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Defendant
ESF Regulation
Eurodac Regulation
European Social Fund Regulation
Look for excellence in the creation of food products
Person being prosecuted
Person pursued
Prosecute a claim
Prosecute an action
Pursue
Pursue a cause of action
Pursue a claim
Pursue excellence in the creation of a food product
Pursue excellence in the creation of food products
Pursued person
Pursuing gainful employment
Pursuit
Seek excellence in the creation of food products
Stop-the-Clock Decision
Tracking

Traduction de «for 2013 pursuing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
person pursued | pursued person | person being prosecuted | defendant

personne poursuivie


prosecute a claim [ pursue a claim | pursue a cause of action | prosecute an action ]

poursuivre une cause d'action


Decision No 377/2013/EU derogating temporarily from Directive 2003/87/EC establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community | Decision No 377/2013/EU of the European Parliament and of the Council of 24 April 2013 derogating temporarily from Directive 2003/87/EC establish ...[+++]

cision suspensive


pursue excellence in the creation of a food product | seek excellence in the creation of food products | look for excellence in the creation of food products | pursue excellence in the creation of food products

viser l’excellence dans la création de produits alimentaires


ESF Regulation | European Social Fund Regulation | Regulation (EU) No 1304/2013 of the European Parliament and of the Council of 17 December 2013 on the European Social Fund and repealing Council Regulation (EC) No 1081/2006

glement (UE) n°1304/2013 du relatif au Fonds social européen et abrogeant le règlement (CE) n°1081/2006 du Conseil | règlement FSE | règlement relatif au Fonds social européen


Amendment 1:2013 and Amendment 2:2013 to CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-3-07, Hand-Held Motor-Operated Electric Tools – Safety – Part 2-3: Particular Requirements for Grinders, Polishers and Disk-Type Sanders [ CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-3A+B-07 ]

Modification 1:2013 et Modification 2:2013 de CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-3-07, Outils électroportatifs à moteur – Sécurité – Partie 2-3 : Règles particulières pour les meuleuses, lustreuses et ponceuses du type à disque [ CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-3A+B-F07 ]


Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person ...[+++]

Règlement (CE) nº 2725/2000 du Conseil du 11 décembre 2000 concernant la création du système Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la convention de Dublin | Règlement (UE) n° 603/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 relatif à la création d'Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace du règlement (UE) n° 604/2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demand ...[+++]


Connecting with Canadians: Pursuing Service Transformation

Se brancher sur les Canadiennes et les Canadiens : à la poursuite de la transformation des services




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. In the transport sector, the CEF shall support projects of common interest, as identified in Article 7(2) of Regulation (EU) No 1315/2013, that pursue the objectives set out below, as further specified under Article 4 of that Regulation:

2. Dans le secteur des transports, le MIE apporte un soutien aux projets d'intérêt commun définis à l'article 7, paragraphe 2, du règlement (UE) no 1315/2013 qui poursuivent les objectifs énoncés ci-après, qui sont précisés à l'article 4 dudit règlement:


2. Part II 'Industrial leadership' shall strengthen industrial leadership and competitiveness in accordance with the priority 'Industrial leadership' set out in point (b) of Article 5(2) of Regulation (EU) No 1291/2013 by pursuing the following specific objectives:

2. La section II "Primauté industrielle" vise à renforcer la primauté industrielle et la compétitivité conformément à la priorité "Primauté industrielle" fixée à l'article 5, paragraphe 2, point b), du règlement (UE) no 1291/2013, en poursuivant les objectifs spécifiques suivants:


3. Part III 'Societal challenges' shall contribute to the priority 'Societal challenges' set out in point (c) of Article 5(2) of Regulation (EU) No 1291/2013 by pursuing research, technological development, demonstration and innovation actions which contribute to the following specific objectives:

3. La section III "Défis de société" contribue à la réalisation de la priorité "Défis de société" fixée à l'article 5, paragraphe 2, point c), du règlement (UE) no 1291/2013 au moyen d'actions de recherche, de développement technologique, de démonstration et d'innovation qui contribuent à la réalisation des objectifs spécifiques suivants:


1. Part I 'Excellent science' shall strengthen the excellence of European research in accordance with the priority "Excellent science" set out in point (a) of Article 5(2) of Regulation (EU) No 1291/2013 by pursuing the following specific objectives:

1. La section I "Excellence scientifique" vise à renforcer l'excellence de la recherche européenne conformément à la priorité "Excellence scientifique" fixée à l'article 5, paragraphe 2, point a), du règlement (UE) no 1291/2013, en poursuivant les objectifs spécifiques suivants:


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In March, Member States agreed on the five priorities proposed by the Commission for 2013: pursuing differentiated growth-friendly fiscal consolidation, restoring normal lending to the economy, promoting growth and competitiveness, tackling unemployment and the social consequences of the crisis and modernising public administration.

