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Assessment of Financial Institutions Regulations
Capital markets
Crystallization of EGFR-EGF
EGF
ESFS
EU Supervisory Framework
Epidermal growth factor
European Gendarmerie Force
European Globalisation Adjustment Fund
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Financial Manual
Financial activity
Financial market
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
International financial market
Management of financial circumstance
Prudential control
Prudential supervision
Securities market
Services Financial Management Manual
Supervision of financial institutions
Supply Financial Policy Manual

Vertaling van "for egf financial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
crystallization of epidermal growth factor receptor-epidermal growth factor [ crystallization of EGFR-EGF ]

cristallisation de EGFR-EGF


European Globalisation Adjustment Fund [ EGF ]

Fonds européen d'ajustement à la mondialisation [ FEM ]


epidermal growth factor | EGF [Abbr.]

agent de cicatrisation


European Globalisation Adjustment Fund | EGF [Abbr.]

Fonds d'ajustement à la mondialisation | Fonds européen d'ajustement à la mondialisation | FEM [Abbr.]


European Gendarmerie Force | EGF [Abbr.]

Force de gendarmerie européenne | Eurogendfor [Abbr.] | FGE [Abbr.]


Management of financial circumstance

gestion de la situation financière


financial market [ financial activity | international financial market | securities market | International financial market(STW) | capital markets(UNBIS) ]

marché financier [ activité financière | marché financier international ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


Assessment of Financial Institutions Regulations, 2001 [ Assessment of Financial Institutions Regulations, 1996 | Assessment of Financial Institutions Regulations, 1994 | Assessment of Financial Institutions Regulations, 1988 | Assessment of Financial Instituti ...[+++]

Règlement de 2001 sur les cotisations des institutions financières [ Règlement de 1994 sur les cotisations des institutions financières | Règlement de 1994 sur les cotisations des institutions financières | Règlement de 1988 sur les cotisations des institutions financières | Règlement sur les cotisations des institutions financi ]


Financial Manual [ Services Financial Management Manual | Supply Financial Policy Manual ]

Guide des finances [ Guide de gestion financière des Services | Guide de la politique financière des Approvisionnements ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Agrees with the Commission decision that the application for EGF financial contribution on 19 December 2013 submitted by Belgium is entitled to a financial contribution under Article 2(c), which requires exceptional circumstances to be demonstrated, despite the fact that the conditions set out in Articles 2(a) and 2(b) of the EGF Regulation are not met; underlines however that invoking Article 2(c) should be assessed on a case-by-case situation and should not become a general method for the mobilisation of the EGF when basic conditions are not met;

1. partage l'avis de la Commission qui, dans sa décision, estime que la demande d'intervention du Fonds présentée par la Belgique le 19 décembre 2013 est recevable et donne droit à une contribution financière en vertu de l'article 2, point c) – des circonstances exceptionnelles avérées –, bien que les critères d'intervention prévus à l'article 2, points a) et b), du règlement relatif au Fonds ne soient pas satisfaits; souligne, cependant, que le recours à l'article 2, point c), devrait être évalué au cas par cas et ne devrait pas devenir un motif général de mobilisation du Fonds lorsque les critères de base ne sont pas remplis;


1. Agrees with the Commission decision that the application for EGF financial contribution on 19 December 2013 submitted by Belgium is entitled to a financial contribution under Article 2(c), which requires exceptional circumstances to be demonstrated, despite the fact that the conditions set out in Articles 2(a) and 2(b) of the EGF Regulation are not met; underlines however that invoking Article 2(c) should be assessed on a case-by-case situation and should not become a general method for the mobilisation of the EGF when basic conditions are not met;

1. partage l'avis de la Commission qui, dans sa décision, estime que la demande d'intervention du Fonds présentée par la Belgique le 19 décembre 2013 est recevable et donne droit à une contribution financière en vertu de l'article 2, point c) – des circonstances exceptionnelles avérées –, bien que les critères d'intervention prévus à l'article 2, points a) et b), du règlement relatif au Fonds ne soient pas satisfaits; souligne, cependant, que le recours à l'article 2, point c), devrait être évalué au cas par cas et ne devrait pas devenir un motif général de mobilisation du Fonds lorsque les critères de base ne sont pas remplis;


