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3-axis data generator
Airline helicopter transport pilot
Commercial helicopter pilot
Complete procedures required for helicopter flights
Dual-tandem helicopter
Flight data generator
Flight time - helicopters
HHO flight
Helicopter flight following gear
Helicopter hoist operations flight
Helicopter pilot
Helo flight following gear
Jet helicopter
Pilot of helicopters
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Tandem helicopter
Tandem rotor helicopter
Three axis data generator
Tip-drive helicopter
Tip-driven helicopter
Tip-jet powered helicopter

Traduction de «flights for helicopters » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flight time - helicopters

temps de vol - hélicoptères


complete procedures required for helicopter flights | comply with required procedures for helicopter flights | implement procedures to meet requirements for flying helicopter | undertake procedures to meet helicopter flight requirements

entreprendre des procédures pour répondre aux exigences de vol des hélicoptères


helicopter hoist operations flight | HHO flight

vol d’hélitreuillage


3-axis data generator | flight data generator | three axis data generator | TADG,helicopter [Abbr.]

centrale de cap et de verticale | centrale de vol


Flight Test Guide -- Flight Instructor Rating Aeroplanes, Helicopters, Aerobatic

Guide de test en vol -- Qualification d'instructeur de vol -- (Avions, Hélicoptères, Voltige)


helicopter flight following gear [ helo flight following gear ]

dispositif de suivi des hélicoptères


airline helicopter transport pilot | commercial helicopter pilot | helicopter pilot | pilot of helicopters

pilote d'hélicoptère


dual-tandem helicopter | tandem helicopter | tandem rotor helicopter

hélicoptère à rotors en tandem


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


jet helicopter | tip-drive helicopter | tip-driven helicopter | tip-jet powered helicopter

hélicoptère à réaction | hélicoptère thermopropulsé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘helicopter’ means a heavier-than-air aircraft supported in flight chiefly by the reactions of the air on one or more powerdriven rotors on substantially vertical axes.

«hélicoptère», un aérodyne dont la sustentation en vol est obtenue principalement par la réaction de l’air sur un ou plusieurs rotors qui tournent, entraînés par un organe moteur, autour d’axes sensiblement verticaux.


the flight visibility is not less than 1 500 m or, for helicopters, not less than 800 m.

la visibilité de vol n’est pas inférieure à 1 500 m ou, pour les hélicoptères, à 800 m.


Except when permitted by the competent authority for helicopters in special cases such as medical flights, search and rescue operations and fire-fighting, the following additional conditions shall be applied:

À l’exception des autorisations délivrées aux hélicoptères par l’autorité compétente dans des cas particuliers tels que les vols médicaux, les opérations de recherches et de sauvetage ainsi que les vols de lutte contre les incendies, les conditions supplémentaires suivantes sont applicables:


ceiling, visibility and distance from cloud minima lower than those specified in (3) may be permitted for helicopters in special cases, such as medical flights, search and rescue operations and fire-fighting.

des minimums de plafond, de visibilité et de distance par rapport aux nuages inférieurs à ceux spécifiés au point 3) peuvent être autorisés pour les hélicoptères dans des cas particuliers tels que les vols médicaux, les opérations de recherches et de sauvetage ainsi que les vols de lutte contre les incendies.


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for helicopters in airspace classes F and G at and below 900 m (3 000 ft) above MSL or 300 m (1 000 ft) above terrain, whichever is the higher, flight visibility shall not be less than 3 km, provided that the pilot maintains continuous sight of the surface and if manoeuvred at a speed that will give adequate opportunity to observe other traffic or obstacles in time to avoid collision; and

pour les hélicoptères dans un espace aérien de classe F ou G, à 900 m (3 000 ft) AMSL et au-dessous ou à 300 m (1 000 ft) au-dessus du relief, si ce niveau est plus élevé, la visibilité de vol n’est pas inférieure à 3 km, pour autant que le pilote garde une vue permanente de la surface et que l’appareil vole à une vitesse permettant de voir tout autre aéronef ou tout obstacle à temps pour éviter une collision; et


We have about 300 members. We represent all aspects of commercial aviation, everything from the large national carriers, the future of which you have been discussing today, through to the charters, the regionals, the cargo operators, many flight schools, helicopter operators, et cetera.

Nous représentons tous les secteurs de l'aviation commerciale, depuis les grands transporteurs nationaux, dont vous discutez aujourd'hui l'avenir, jusqu'aux transporteurs par vols nolisés, en passant par les transporteurs régionaux, les transporteurs de fret, de nombreuses écoles de pilotage, les exploitants d'hélicoptères, et cetera.


(4) No person shall operate over water a single-engined helicopter, or a multi-engined helicopter that is unable to maintain flight with any engine failed, at more than 25 nautical miles, or the distance that can be covered in 15 minutes of flight at the cruising speed filed in the flight plan or flight itinerary, whichever distance is the lesser, from a suitable emergency landing site unless life rafts are carried on board and are sufficient in total rated capacity to acc ...[+++]

(4) Il est interdit d’utiliser, au-dessus d’un plan d’eau, un hélicoptère monomoteur ou un hélicoptère multimoteur ne pouvant se maintenir en vol en cas de panne d’un moteur au-delà de 25 milles marins ou d’une distance qui peut être parcourue en 15 minutes de vol, à la vitesse de croisière précisée dans le plan de vol ou l’itinéraire de vol, d’un site convenable pour un atterrissage d’urgence, selon la distance la plus courte, à moins que ne soient transportés à bord des radeaux de sauvetage d’une capacité nominale totale permettant ...[+++]


406.55 No flight training unit that operates an aeroplane or a helicopter shall permit a person to conduct the solo cross-country flight required by Subpart 1 for the private pilot licence — aeroplane or the private pilot licence — helicopter unless the flight training unit notifies the Minister in writing of the planned route of the flight originating from the main base or any satellite base.

406.55 Il est interdit à l’unité de formation au pilotage qui utilise un avion ou un hélicoptère de permettre à une personne d’effectuer le vol-voyage en solo exigé par la sous-partie 1 en vue de l’obtention de la licence de pilote privé — avion ou de la licence de pilote privé — hélicoptère, à moins que l’unité de formation au pilotage n’avise par écrit le ministre du trajet prévu du vol provenant de la base principale ou de toute base satellite.


With regard to (a), the following four publicly available studies on helicopter night flights to oil facilities, related to the safety of day flights versus night flights in transporting employees to and from the offshore work site, have been conducted and can be found on the C-NLOPB’s web site: report by SMS Aviation Safety Inc. in support of the OHSI implementation team, entitled “Operational Safety Risk Analysis of Night Helicopter Transport Operation ...[+++]

Pour ce qui est de la partie a) de la question, les quatre études suivantes portant sur les vols d’hélicoptère de nuit à destination des installations pétrolières sont disponibles sur le site Web du C-NLOPB; on y traite notamment de la sécurité des vols de jour par comparaison aux vols de nuit pour le transport des employés à destination et en provenance des lieux de travail extracôtiers. Ces études sont librement accessibles: le rapport de SMS Aviation Safety inc. effectué dans le but de soutenir l’équipe de mise en œuvre de l’OHSI, « Operational Safety Risk Analysis of Night Helicopter Transpor ...[+++]


Mr. Labonté: Actually, Justice Wells made 29 recommendations, 28 of which have more or less been implemented and one of which is still awaiting consideration about night flights for helicopters.

M. Labonté : En fait, le juge Wells a formulé 29 recommandations, dont 28 ont plus ou moins été mises en œuvre et dont une, concernant les vols de nuit des hélicoptères, est toujours à l'étude.


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