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Adaptable hours
DC scheme
Definable key
Define an approach to your fight dicipline
Define costume material
Define costume materials
Define your approach for the fight discipline
Define your fight discipline approach
Defined benefit pension plan
Defined benefit plan
Defined contribution pension scheme
Defined contribution retirement scheme
Defined contribution scheme
Defined-benefit pension plan
Defining contrast
Defining costume materials
Defining relation
Flexible conduit
Flexible hose
Flexible hours
Flexible hours of work
Flexible pipe
Flexible schedule
Flexible tube
Flexible work hours
Flexible work schedule
Flexible working hours
Flexible working time
Flexitime
Flextime
Gliding hours
Gliding time
Help achieve an artistic vision
Help define an artistic vision for the programmer
Help the programmer define an artistic vision
Help the programmer define the vision of an artist
Hose
Pers
Personalized working hours
Programmable key
Sliding hours
Sliding time
Soft key
Specify costume materials
User definable key
User-defined key
Well defined center
Well defined centre
Well-defined center
Well-defined centre

Vertaling van "flexibility to define " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
define your approach for the fight discipline | define your fight discipline approach | define an approach to your fight dicipline | define an approach to your fight discipline in the performing arts

définir une approche de sa discipline de combat


defined contribution pension scheme | defined contribution retirement scheme | defined contribution scheme | DC scheme [Abbr.]

régime à cotisations définies


define costume material | defining costume materials | define costume materials | specify costume materials

définir les matières de costumes


help define an artistic vision for the programmer | help the programmer define the vision of an artist | help achieve an artistic vision | help the programmer define an artistic vision

aider le responsable de la programmation à définir une vision artistique


well-defined centre [ well-defined center | well defined centre | well defined center ]

centre bien défini


flextime [ flexible working hours | flexitime | flexible hours | flexible hours of work | flexible work hours | flexible working time | flexible schedule | flexible work schedule | gliding time | sliding time | adaptable hours | gliding hours | sliding hours | personalized working hours | pers ]

horaire variable [ horaire flexible | horaire individualisé | horaire mobile | horaire dynamique | horaire souple | horaire personnalisé | horaire de travail personnalisé | horaire de travail souple | horaire évolutif | horaire à glissière | horaire à la carte | heures flexibles | horaire forfaita ]


defined-benefit pension plan [ defined benefit plan | defined benefit pension plan ]

régime de pension à prestations déterminées [ RPD | régime de retraite à prestations déterminées | régime à prestations déterminées | régime à prestations définies ]


soft key | programmable key | user-defined key | user definable key | definable key

touche programmable | touche multifonction | touche de fonction


flexible conduit | flexible hose | flexible pipe | flexible tube | hose

conduit flexible | conduite souple | durite | flexible | raccord | tube flexible | tuyau | tuyau flexible | tuyau souple | tuyauterie flexible | tuyauterie souple


defining contrast | defining relation

contrast déterminant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The agency tries to be flexible in defining regular working hours for any given company.

L'agence essaie d'être flexible pour définir les heures normales de travail pour toute entreprise donnée.


62. Calls on the Commission to strengthen its communication and relationship with the EIB in relation to the design of tailored loans and guarantee schemes; encourages the EIB to work closely with the Member States and regions on their implementation of new innovative financial instruments through the European Structural and Investment Funds and to continue supporting their investment strategy targeting the social economy sector; additionally, invites the EIB also to consider the option of greater flexibility when defining the size of, and rules for, such tailored loans and other related schemes, so as to make them as compatible as pos ...[+++]

62. invite la Commission à renforcer ses échanges et ses relations avec la Banque européenne d'investissement en ce qui concerne la conception des prêts sur mesure et des régimes de garantie; appelle la BEI à collaborer étroitement avec les États membres et les régions dans la mise en œuvre de nouveaux instruments financiers novateurs au moyen des Fonds structurels et d'investissement européens, et à maintenir son soutien à leur stratégie d'investissement orientée vers le secteur de l'économie sociale; invite, en outre, la BEI à envisager une plus grande souplesse dans la définition de la taille de ces prêts sur mesure et autres régime ...[+++]


52. Notes that the EU needs a comprehensive policy framework for 2030 that encourages investment in, and the long-term decarbonisation of, non-ETS sectors, which are responsible for 60 % of EU greenhouse gas emissions; underlines the significant unused energy efficiency potential in specific sectors such as buildings and transport (with an estimated energy efficiency potential of 61 % and 41 %, respectively); stresses that non-ETS sectors can significantly ease the EU’s carbon reduction effort; calls on the Commission and the Member States, therefore, to continue with an ambitious framework for non-ETS sectors to 2030 while preserving the Member States’ flexibility to define their own ...[+++]