En mars, les pays de l'Union se sont mis d'accord sur les cinq priorités proposées par la Commission pour 2013: réalisation d'un assainissement budgétaire différencié propice à la croissance, rétablissement de conditions normales d'octroi de crédits à l'économie, promotion de la croissance et de la compétitivité, lutte contre le chômage et les conséquences sociales de la crise et modernisation de l’administration publique.


In March, Member States agreed on five priorities for 2013: pursuing differentiated growth-friendly fiscal consolidation, restoring normal lending to the economy, promoting growth and competitiveness, tackling unemployment and the social consequences of the crisis and modernising public administrations.

En mars, les États membres se sont accordés sur cinq priorités pour 2013: poursuivre un assainissement budgétaire différencié propice à la croissance, rétablir des conditions normales de prêt à l’économie, promouvoir la croissance et la compétitivité, lutter contre le chômage et les conséquences sociales de la crise et moderniser les administrations publiques.


It concluded that the five priorities identified in the 2012 survey remain valid for 2013: pursuing differentiated growth-friendly fiscal consolidation; restoring normal lending to the economy; promoting growth and competitiveness; tackling unemployment and the social consequences of the crisis; and modernising public administration.

Il a conclu que les cinq priorités définies dans l'examen de 2012 restent valables pour 2013: assurer un assainissement budgétaire différencié propice à la croissance; revenir à des pratiques normales en matière de prêt à l'économie; promouvoir la croissance et la compétitivité; lutter contre le chômage et prendre des mesures pour faire face aux retombées sociales de la crise; et moderniser l'administration publique.


(Return tabled) Question No. 23 Mr. Peter Stoffer: With regard to Canadian Forces and RCMP veterans who have exhausted all their redress options at the Veterans Review and Appeal Board (VRAB) and pursue their right to apply to the Federal Court of Canada for a judicial review of the decision: (a) how many veterans pursued their right to apply to the Federal Court of Canada for a judicial review from 2006 to 2013 inclusive; (b) what is the total amount of money spent by all departments and agencies, including all costs associated with ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 23 M. Peter Stoffer: En ce qui concerne les anciens membres des Forces canadiennes et de la GRC qui ont épuisé leurs options de redressement auprès du Tribunal des anciens combattants (révision et appel) (TAC-RA) et qui se prévalent de leur droit de révision judiciaire auprès de la Cour fédérale du Canada: a) combien se sont prévalus de ce droit entre 2006 et 2013 inclusivement; b) à combien s’élève le montant dépensé par l’ensemble des ministères et organismes, y compris les coûts associés au trav ...[+++]


The Agency should be entrusted with the management of the specific objective ‘strengthening frontier research through the activities of the European Research Council’ of Part I ‘Excellent science’ of the Specific Programme implementing Horizon 2020, pursuing similar activities which under the 2007-2013 multiannual financial framework are already managed by the Agency and which are characterised by projects which do not entail political decision-making and require a high level of scientific and financial expertise throughout the project cycle.

L’Agence devrait être chargée de la gestion de l’objectif spécifique «renforcement de la recherche aux frontières de la connaissance, dans le cadre des activités du Conseil européen de la recherche» du volet I «Excellence scientifique» du programme spécifique «Horizon 2020» et exercer des activités semblables qui sont déjà gérées par l’Agence au titre du cadre financier pluriannuel 2007-2013 et qui se caractérisent par des projets n’impliquant pas de prise de décision de nature politique et exigeant un haut niveau d’expertise scientifique et financière tout au long du cycle du projet.


The government stated that this five-year program – slated to end during the 2012–2013 fiscal year – was to allocate $489.4 million to ensure the enhancement of Canada’s regulatory system by amending or replacing obsolete health and safety legislation.31 Some of the Action Plan’s objectives are equally pursued by Bill S-11, and focus on:

Le gouvernement a déclaré que ce programme quinquennal – qui devait prendre fin pendant l’exercice 2012-2013 – affecterait 489,4 millions de dollars au renforcement du régime de réglementation canadien en modifiant ou en remplaçant les mesures législatives désuètes en matière de santé et de salubrité 31. Le projet de loi S-11 reprend également certains objectifs du Plan d’action et vise ce qui suit :




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Date index: 2021-04-13
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