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Analyse how material attributes affect pipeline flows
Anti-Money Laundering Directive
Capital movement
Consider how material qualities affect pipeline flows
Data flow
Data transmission
Determine flow rate enhancement
Determining flow rate enhancement
Determining of flow rate enhancement
Evaluating flow rate enhancement
Flow of capital
Interactive transmission
Keep money laundering in gambling from occurring
Laundering channel
Laundering of funds
Money Laundering Convention
Money laundering
Money laundering predicate offence
Money-laundering channel
Predicate offence for money laundering
Predicate offence to money laundering
Prevent gambling money laundering
Prevent money laundering in gambling
Third EU Money Laundering Directive
Thwart money laundering in gambling

Vertaling van "flow laundered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
keep money laundering in gambling from occurring | prevent gambling money laundering | prevent money laundering in gambling | thwart money laundering in gambling

empêcher le blanchiment d'argent dans des jeux


money laundering [ laundering of funds | Money laundering(ECLAS) ]

blanchiment d'argent [ blanchiment de capitaux | recyclage d'argent sale ]


Anti-Money Laundering Directive | Directive 2005/60/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing | Third EU Money Laundering Directive | 3rd AML/CTF Directive [Abbr.]

Directive 2005/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à la prévention de l'utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme | troisième directive anti-blanchiment | 3ème directive LBC/FT [Abbr.]


predicate offence to money laundering | predicate offence for money laundering | money laundering predicate offence

infraction préalable au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment de capitaux | infraction sous-jacente du blanchiment de capitaux | acte préparatoire au blanchiment d'argent


Convention on Laundering, Search, Seizure and Confiscation of the Proceeds from Crime | Money Laundering Convention

Convention relative au blanchiment, au dépistage, à la saisie et à la confiscation des produits du crime


laundering channel | money-laundering channel

circuit de blanchiment


analyse how material attributes affect pipeline flows | assess the impact of material characteristics on pipeline flows | consider how material qualities affect pipeline flows | consider the impact of material characteristics on pipeline flows

prendre en considération l'incidence des caractéristiques des matériaux sur le débit des canalisations de transport | tenir compte de l'incidence des caractéristiques des matériaux sur le débit des pipelines


determining flow rate enhancement | evaluating flow rate enhancement | determine flow rate enhancement | determining of flow rate enhancement

terminer l’amélioration du débit


data transmission [ data flow | interactive transmission ]

transmission de données [ flux de données | transmission interactive ]


capital movement [ flow of capital ]

mouvement de capitaux [ flux de capitaux ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Money laundering, corruption, illicit financial flows, and tax evasion and avoidance continue to derail sustainable development, disproportionately affecting developing countries.

Le blanchiment de capitaux, la corruption, les flux financiers illicites et la fraude et l’évasion fiscales continuent de nuire au développement durable, ce qui affecte les pays en développement de manière disproportionnée.


This should involve domestic tax reform, but it also means mobilising the international community to fight together against tax evasion, money-laundering, and illicit flows of capital that are resulting in more money coming out of developing countries than the amount that goes in through official development assistance.

Cet effort devrait passer par une réforme de la fiscalité nationale mais aussi par une mobilisation de la communauté internationale en vue de lutter de concert contre l’évasion fiscale, le blanchiment d’argent et les flux illicites de capitaux, pratiques à cause desquelles le niveau des fonds sortant des pays en développement excède celui des capitaux entrant par le canal de l’aide officielle au développement.


Proactive financial investigations, aiming at seizures and recovery of criminal assets, and actions against money laundering connected to migrant smuggling will be supported through enhanced cooperation with Financial Intelligence Units on financial flows and new cooperation with financial institutions, such as banks, international money transfer services, and credit card issuers.

Il faudra appuyer les enquêtes financières proactives, visant à la saisie et au recouvrement d'avoirs d'origine criminelle, ainsi que les actions ciblant le blanchiment de capitaux lié au trafic de migrants en renforçant la coopération avec les cellules de renseignement financier sur les flux financiers et en entamant une nouvelle coopération avec les établissements financiers comme les banques, les services de transfert de fonds internationaux et les émetteurs de cartes de crédit.