52. fait observer que l'Union a besoin d'un cadre politique global pour 2030, encourageant les investissements dans les secteurs non couverts par le SCEQE, qui sont responsables de 60 % des émissions de gaz à effet de serre de l'Union, et la décarbonisation à long terme de ces secteurs; souligne le potentiel significatif non utilisé d'efficacité énergétique dans des secteurs précis tels que les bâtiments et les transports (avec un potentiel d'efficacité énergétique estimé à 61 % et 41 % respectivement); souligne que les secteurs hors SCEQE peuvent grandement contribuer à l'effort de réduction de carbone de l'Union européenne; invite dès lors la Commission et les États membres à poursuivre avec un cadre ambitieux pour les secteurs hors SCEQE d'ic ...[+++]


50. Notes that the EU needs a comprehensive policy framework for 2030 that encourages investment in, and the long-term decarbonisation of, non-ETS sectors, which are responsible for 60 % of EU greenhouse gas emissions; underlines the significant unused energy efficiency potential in specific sectors such as buildings and transport (with an estimated energy efficiency potential of 61 % and 41 %, respectively); stresses that non-ETS sectors can significantly ease the EU’s carbon reduction effort; calls on the Commission and the Member States, therefore, to continue with an ambitious framework for non-ETS sectors to 2030 while preserving the Member States’ flexibility to define their own ...[+++]

50. fait observer que l'Union a besoin d'un cadre politique global pour 2030, encourageant les investissements dans les secteurs non couverts par le SCEQE, qui sont responsables de 60 % des émissions de gaz à effet de serre de l'Union, et la décarbonisation à long terme de ces secteurs; souligne le potentiel significatif non utilisé d'efficacité énergétique dans des secteurs précis tels que les bâtiments et les transports (avec un potentiel d'efficacité énergétique estimé à 61 % et 41 % respectivement); souligne que les secteurs hors SCEQE peuvent grandement contribuer à l'effort de réduction de carbone de l'Union européenne; invite dès lors la Commission et les États membres à poursuivre avec un cadre ambitieux pour les secteurs hors SCEQE d'ic ...[+++]


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For that reason, subject to compliance with this Directive and with the pr inciples of transparency and equal treatment, contracting authorities and contracting entities should be allowed considerable flexibility to define and organise the procedure leading to the choice of concessionaire.

Dès lors, sous réserve du respect des dispositions de la présente directive et des principes de transparence et d'égalité de traitement, les pouvoirs adjudicateurs et entités adjudicatrices devraient disposer d'une grande latitude pour définir et organiser la procédure qui conduit au choix du concessionnaire .


246. Notes that in 2011, the first full year of operation of the European External Action Service (EEAS), EEAS and Commission staff in delegations were separated in terms of their allocation and funding; is concerned that in 2011, at least 43 person-years allocated to EuropeAid were used by the EEAS, over and above the agreed flexibility limits defined in the Working Arrangements negotiated between both organisations; urges the EEAS and the Commission to fully respect the Working Arrangements, seeing in particular to the fact that EuropeAid staff focus on ensuring appropriate aid management, in order to avoid putting the sound financia ...[+++]

246. constate que, en 2011, premier exercice complet d'activité du Service européen pour l'action extérieure (SEAE), les agents du SEAE et de la Commission dans les délégations étaient séparés quant à l'affectation comme pour les crédits; relève avec préoccupation que, en 2011, au moins quarante-trois personnes-années affectées à EuropeAid ont été utilisées par le SEAE, au-delà des seuils de flexibilité définis dans les modalités de travail négociées entre les deux organismes; invite instamment le SEAE et la Commission à respecter sans réserve les modalités de travail, en veillant notamment à ce que le personnel d'EuropeAid concentre s ...[+++]


The reason we did a principle, as opposed to a definition, was that we felt that culturally appropriate was very much dependent on the particular community, and that thus there should be flexibility in defining it.

Si nous avons opté pour un principe plutôt qu'une définition, c'est parce qu'à notre avis, ce qui est adapté aux particularités culturelles dépend largement de la communauté en question et qu'il faudrait donc que ce soit défini de façon souple.


This flexibility is further enhanced by not defining the term “public health” so that future governments will be left with the flexibility to define the federal role in public health in keeping with emerging issues and new challenges.

En outre, le terme « santé publique » n’est pas défini précisément pour que les gouvernements futurs aient la souplesse qui leur permettra de définir le rôle du gouvernement fédéral en matière de santé publique, selon les questions qu’il faudra traiter et les problèmes qui se présenteront.


From clause 1 to clause 30, it says that First Nations will have complete flexibility to define their own rules of operation and their codes.

De l'article 1 à l'article 30, on dit qu'on donne pleine latitude aux premières nations pour définir leurs règles de fonctionnement et leurs codes.


Out of respect for the provinces and to give them greater flexibility in defining how best to deliver this system, we have allowed for great flexibility with this kind of Canada health and social transfer.

Par respect pour ces dernières et pour leur donner une plus grande marge de manoeuvre dans l'administration de ces programmes, nous avons mis en place le transfert canadien pour la santé et les programmes sociaux.


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