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Compulsory education
Compulsory labor
Compulsory labour
Compulsory licensing
Compulsory licensing for pharmaceuticals
Compulsory pharmaceutical licensing
Compulsory school attendance
Compulsory schooling
Compulsory work
Conversion of waste
Disposal of radioactive waste
Final disposal of radioactive waste
Final storage of radioactive waste
Landfill site
Nuclear waste disposal site
Permanent storage of radioactive waste
Radioactive waste disposal
Radioactive waste disposal facility
Radioactive waste disposal site
Radioactive waste repository
Radioactive waste storage site
Recovery of waste
Recycling of materials
Recycling of waste
Repository
Reprocessing of waste
Reuse of waste
Rubbish dump
Selective waste collection
Separate waste collection
Use of waste
Waste management
Waste recycling
Waste treatment

Vertaling van "for compulsory waste " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

recyclage des déchets [ collecte sélective | récupération des déchets | recyclage de matériaux | retraitement des déchets | réutilisation des déchets | transformation de déchets | utilisation des déchets | valorisation des déchets ]


compulsory labour [ compulsory labor | compulsory work ]

travail obligatoire


compulsory pharmaceutical licensing [ compulsory licensing | compulsory licensing for pharmaceuticals ]

homologation obligatoire [ licences obligatoires | octroi obligatoire de licences ]


waste management [ landfill site | rubbish dump | waste treatment | Waste treatment(STW) ]

gestion des déchets [ décharge publique | traitement des déchets ]


compulsory education | compulsory school attendance | compulsory schooling

éducation obligatoire | enseignement obligatoire | formation scolaire obligatoire | instruction obligatoire | obligation scolaire | scolarisation obligatoire


compulsory education [ compulsory school attendance | compulsory schooling ]

enseignement obligatoire [ obligation scolaire | scolarité obligatoire ]


wastes from waste management facilities, off-site waste water treatment plants and the preparation of water intended for human consumption and water for industrial use | wastes from waste treatment facilities, off-site waste water treatment plants and the water industry

déchets provenant des installations de traitement des déchets,des stations d'épuration des eaux usées hors site et de l'industrie de l'eau


An extremely rare neurodegenerative disorder characterized by progressive spinocerebellar ataxia, sensorineural hearing loss, and hypergonadotropic hypogonadism associated with additional neurological manifestations (such as peripheral muscle wasting

syndrome de Richards-Rundle


disposal of radioactive waste | final disposal of radioactive waste | final storage of radioactive waste | permanent storage of radioactive waste | radioactive waste disposal

stockage définitif | stockage des déchets radioactifs


radioactive waste repository [ radioactive waste disposal facility | radioactive waste disposal site | repository | radioactive waste storage site | nuclear waste disposal site | radioactive waste disposal ]

centre de stockage de déchets radioactifs [ dépôt de déchets radioactifs | site de stockage de déchets radioactifs | stockage de déchets radioactifs | stockage nucléaire | site de stockage | dépôt | stockage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The 2008 State aid Guidelines on Environmental Protection (see MEMO/08/31) included assessment criteria for state aid measures in 12 different areas, such as improving environmental performance beyond or in the absence of compulsory EU standards, supporting waste management activities, energy saving or remediation of contaminated sites.

Les lignes directrices de 2008 concernant les aides d’État à la protection de l’environnement (voir MEMO/08/31) énonçaient des critères relatifs à l’appréciation des aides d'État dans douze domaines différents, dont l’amélioration des performances environnementales au-delà des normes obligatoires de l’UE ou en l'absence de telles normes, la gestion des déchets, les économies d'énergie ou l’assainissement des sites contaminés.


They include assessment criteria for State aid measures in 12 different areas, for example, on improving environmental performance beyond or in the absence of compulsory EU standards and on support to waste management. Some of the measures relate to energy to the extent that they serve environmental protection and climate objectives such as support to renewable energy sources and energy savings.

Elles énoncent des critères relatifs à l’appréciation des aides publiques consenties dans douze domaines différents, dont l’amélioration des performances environnementales au‑delà ou en l’absence de normes obligatoires de l’UE. Certaines de ces mesures ont trait à l’énergie, puisqu’elles poursuivent des objectifs environnementaux et climatiques. Tel est le cas, par exemple, des aides en faveur des sources d’énergie renouvelables et des économies d’énergie.


