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Assess course of breast-feeding periods
Assess the course of breast-feeding period
Check list
Evaluate breastfeeding activity
Evaluation listings
Evaluation reports and listings
Life of an eligible list
Monitor breastfeeding activity
Period of validity of an eligible list
Periodic list
Periodical list
Periodicals register
Registry of product evaluations
Time limit of eligible list
Union list of periodicals
Validity period of an eligible list

Vertaling van "for listing—periodical evaluation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


period of validity of an eligible list [ validity period of an eligible list | life of an eligible list | time limit of eligible list ]

période de validité d'une liste d'admissibilité [ durée de validité d'une liste d'admissibilité | durée de la liste d'admissibilité ]


Registry of product evaluations [ Evaluation reports and listings | Evaluation listings ]

Recueil d'évaluations de produits [ Fiches techniques d'évaluation ]


evaluate breastfeeding activity | monitor breastfeeding activity | assess course of breast-feeding periods | assess the course of breast-feeding period

évaluer le déroulement de l’allaitement | évaluer le déroulement de la lactation


check list(USA) | periodicals register

registre de périodiques


union list of periodicals

catalogue collectif des périodiques


Check List - Termination of Employee Appointed for Specified Period of Less Than 3 Months

Liste de contrôle - Fin de service d'un employé nommé pour une période spécifiée inférieure à trois mois
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While the intent is certainly valid, with the procedure for listing—periodical evaluation, devolution of prohibitions, the habitats, the recovery, the plan of action for the recovery, the consultation process throughout, the regulation required for both implementation and enforcement through Order in Council—you stand a pretty good chance at some point of clogging up the system.

Vos intentions sont certainement bonnes, mais étant donné la lourdeur de la procédure—évaluations périodiques, remise des interdictions, les habitats, le rétablissement, le plan d'action en vue du rétablissement, l'ensemble du mécanisme de consultation, la réglementation exigée en vertu d'un décret à la fois pour mettre en oeuvre et faire respecter la loi—vous risquez fortement, à un moment donné, d'encombrer le système.


(Return tabled) Question No. 504 Hon. Carolyn Bennett: With regard to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada and Health Canada, breaking down each response by First Nations or Inuit community: (a) what was the number of registered First Nations or Inuit clients with a prescription for OxyContin under the Non-Insured Health Benefit (NIHB) Program in each of the years from 2006 to 2012 inclusive; (b) how many requests for Suboxone treatment were received by NIHB after it was listed on December 7, 2011, and, of these (i) how many were granted, (ii) what was the reason given for requests that were refused, (iii) was an alternati ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 504 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne Affaires autochtones et Développement du Nord Canada et Santé Canada, par collectivité des Premières nations ou inuite: a) à combien de clients des Premières nations ou inuits a-t-on prescrit de l’OxyContin dans le cadre du Programme des services de santé non assurés (SSNA) chaque année, de 2006 à 2012 inclusivement; b) combien de demandes de traitement au Suboxone le PSSNA a-t-il reçues après son inscription sur la liste le 7 décembre 2011 et, sur ce nombre, (i) combien ont été approuvées, (ii) quelle a été la raison donnée en cas de refus, (iii) un autr ...[+++]


96. Welcomes actions undertaken to implement the review and upgrade of the EU Guidelines on Human Rights Defenders as reviewed in 2008; notes the development of more than 60 local implementation strategies and the appointment of relevant liaison officers; remains, however, particularly concerned by the failure to implement these Guidelines by EU delegations, calls on the EEAS to develop an implementation plan with clear indicators and deadlines in order to continue progress towards effective implementation of the Guidelines, and requests the list of available local strategies; calls on the EEAS, the Council, the Commission and the Mem ...[+++]

96. se félicite des actions entreprises pour mettre en œuvre la révision et l'actualisation des orientations de l'Union concernant les défenseurs des droits de l'homme telles que révisées en 2008; prend acte du déploiement d'une soixantaine de stratégies de mise en œuvre locale de ces orientations et de la nomination d'agents de liaison à cette fin; demeure cependant vivement inquiet face à l'absence de mise en œuvre de ces orientations par les délégations de l'Union; invite le service européen d'action extérieure à élaborer un plan de mise en œuvre comportant des indicateurs et des échéances clairs de manière à poursuivre les progrès ...[+++]


92. Welcomes actions undertaken to implement the review and upgrade of the EU Guidelines on Human Rights Defendersas reviewed in 2008; notes the development of more than 60 local implementation strategies and the appointment of relevant liaison officers; remains, however, particularly concerned by the failure to implement these Guidelines by EU delegations, calls on the EEAS to develop an implementation plan with clear indicators and deadlines in order to continue progress towards effective implementation of the Guidelines, and requests the list of available local strategies; calls on the EEAS, the Council, the Commission and the Memb ...[+++]

