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Administration of the flag State
Bare boat charter
Bare-boat charter
Bareboat charter
Bareboat charter party
Bareboat charter-party
Bill of human rights
Break a flag
Break out a flag
Charter of Fundamental Rights of the European Union
Charter of fundamental rights of the Union
Charter of fundamental social rights
Charter on human rights
Convention on human rights
Declaration of human rights
Demise charter
Demise charter-party
Display a flag
EU Charter of Fundamental Rights
European Charter of Fundamental Rights
Flag State administration
Flag administration
Flag discrimination
Flag of peace
Flag of truce
Flag privilege
Flag's discrimination
Flag's privilege
Fundamental Rights Charter
International charter on human rights
Marker flag
Marking flag
Show the flag
Unfurl a flag
Utility flag
Utility marker flag
Utility marking flag
White flag of truce

Vertaling van "flag chartered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EU Charter of Fundamental Rights [ Charter of Fundamental Rights of the European Union | European Charter of Fundamental Rights | Fundamental Rights Charter ]

charte des droits fondamentaux de l'Union européenne [ charte européenne des droits fondamentaux ]


utility marker flag [ utility marking flag | utility flag | marker flag | marking flag ]

drapeau marqueur [ fanion de marquage | drapeau de marquage ]


unfurl a flag [ break a flag | display a flag | break out a flag | show the flag ]

déferler un drapeau [ déferler un pavillon | montrer pavillon ]


bareboat charter [ bare-boat charter | bare boat charter | demise charter | bareboat charter party | bareboat charter-party | demise charter-party ]

contrat d'affrètement coque nue [ charte-partie coque nue ]


flag of peace | flag of truce | white flag of truce

pavillon parlementaire


administration of the flag State | flag administration | flag State administration

administration de l'État du pavillon | administration du pavillon


flag's privilege | flag's discrimination | flag discrimination | flag privilege

privilège de pavillon | discrimination de pavillon


Community Charter of the Fundamental Social Rights of Workers [ Charter of fundamental social rights ]

charte communautaire des droits sociaux fondamentaux des travailleurs [ charte communautaire des droits sociaux fondamentaux | charte sociale ]


Charter of Fundamental Rights of the European Union | Charter of fundamental rights of the Union | EU Charter of Fundamental Rights

charte des droits fondamentaux de l'UE | charte des droits fondamentaux de l'Union européenne


charter on human rights [ bill of human rights | convention on human rights | declaration of human rights | international charter on human rights ]

charte des droits de l'homme [ charte internationale des droits de l'homme | convention des droits de l'homme | déclaration des droits de l'homme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since the beneficiaries of the scheme are under an obligation to maintain or increase the share of their fleet under the European flag, no more than 75 % of the net tonnage of their fleet could ever comprise time-chartered vessels not flying the European flag.

Dès lors que les bénéficiaires du régime ont l'obligation de maintenir ou d'augmenter le niveau de leur flotte sous pavillon européen, jamais plus de 75 % du tonnage net de leur flotte ne pourra être composé de navires affrétés à temps et ne battant pas pavillon européen.


The new criterion, which consists in ‘maintaining or . increasing the level of the fleet flying the flag of a Member State’, offered a greater guarantee in terms of maintaining and promoting Community jobs than the limitation applicable to non-Community-flagged time-chartered vessels.

Ce nouveau critère, consistant à «maintenir ou [.] augmenter le niveau de [la] flotte sous pavillon d'un État membre», offrait en effet davantage de garantie pour la conservation et la promotion des emplois communautaires que la limitation applicable aux navires affrétés à temps et battant pavillon extracommunautaire.


If a state engaged in fishing on the high seas charters a vessel flying the flag of another state, the flag state and not the chartering state must be responsible for the vessel’s actions.

Si un État pratiquant des activités de pêche pélagique affrète un navire battant pavillon d'un autre État, l'État du pavillon et non l'État affréteur est responsable des activités du navire.