1. Agrees with the Commission decision that the application for EGF financial contribution on 19 December 2013 submitted by Belgium is entitled to a financial contribution under Article 2(c), which requires exceptional circumstances to be demonstrated, despite the fact that the conditions set out in Articles 2(a) and 2(b) of the EGF Regulation are not met; underlines however that invoking Article 2(c) should be assessed on a case-by-case situation and should not become a general method for the mobilisation of the EGF when basic conditions are not met;

1. partage l'avis de la Commission qui, dans sa décision, estime que la demande d'intervention du FEM présentée par la Belgique le 19 décembre 2013 est recevable et donne droit à une contribution financière en vertu de l'article 2, point c) – des circonstances exceptionnelles avérées –, bien que les critères d'intervention prévus à l'article 2, points a) et b), du règlement FEM ne soient pas satisfaits; souligne cependant que l'opportunité du recours à l'article 2, point c), devrait être évaluée au cas par cas et que l'invocation de circonstances exceptionnelles ne devrait pas devenir un motif général de mobilisation du FEM lorsque les ...[+++]


Welcomes this call for the EGF financial contribution by the Dutch Government even though this Member State has opposed the extension of the crisis derogation for the current EGF and jeopardises the future of the EGF after 2013;

accueille favorablement la demande de contribution financière du Fonds présentée par le gouvernement néerlandais, même si les Pays-Bas, État membre, se sont opposés à la prolongation de la dérogation afférente à la crise appliquée dans le cadre de l'actuel Fonds et mettent en péril l'avenir de ce dernier après 2013;


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Welcomes this call for the EGF financial contribution by the Dutch Government even though this Member State has opposed the extension of the crisis derogation for the current EGF and jeopardises the future oft the EGF after 2013;

accueille favorablement la demande de contribution financière du Fonds présentée par le gouvernement néerlandais, même si les Pays-Bas, État membre, se sont opposés à la prolongation de la dérogation afférente à la crise appliquée dans le cadre de l'actuel Fonds et mettent ainsi en péril l'avenir de ce dernier après 2013;


Welcomes this call for the EGF financial contribution by the Swedish Government even though this Member State is opposed to the EGF after 2013;

accueille favorablement la demande de contribution financière du Fonds présentée par le gouvernement suédois, même si la Suède, État membre, s'oppose à la prorogation du Fonds au-delà de 2013;


Notes that the German authorities submitted the application for EGF financial contribution on 4 May 2012 and that its assessment was made available by the Commission on 13 September 2012; welcomes the speedy evaluation process;

souligne que les autorités allemandes ont présenté la demande de contribution financière du Fonds le 4 mai 2012 et que la Commission a rendu son évaluation le 13 septembre 2012; salue la rapidité du processus d'évaluation;


2. Welcomes this call for the EGF financial contribution by the Dutch Government even though this Member State has opposed the extension of the crisis derogation for the current EGF and jeopardises the future oft the EGF after 2013;

2. accueille favorablement la demande de contribution financière du Fonds présentée par le gouvernement néerlandais, même si les Pays-Bas, État membre, se sont opposés à la prolongation de la dérogation afférente à la crise appliquée dans le cadre de l'actuel Fonds et mettent ainsi en péril l'avenir de ce dernier après 2013;


2. Welcomes this call for the EGF financial contribution by the Dutch Government even though this Member State has opposed the extension of the crisis derogation for the current EGF and jeopardises the future of the EGF after 2013;

2. accueille favorablement la demande de contribution financière du Fonds présentée par le gouvernement néerlandais, même si les Pays-Bas, État membre, se sont opposés à la prolongation de la dérogation afférente à la crise appliquée dans le cadre de l'actuel Fonds et mettent en péril l'avenir de ce dernier après 2013;


Article 15(2) of the EGF Regulation stipulates the procedures for winding up EGF financial contributions.

L’article 15, paragraphe 2, du règlement FEM établit la procédure de clôture des contributions financières du FEM.


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