92. se félicite des actions entreprises pour mettre en œuvre la révision et l'actualisation des orientations de l'Union concernant les défenseurs des droits de l'homme telles que révisées en 2008; prend acte du déploiement d'une soixantaine de stratégies de mise en œuvre locale de ces orientations et de la nomination d'agents de liaison à cette fin; demeure cependant vivement inquiet face à l'absence de mise en œuvre de ces orientations par les délégations de l'Union; invite le service européen d’action extérieure à élaborer un plan de mise en œuvre comportant des indicateurs et des échéances clairs de manière à poursuivre les progrès ...[+++]


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96. Welcomes actions undertaken to implement the review and upgrade of the EU Guidelines on Human Rights Defenders as reviewed in 2008; notes the development of more than 60 local implementation strategies and the appointment of relevant liaison officers; remains, however, particularly concerned by the failure to implement these Guidelines by EU delegations, calls on the EEAS to develop an implementation plan with clear indicators and deadlines in order to continue progress towards effective implementation of the Guidelines, and requests the list of available local strategies; calls on the EEAS, the Council, the Commission and the Mem ...[+++]

96. se félicite des actions entreprises pour mettre en œuvre la révision et l'actualisation des orientations de l'Union concernant les défenseurs des droits de l'homme telles que révisées en 2008; prend acte du déploiement d'une soixantaine de stratégies de mise en œuvre locale de ces orientations et de la nomination d'agents de liaison à cette fin; demeure cependant vivement inquiet face à l'absence de mise en œuvre de ces orientations par les délégations de l'Union; invite le service européen d'action extérieure à élaborer un plan de mise en œuvre comportant des indicateurs et des échéances clairs de manière à poursuivre les progrès ...[+++]


The present Commission proposal amending Directive 98/8/EC on the placing of biocidal products on the market has become necessary after an evaluation of its implementation showed that the ten-year-period until 14 May 2010, foreseen for the evaluation of active substances used in biocidal products with the aim to include them in the Community positive list, will not be enough.

La présente proposition de la Commission modifiant la directive 98/8/CE sur la mise sur le marché des produits biocides est apparue nécessaire à la suite d'une évaluation de sa mise en œuvre qui a montré que la période de dix ans, jusqu'au 14 mai 2010, prévue pour l'évaluation des substances actives utilisées dans les produits biocides en vue de leur inclusion sur la liste positive de la Communauté, ne sera pas suffisante.


The Commission considers that this amendment has become necessary after an evaluation of the directive’s implementation showed that the 10-year period, until 14 May 2010, foreseen for the evaluation of active substances used in biocidal products with the aim of including them on the Community positive list, would not be enough.

Celle-ci estime en effet que cette modification est devenue indispensable suite à une évaluation de sa mise en œuvre qui a montré que la période de dix ans, jusqu’au 14 mai 2010, prévue pour l’évaluation des substances actives utilisées dans les produits biocides en vue de leur inclusion sur la liste positive de la Communauté, ne sera pas suffisante.


2. The Council asks the Commission to set out in Annex V to Regulation (EEC) No 2377/90 the specific conditions in which specific MRLs can be laid down during a limited period for the list of substances proposed by the European Agency for the Evaluation of Medicinal Products.

2. Le Conseil invite la Commission à préciser, à l'annexe V du règlement (CEE) n° 2377/90, les conditions spécifiques dans lesquelles des LMR spécifiques pourront être fixées pendant une période limitée pour la liste des substances que vient de proposer l'Agence européenne pour l'évaluation des médicaments.


For the transitional period, while awaiting the evaluation of the TSE status, the Member States and third countries which have native cases must apply the removal of a shorter SRM list which is in accordance with present recommendations of the International Office of Epizootics (IOE).

Pour la période transitoire, jusqu'à l'évaluation de leur statut en matière d'EST, les Etats membres et les pays tiers qui ont eu des cas indigènes d'ESB devront enlever certains matériels à risque, selon une liste réduite, conforme aux recommandations actuelles de l'Organisation Internationale des Epizooties (OIE).


EPC maintains a co-ordinated listing of all such plans and, in the case of the latter, co-ordinates the development of periodic exercises to test and evaluate their effectiveness.

PCC tient la liste de tous ces plans et, dans le cas du dernier, coordonne l'organisation d'exercices périodiques pour en évaluer l'efficacité.




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Date index: 2025-07-18
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