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Airspace and air traffic manager
Airspace management officer
Airspace manager
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Coordinate elements of airspace management
Dermatobia hominis
Gout fly
Gout fly of barley
Human bot fly
Macaw worm fly
Macaw-worm fly
Manage aspects of airspace management
Manager of airspace
Monitor airspace planning
Monitor use of airspace
Nasal bot fly
Oestrus ovis
Ribbon-footed corn fly
Sheep
Sheep botfly
Sheep nose bot
Sheep nose fly
Sheep nostril fly
Straw fly
Survey airspace planning
Survey use of airspace
Torsalo
Torsalo fly
Tropical warble fly

Traduction de «fly in airspace » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

surveiller la planification de l'espace aérien


airspace and air traffic manager | airspace management officer | airspace manager | manager of airspace

gestionnaire de l'espace aérien | responsable de la gestion de l'espace aérien


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien


nasal bot fly | Oestrus ovis | sheep botfly | sheep nose bot(fly) | sheep nose fly | sheep nostril fly | sheep(nasal)bot fly

oestre du mouton | Oestrus ovis


Dermatobia hominis | human bot fly | macaw worm fly | macaw-worm fly | torsalo | torsalo fly | tropical warble fly

berne | ver macaque


gout fly | gout fly of barley | ribbon-footed corn fly | straw fly

chlorops à pieds articulés | chlorops de l'orge | chlorops du blé | mouche jaune des chaumes


Military airspace users on the other hand have had the choice of either flying in accordance with the ICAO and SES rules (defined as General Air Traffic [GAT] rules).

Quant aux usagers militaires de l’espace aérien, ils ont le choix de voler selon les règles de l’OACI ou selon celles du CUE (règles de la circulation aérienne générale ou CAG).


5. Operators and agents acting on their behalf shall ensure that when planning to fly in airspace requiring the carriage of radios with the 8,33 kHz channel spacing capability, the appropriate indicator is included in the flight plan for aircraft not equipped but which have been granted exemption from the mandatory carriage of equipment.

5. Les exploitants et les agents agissant pour leur compte veillent à ce que, pour un vol prévu dans un espace aérien où l’emport de radios capables d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz est obligatoire, l’indicateur approprié soit inscrit dans le plan de vol pour les aéronefs qui ne sont pas pourvus d’un tel équipement mais qui ont obtenu une dérogation à ladite obligation d’emport.


Combined operation of Flexible Airspace Management and Free Route enable airspace users to fly as closely as possible to their preferred trajectory without being constrained by fixed airspace structures or fixed route networks.

L'application combinée d'une gestion souple de l'espace aérien et du cheminement libre permettra aux usagers de l'espace aérien de voler au plus près de leur trajectoire préférée sans être limités par des structures d'espace aérien rigides ou des réseaux de routes fixes.


Military airspace users on the other hand have had the choice of either flying in accordance with the ICAO and SES rules (defined as General Air Traffic [GAT] rules).

Quant aux usagers militaires de l’espace aérien, ils ont le choix de voler selon les règles de l’OACI ou selon celles du CUE (règles de la circulation aérienne générale ou CAG).


The absence of a single integrated European airspace management has significant negative repercussions on airspace users. It results in aircraft flying unnecessary detours rather than direct routes and suffering from air traffic delays, which produces significant economic and environmental damage.

L’absence de gestion intégrée unique de l’espace aérien européen a des répercussions négatives importantes sur les usagers de l’espace aérien: au lieu d’effectuer des trajets directs, les avions font des détours inutiles et sont retardés, ce qui est source de dommages économiques et environnementaux non négligeables.


1. Member States which have designated ATS providers in the airspace referred to in Article 1(3) shall ensure that air-ground communications services applying the requirements of Part B of Annex IV are available to operators for aircraft flying within that airspace under their responsibility for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III, with due regard to possible coverage limitations inherent in the communication technology used.

1. Les États membres qui ont désigné des prestataires ATS dans l’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3, veillent à ce que les exploitants des aéronefs empruntant l’espace aérien dont ils ont la responsabilité disposent de services de communication air-sol satisfaisant aux exigences de l’annexe IV, partie B, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, compte dûment tenu des éventuelles limitations de couverture inhérentes à la technologie de communication utilisée.


1. Member States which have designated ATS providers in the airspace referred to in Article 1(3) shall ensure that air-ground communications services applying the requirements of Part B of Annex IV are available to operators for aircraft flying within that airspace under their responsibility for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III, with due regard to possible coverage limitations inherent in the communication technology used.

1. Les États membres qui ont désigné des prestataires ATS dans l’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3, veillent à ce que les exploitants des aéronefs empruntant l’espace aérien dont ils ont la responsabilité disposent de services de communication air-sol satisfaisant aux exigences de l’annexe IV, partie B, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, compte dûment tenu des éventuelles limitations de couverture inhérentes à la technologie de communication utilisée.


aircraft flying in the airspace referred to in Article 1(3) for testing, delivery or for maintenance purposes or with data link constituents temporarily inoperative under conditions specified in the applicable minimum equipment list required by point 1 of Annex III to this Regulation and by Regulation (EC) No 216/2008 and its implementing rules.

aux aéronefs empruntant l’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3, à des fins d’essai, de livraison et d’entretien ou équipés de composants de liaison de données temporairement inexploitables dans les conditions précisées dans la liste minimale d’équipements applicable exigée par l’annexe III, point 1, du présent règlement et le règlement (CE) no 216/2008 et ses modalités d’application.


Transport type State aircraft represent the largest category of State aircraft flying as general air traffic in the airspace in which this Regulation applies.

Les aéronefs d’État de type «transport» constituent la principale catégorie d’appareils exploités au titre de la circulation aérienne générale dans l’espace aérien auquel le présent règlement s’applique.


Transport type State aircraft represent the largest category of State aircraft flying as general air traffic in the airspace in which this Regulation applies.

Les aéronefs d’État de type «transport» constituent la principale catégorie d’appareils exploités au titre de la circulation aérienne générale dans l’espace aérien auquel le présent règlement s’applique.


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