre du développement durable : sans investissement et sans innovation, non seulement nous ne pouvons pas nous développer, mais nous risquons également de voir notre niveau de vie chuter.


The communication takes as its starting point the idea that globalisation acts as a powerful force for sustaining global growth and providing ways of dealing with international problems such as health, education and the environment.

La communication part de l'idée que la mondialisation constitue un puissant moteur pour alimenter la croissance mondiale et dégager des moyens pour répondre aux problèmes globaux tels que santé, éducation, environnement.


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