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capital flow from Canada to the United States resulting from bilateral trade mispricing (i) per capital flow, ( ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à combien s’élève le mouvement annuel de ...[+++]


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We're talking about money laundering, but it's being done here today, a laundering by terminology, when we're told that it “flowed to” and “it doesn't represent real money”.

On parle de blanchiment d'argent, mais il est en train de s'effectuer ici aujourd'hui un blanchiment par la terminologie, quand on nous dit que que ces montants ont été « transférés » et que « cela ne représente pas de l'argent réel ».


" Canada remains vulnerable to money laundering because of its advanced financial services sector and heavy cross-border flow of currency and monetary instruments," says the department's International Narcotics Control Strategy Report.

«Le Canada demeure vulnérable au plan du blanchiment d'argent sale en raison du développement de son secteur des services financiers et de la grande circulation transfrontalière de billets et d'instruments monétaires», peut-on lire dans le rapport du Département sur la stratégie en matière de contrôle international des stupéfiants.


1. This document contains the Commission's final report in response to a request from the Council of Ministers (JHA/ECOFIN), which concluded at its meeting of 17 October 2000 that: "The Council, recognising that the surveillance of cross-border cash flows can improve the effectiveness of the daily struggle against money laundering, calls on the Commission to examine, before 1 July 2001, the possibility of submitting a proposal aimed at rendering existing national provisions more consistent and strengthening them, enabling the Member S ...[+++]

1. Ce document contient le rapport final de la Commission présenté en réponse à la demande du Conseil des ministres pour JAI-ECOFIN, qui a conclu lors de sa réunion du 17 octobre 2000 que: «Le Conseil, reconnaissant que la surveillance des mouvements transfrontaliers d'espèces monétaires peut renforcer l'efficacité de la lutte menée au quotidien contre le blanchiment, invite la Commission à examiner d'ici au 1er juillet 2001 la possibilité de présenter une proposition visant à rendre plus cohérentes et à renforcer les dispositions nationales existantes, à permettre aux États membres de se doter d'un tel dispositif, et à organiser l'échan ...[+++]


[12] The objective of SR VI is to increase the transparency of payment flows by ensuring that jurisdictions impose consistent anti-money laundering and counter-terrorist financing measures on all forms of money/value transfer systems, particularly those traditionally operating outside the conventional financial sector.

[12] L'objectif de la recommandation spéciale VI est d'accroître la transparence des flux de paiement, en faisant en sorte que des mesures cohérentes contre le blanchiment et le financement du terrorisme soient appliquées dans les différentes juridictions à tous les systèmes de transfert de fonds ou de valeurs, et plus particulièrement aux systèmes traditionnellement en marge du secteur financier classique.


Consideration of the ninth report (interim) of the Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce, entitled: Stemming the Flow of Illicit Money: A Priority for Canada—Parliamentary Review of the Proceeds of Crime (Money Laundering) and Terrorist Financing Act, tabled in the Senate on October 3, 2006.

Étude du neuvième rapport (intérimaire) du Comité sénatorial permanent des banques et du commerce, intitulé Comment endiguer l'hémorragie de l'argent illicite : Une priorité pour le Canada—Examen parlementaire de la Loi sur le recyclage des produits de la criminalité et le financement des activités terroristes, déposé au Sénat le 3 octobre 2006.


The Honourable Senator Grafstein, Chair of the Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce, tabled its ninth report (interim) entitled: Stemming the Flow of Illicit Money: A Priority for Canada—Parliamentary Review of the Proceeds of Crime (Money Laundering) and Terrorist Financing Act.—Sessional Paper No. 1/39-440S.

L'honorable sénateur Grafstein, président du Comité sénatorial permanent des banques et du commerce, dépose le neuvième rapport (intérimaire) de ce Comité intitulé Comment endiguer l'hémorragie de l'argent illicite : Une priorité pour le Canada—Examen parlementaire de la Loi sur le recyclage des produits de la criminalité et le financement des activités terroristes.—Document parlementaire n 1/39-440S.


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