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Animal Welfare Intergroup
Broad monetary aggregate
Broad money
Broad money aggregate
Broad spectrum herbicide
Broad spectrum weed killer
Broad spectrum weedkiller
Broad-crested drop
Broad-crested fall
Broad-crested weir
Broad-spectrum herbicide
Broad-spectrum weedkiller
Broad-spectrum week killer
Broadly defined money supply
CCSD
Canadian Council on Child Welfare
Canadian Council on Child and Family Welfare
Canadian Council on Social Development
Canadian Welfare Council
Collaborate with animal welfare establishments
Communicate with animal welfare agencies
Cooperate with an animal welfare agency
Cooperate with animal welfare agencies
County Youth Welfare Board
County Youth Welfare Office
Ensure animal welfare in slaughtering practice
Ensure animal welfare in slaughtering practices
Ensure good relations to animal welfare establishments
Intergroup on Animal Welfare
Intergroup on the Welfare and Conservation of Animals
Liaise with animal welfare agencies
M3
Money broadly
Secure animal welfare in slaughtering practices
Township Youth Welfare Board
Township Youth Welfare Office

Vertaling van "for broad welfare " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
broad-spectrum herbicide [ broad spectrum herbicide | broad-spectrum week killer | broad spectrum weed killer | broad-spectrum weedkiller | broad spectrum weedkiller ]

herbicide à large spectre [ herbicide à large spectre d'action | herbicide à large spectre d'efficacité ]


ensure the welfare of animals in slaughtering practices | secure animal welfare in slaughtering practices | ensure animal welfare in slaughtering practice | ensure animal welfare in slaughtering practices

assurer le bien-être animal dans le cadre de pratiques d’abattage


cooperate with an animal welfare agency | cooperate with animal welfare agencies | communicate with animal welfare agencies | liaise with animal welfare agencies

entretenir des contacts avec des organismes chargés du bien-être animal | se mettre en relation avec des organismes chargés du bien-être animal


ensure good relations to animal welfare establishments | maintain relationship with animal welfare establishment | collaborate with animal welfare establishments | maintain relationships with animal welfare establishments

entretenir des relations avec les organismes chargés du bien-être animal


broad-crested drop | broad-crested fall | broad-crested weir

chute à large seuil


broad monetary aggregate | broad money | broad money aggregate | M3 [Abbr.]

masse monétaire M3 | M3 [Abbr.]


broadly defined money supply | broad money | money broadly

monnaie au sens large | agrégat monétaire large | masse monétaire au sens large


County Youth Welfare Board [ County Youth Welfare Office | Township Youth Welfare Board | Township Youth Welfare Office ]

County Youth Welfare Board [ County Youth Welfare Office | Township Youth Welfare Board | Township Youth Welfare Office ]


Animal Welfare Intergroup | Intergroup on Animal Welfare | Intergroup on the Welfare and Conservation of Animals

Intergroupe Protection des animaux


Canadian Council on Social Development [ CCSD | Canadian Welfare Council | Canadian Council on Child and Family Welfare | Canadian Council on Child Welfare ]

Conseil canadien de développement social [ CCDS | Conseil canadien du bien-être | Conseil canadien du bien-être social | Conseil canadien pour la sauvegarde de l'enfance et de la famille | Conseil canadien pour la sauvegarde de l'enfance ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Moreover, innovative social protection intervention must be combined with a broad set of social policies including targeted education, social care, housing, health, reconciliation, and family policies, all areas where welfare systems have so far tended to intervene with residual programmes.

Il convient en outre de combiner des mesures de protection sociale innovantes à un large éventail de politiques sociales comprenant des stratégies ciblées en matière d’éducation, d’aide sociale, de logement, de santé, de conciliation de la vie professionnelle et de la vie privée et de famille, c’est-à-dire dans des domaines dans lesquels les systèmes de protection sociale ont jusqu’ici eu tendance à intervenir par des programmes mineurs.


It should entail no distortion of competition, in the sense that it must not create discrimination between undertakings active on the same relevant market, and it should minimise market distortion, in the sense that the service should be provided in the most cost-effective manner and any compensation should be recovered by contributions that are spread as broadly as possible. These principles will ensure that public intervention is transparent and efficient, thereby increasing the rule of law (democratic dimension) and overall welfare (economic dimension ...[+++]

Elle ne doit pas provoquer de distorsion de concurrence, ce qui signifie qu'elle ne peut pas créer de discrimination entre des entreprises actives sur le même marché concerné, et elle doit minimiser toute distorsion de marché, ce qui implique que le service doit être fourni de la manière la plus économique et que toute compensation doit être récupérée par le biais de contributions réparties le plus largement possible Ces principes garantiront la transparence et l'efficacité de l'intervention publique, renforçant du même coup la primauté du droit (dimension démocratique) et la prospérité générale (dimension économique).


As regards the philosophy of the systems, the broad objective in some States seems to be to make legal services and access to justice generally available, whereas in others the legal aid system can be seen as an adjunct of welfare law, available only to the very poorest.

Sur le plan de la philosophie, certains États semblent souhaiter donner à tous l'accès aux services juridiques et à la justice en général, alors que d'autres considèrent le régime d'assistance judiciaire comme complémentaire de l'aide sociale et le réservent aux plus démunis.