Gabriel Mato Adrover (O-000127/2012 - B7-0120/2012) Committee on Fisheries Commission Threat posed by chartering to flag state responsibilities under the CITES Convention

Gabriel Mato Adrover (O-000127/2012 - B7-0120/2012) Commission de la pêche Commission Menaces pesant sur la responsabilité de l'État du pavillon dans le cadre de la convention CITES


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(a) a catching vessel flies the flag of the Member State or a trap or farm is established in the Member State that harvested the bluefin tuna, or when the catching vessel is operating under a charter arrangement, by a competent authority or institution of the chartering Member State or CPC,

(a) un navire de capture bat le pavillon de l’État membre ou bien une madrague ou une exploitation est établie dans l’État membre dans lequel a eu lieu la récolte du thon rouge, ou encore le navire de capture opère dans le cadre d’un accord d’affrètement (la validation est alors effectuée par une autorité compétente ou un organisme de l’État membre ou de la PCC de l’affréteur).


1. Before 30 April each year Member States shall send the Commission a list of the vessels flying their flag chartered by contracting parties to the ICCAT Convention for the current year, together with any changes made at any time to this list.

1. Les États membres communiquent à la Commission avant le 30 avril de chaque année la liste des navires battant leur pavillon affrétés par des parties contractantes à la convention CICTA pour l'année en cours ainsi qu'à tout moment les modifications apportées à cette liste.


The Commission is aware that the income of shipowners today is often obtained from the operation of ships under different flags - for instance, when making use of chartered vessels under foreign flags or by making use of partner vessels within alliances.

La Commission n'ignore pas qu'à l'heure actuelle les revenus des armateurs proviennent souvent de l'exploitation de navires battant des pavillons différents, par exemple lorsqu'ils recourent à des navires affrétés sous pavillon étranger ou à des navires appartenant à des partenaires dans le cadre d'alliances.


E.Rental/leasing services without operators(a)Relating to ships(CPC 83103) | 1.FR: Chartering of all ships is subject to prior notification.CY, HU, MT, PL: Unbound2.CY, MT, PL: UnboundFR: Chartering of all ships is subject to prior notification.3.CY, MT, PL: UnboundFR: Chartering of all ships is subject to prior notification.SE: To fly the Swedish flag proof of dominating Swedish operating influence must be shown in case of foreign ownership interests in ships.LT: Ships must be owned by Lithuanian natural persons or companies establis ...[+++]

E.Services de crédit-bail ou de location sans opérateursa)de navires(CPC 83103) | 1)FR: l'affrètement de navires est dans tous les cas subordonné à préavis.CY, HU, MT, PL: non consolidé.2)CY, MT, PL: non consolidé.FR: l'affrètement de navires est dans tous les cas subordonné à préavis.3)CY, MT, PL: non consolidé.FR: l'affrètement de navires est dans tous les cas subordonné à préavis.SE: l'exploitation sous pavillon suédois est subordonnée à la présentation de la preuve d'une prédominance suédoise lorsque des étrangers détiennent des droits de propriété sur les navires.LT: les navires doivent appartenir à des personnes physiques possédant ...[+++]


As many of these vessels are registered in countries under ICCAT embargoes, the ship-owners have a clear incentive to find an alternative home - as these are bareboat charters, there is no permanent change of flag.

Bon nombre de ces navires étant immatriculés dans des pays placés sous embargo par la CICTA, les armateurs ont manifestement intérêt à trouver un havre de remplacement, s'agissant d'un affrètement en coque nue, sans changement permanent de pavillon.


Some of them are designed to establish unlimited responsibility: by clearly establishing the link between shipowner and flag State, and by placing the obligation on owners and charterers to underwrite unlimited insurance.

Certains visent à instituer une responsabilité illimitée : en rétablissant clairement le lien entre propriétaire du navire et État du pavillon et en faisant obligation aux affréteurs et armateurs de souscrire une assurance à garantie illimitée.


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