Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «for including students from less-favoured socio-economic backgrounds » (Anglais → Français) :

42. Notes that only a few Member States have created a comprehensive strategy for including students from less-favoured socio-economic backgrounds in higher education and thus tackling the problem of the so‑called social filter;

42. relève que seuls quelques États membres ont mis au point une stratégie complète visant à inclure les étudiants issus de milieux socioéconomiques défavorisés dans l'enseignement supérieur et tenté de résoudre ainsi le problème du filtre social;


42. Notes that only a few Member States have created a comprehensive strategy for including students from less-favoured socio-economic backgrounds in higher education and thus tackling the problem of the so‑called social filter;

42. relève que seuls quelques États membres ont mis au point une stratégie complète visant à inclure les étudiants issus de milieux socioéconomiques défavorisés dans l'enseignement supérieur et tenté de résoudre ainsi le problème du filtre social;


42. Notes that only a few Member States have created a comprehensive strategy for including students from less-favoured socio-economic backgrounds in higher education and thus tackling the problem of the so-called social filter;

42. relève que seuls quelques États membres ont mis au point une stratégie complète visant à inclure les étudiants issus de milieux socioéconomiques défavorisés dans l'enseignement supérieur et tenté de résoudre ainsi le problème du filtre social;


37. Calls on the Member States to channel investments into inclusive education that responds to societal challenges, with a view to ensuring equal access and opportunities for all, including young people from different socio-economic backgrounds, as well as vulnerable and disadvantaged groups;

37. invite les États membres à diriger les investissements vers un enseignement inclusif répondant aux défis de la société en vue d'assurer l'égalité d'accès et l'égalité des chances pour tous, notamment pour les jeunes issus de milieux socio-économiques différents, ainsi que pour les catégories vulnérables et défavorisées;


Repetition rates are significantly higher for children from less advantaged socio-economic groups and repeaters’ long-term achievements are often lower than for weak students who did not repeat.

Les taux de redoublement sont nettement plus élevés parmi les enfants issus de groupes socio-économiques moins favorisés et les résultats à long terme des redoublants sont souvent inférieurs à ceux des élèves faibles n'ayant pas redoublé.


take into consideration the particular financial needs of students from less favourable socio-economic backgrounds or with special needs so as to enable their participation in mobility programmes.

prendre en compte les besoins financiers particuliers des étudiants issus de milieux socio-économiques moins favorisés et ayant des besoins spécifiques, afin qu'ils puissent participer aux programmes de mobilité.


the profile of students supported, including their socio-economic background, subject of study, country of origin and country of destination, in accordance with national data protection legislation.

le profil des étudiants bénéficiaires, notamment leur situation socio-économique, leur domaine d'études, leurs pays d'origine et de destination, conformément à la législation nationale sur la protection des données.


However, the national higher education systems which are free of charge are not necessarily the most equitable, because they favour people from privileged socio-economic backgrounds or who have been in higher education.

Or, les systèmes nationaux d'enseignement supérieur gratuits ne sont pas nécessairement les plus équitables car privilégiant les milieux socioéconomiques élevés ou ayant fait des études supérieures.


However, the national higher education systems which are free of charge are not necessarily the most equitable, because they favour people from privileged socio-economic backgrounds or who have been in higher education.

Or, les systèmes nationaux d'enseignement supérieur gratuits ne sont pas nécessairement les plus équitables car privilégiant les milieux socioéconomiques élevés ou ayant fait des études supérieures.


– The next item is the report (A5-0199/2000) by Mr Heaton-Harris, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, on the report from the Commission: "Survey into the socio-economic background of Erasmus students" [COM(2000) 4 – C5-0146/2000 – 2000/2089(COS)].

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0199/2000) de M. Heaton-Harris, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l'éducation, des médias et des sports, sur le rapport de la Commission : "Enquête sur la situation socio-économique des étudiants Erasmus" [COM(2000) 4 - C5-0146/2000 - 2000/2089(COS)].


w