Reporting on waste and hazardous waste is compulsory under the EMAS Regulation.

Le règlement EMAS fait obligation d’établir des rapports sur les déchets et les déchets dangereux.


The "Euro-leaf" EU organic logo was introduced on 1 July 2010, but in order to help operators adapt to the new rules, and to avoid waste of existing packaging, a 2-year transition period was allowed before it was compulsory on all products.

Le logo biologique «eurofeuille» de l'UE a été introduit le 1er juillet 2010, mais pour permettre aux opérateurs de s'adapter à la nouvelle réglementation et d'éviter le gaspillage d'emballages existants, une période transitoire de deux ans a été accordée avant que sa présence ne devienne obligatoire sur tous les produits.


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EU policy aims, inter alia, to close down permanently and redevelop uncontrolled waste tips, to introduce compulsory processing for all solid waste before it is buried in landfill sites, to use waste as a source of energy and to recycle packaging waste (Directives 75/442/EEC , 1999/31/EC , 2004/12/EC and 2006/12/EC ).

L'Union européenne a mis en œuvre des politiques visant, entre autres, à fermer définitivement et à réhabiliter les décharges non contrôlées, à soumettre obligatoirement tous les déchets solides à un traitement avant leur enfouissement, à utiliser les déchets comme source d'énergie et à recycler les déchets d'emballage (directives 75/442/CEE , 1999/31/CE , 2004/12/CE et 2006/12/CE ).


23. Rejects compulsory waste reduction plans, since such plans would have too great an impact on production processes; takes the view, however, that voluntary waste reduction plans or programmes at regional, local or sectoral level would, by contrast, be welcome;

23. rejette les plans de prévention des déchets obligatoires, qui interféreraient trop dans les processus de production; estime, en revanche, que des plans ou des systèmes volontaires de réduction des déchets aux niveaux régional, communal ou sectoriel seraient souhaitables;


20. Calls for compulsory waste reduction plans, which could be supplemented by voluntary waste reduction plans or programmes at regional, local or sectoral level;

20. plaide en faveur de plans contraignants de réduction des déchets, qui pourraient être complétés par des plans ou des systèmes volontaires de réduction des déchets aux niveaux régional, communal ou sectoriel;


(3) Council Directive 92/3/Euratom [21] already sets up a supervision and control system of shipments of radioactive waste between Member States and into and out of Community, including a compulsory and common notification procedure for shipments of such waste, and very strict limitations and criteria regarding the third countries to which radioactive waste may be exported.

(3) La directive du Conseil 92/3/Euratom [21] a déjà mis en place un système de suivi et de contrôle des transferts de déchets radioactifs entre États membres ainsi qu'à l'entrée et à la sortie de la Communauté, comprenant notamment une procédure de notification obligatoire commune des transferts de ces déchets, ainsi que de stricts limitations et critères concernant les pays tiers vers lesquels des déchets radioactifs peuvent être exportés.


If it transpires that the subdivision into three categories, the compulsory separation of waste streams and the prevention of cannibalism in the sector are not, or not sufficiently, being complied with and that fraud is, or remains, too prominent, we can assume that the political pre-conditions for allowing the use of meat and bone meal in animal feed for pigs and chickens have not been met.

S’il devait s’avérer que la répartition en trois catégories, la séparation obligatoire des flux de déchets et la prévention du cannibalisme ne sont pas (ou pas suffisamment) respectées dans le secteur et que la fraude est ou reste trop élevée, nous pourrions en conclure qu’il n’est pas satisfait aux conditions politiques préalables à l’autorisation d’utiliser des farines de viande et d’os dans la nourriture des porcs et des poulets.


This convention makes it compulsory for vessels to dispose of their waste while in the port of call, in the port waste-disposal installations intended for the purpose, and, in return, requires the signatory states to construct appropriate installations.

Cette convention impose aux navires de déposer leurs déchets, lors des escales, dans les installations de réception portuaires prévues à cet effet, et en échange demande aux États parties de mettre en place les installations adéquates.


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