It launches a broad consultation on a European Pillar of Social Rights which aims to put forward essential principles to support well-functioning, fair labour markets and welfare systems.

Elle lance une vaste consultation relative à l'édification d'un socle européen des droits sociaux qui vise à définir des principes essentiels pour favoriser le bon fonctionnement et l’équité des marchés du travail et des systèmes de protection sociale.


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26. Stresses that all models of flexicurity should be based on common values that underpin the European Social Model; believes that flexibility and security requirements reinforce one another and that flexicurity allows firms and workers to adapt appropriately to the new international situation, with strong competition from the emerging economies, while maintaining a high level of social protection, social security and unemployment benefits, health and safety protection, active labour market policies, training and lifelong learning opportunities, and modern and transparent labour law; highlights, moreover, the success of recurrent and effective collective bargaining that strong and representative social partners can provide and also emphasises ...[+++]

26. souligne que tous les modèles de flexicurité devraient être basés sur des principes communs sur lesquels repose le modèle social européen; pense que les exigences en matière de flexibilité et de sécurité se renforcent mutuellement et que la flexicurité permet aux entreprises et aux travailleurs de s'adapter de manière appropriée à la nouvelle situation internationale, qui se caractérise par une forte concurrence de la part d'économies émergentes, tout en maintenant un niveau élevé de protection sociale, de sécurité sociale et d'indemnités de chômage, de protection de la sécurité et de la santé, de politiques actives en matière de ma ...[+++]


This is supported by recurrent and effective collective bargaining taking place in a tri-partite structure with strong and representative social partners as well as broad welfare provisions and universal access to good quality services such as childcare and care for other dependents.

Ceci est soutenu par les négociations collectives répétées et efficaces qui ont lieu dans des structures tripartites avec des partenaires sociaux forts et représentatifs, ainsi que par des dispositions de grande envergure en matière de sécurité sociale et par l'accès universel à des services de qualité, comme les gardes d'enfants et les soins aux autres personnes dépendantes.


22. Stresses that all models of flexicurity should be based on common values that underpin the European Social Model; believes that flexibility and security requirements reinforce one another and that flexicurity allows firms and workers to adapt appropriately to the new international situation, with strong competition from the emerging economies, while maintaining a high level of social protection, social security and unemployment benefits, health and safety protection, active labour market policies and training/ lifelong learning opportunities; and a modern and transparent labour law; moreover, highlights the success of recurrent and effective collective bargaining that strong and representative social partners can provide and also emphasises ...[+++]

22. souligne que tous les modèles de flexicurité devraient être basés sur des principes communs sur lesquels repose le modèle social européen; pense que les exigences en matière de flexibilité et de sécurité se renforcent mutuellement et que la flexicurité permet aux entreprises et aux travailleurs de s'adapter de manière appropriée à la nouvelle situation internationale, qui se caractérise par une forte concurrence de la part d'économies émergentes, tout en maintenant un niveau élevé de protection sociale, de sécurité sociale et d'indemnités de chômage, de protection de la sécurité et de la santé, de politiques actives en matière de ma ...[+++]


48. Stresses that flexicurity can only be achieved by effective and modern labour law that reflects the changing realities of work; notes that collective bargaining and strong social partners are an important part of the flexicurity approach; believes however that there are various models of flexicurity; also notes that a common approach should be based on combining firms' and workers' ability to adapt with a sufficient level of social protection, social security and unemployment benefits, active labour market policies and training/ lifelong learning opportunities; considers that broad ...[+++]

48. souligne que la flexicurité ne peut être réalisée que grâce à un droit du travail efficace et moderne qui reflète les réalités en constante évolution dans ce domaine; constate que l'existence de conventions collectives et la force des partenaires sociaux sont des éléments essentiels du concept de flexicurité; cependant, estime qu'il existe divers modèles de flexicurité; note qu'une approche commune devrait se fonder sur la combinaison de la capacité d'adaptation des entreprises et des travailleurs, et d'un niveau satisfaisant de protection sociale, de sécurité sociale, d'allocations de chômage, de politiques actives du marché du t ...[+++]


44. Stresses that flexicurity can only be achieved by effective and modern labour law that reflects the changing realities of work; Notes that collective bargaining and strong social partners are an important part of the flexicurity approach; believes however that there are various models of flexicurity. Notes that a common approach should be based on combining firms and workers ability to adapt with a sufficient level of social protection, social security and unemployment benefits, active labour market policies and training/ lifelong learning opportunities; Considers that broad ...[+++]

44. souligne que la flexicurité ne peut être réalisée que grâce à un droit du travail efficace et moderne qui reflète les réalités en constante évolution dans ce domaine; constate que l'existence de conventions collectives et la force des partenaires sociaux sont des éléments essentiels du concept de flexicurité; cependant, estime qu'il existe divers modèles de flexicurité; note qu'une approche commune devrait se fonder sur la combinaison de la capacité d'adaptation des entreprises et des travailleurs, et d'un niveau satisfaisant de protection sociale, de sécurité sociale, d'allocations de chômage, de politiques actives du marché du t ...[+++]


Every other expectation of the provision of access to education and to broad welfare has become a fallen hope for most citizens of the continent.

Avoir accès à l’éducation et à des services sociaux est devenu un espoir inaccessible pour la plupart des citoyens du continent.


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