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Atlantic Coast Marine Plant Regulations
Atlantic Crab Fishery Regulations
Atlantic Fishery Regulations
Atlantic Fishing Registration and Licensing Re
Conservation of fish stocks
Conservation of fisheries resources
Conservation of fishery resources
EAFFRO
EAFRO
East African Fisheries Research Organisation
East African Freshwater Fishery Research Organization
FIRI
Fish resources
Fisheries Research Institute
Fisheries and Aquaculture Loan Board
Fisheries conservation
Fisheries resources
Fishermen's Loan Board of Nova Scotia
Fishery management
Fishery planning
Fishery resources
Fishery resources management
Fishery system
Fishing management
Fishing resources
Fishing system
Management of fish resources
NaFIRRI
National Fisheries Resources Research Institute
Nova Scotia Fisheries Loan Board
Nova Scotia Fisheries and Aquaculture Loan Board
Nova Scotia Resources Development Board
Ontario fisheries regulations
UFFRO
Uganda Freshwater Fisheries Research Organisation

Traduction de «fisheries resources would » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Agreement between the Government of Canada and the Government of United States of America on East Coast Fishery Resources [ Canada/United States East Coast Fishery Resources Agreement ]

Accord entre le gouvernement des États-Unis d'Amérique et le gouvernement du Canada sur les ressources halieutiques de la côte Est [ Accord entre le Canada et les États-Unis sur les ressources halieutiques de la côte Est ]


Atlantic Fishery Regulations, 1985 [ Regulations respecting the management and allocation of fishery resources on the Atlantic Coast of Canada | Atlantic Coast Marine Plant Regulations | Atlantic Crab Fishery Regulations | Atlantic Fishery Regulations | Atlantic Fishing Registration and Licensing Re ]

Règlement de pêche de l'Atlantique de 1985 [ Règlement concernant la gestion et la répartition des ressources halieutiques de la côte atlantique du Canada | Règlement sur les plantes aquatiques de la côte Atlantique | Règlement sur la pêche du crabe de l'Atlantique | Règlement de pêche de l'Atlantique | Règ ]


fish resources | fisheries resources | fishery resources

ressources de pêche | ressources halieutiques


Nova Scotia Fisheries and Aquaculture Loan Board [ Fisheries and Aquaculture Loan Board | Nova Scotia Fisheries Loan Board | Nova Scotia Resources Development Board | Fishermen's Loan Board of Nova Scotia ]

Conseil des prêts pour la pêche et l'aquaculture [ Nova Scotia Fisheries Loan Board ]


fishery management [ fishery planning | fishery system | fishing management | fishing system | management of fish resources | Fisheries conservation(STW) ]

gestion des pêches [ gestion des ressources de pêche | gestion des ressources halieutiques | planification des pêches | régime de pêche ]


fishery resources [ fishing resources ]

ressource halieutique [ ressource des pêches ]


conservation of fish stocks | conservation of fisheries resources | conservation of fishery resources

conservation des ressources de la mer | conservation des ressources de pêche | conservation des ressources halieutiques | conservation du potentiel halieutique


fishery resources management

aménagement des ressources halieutiques


East African Fisheries Research Organisation | East African Freshwater Fishery Research Organization | Fisheries Research Institute | National Fisheries Resources Research Institute | Uganda Freshwater Fisheries Research Organisation | EAFFRO [Abbr.] | EAFRO [Abbr.] | FIRI [Abbr.] | NaFIRRI [Abbr.] | UFFRO [Abbr.]

Organisation de recherche sur la pêche en eau douce dans l'Est africain
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
During the negotiation and ratification of our treaty, many people expressed fears that the treaty would fail, the fisheries provisions would be unworkable, and the conservation of the fisheries resource would be jeopardized.

Pendant la négociation et la ratification de notre Traité, de nombreuses personnes craignaient qu'il ne soit voué à l'échec, que les dispositions sur les pêches ne soient inapplicables et que la conservation des ressources halieutiques ne soit compromise.


Stronger co-operation would be useful not only on sustainable management of fisheries resources, including effective control of fishing activities, but also on broader issues related to integrated maritime surveillance, maritime spatial planning and other maritime policy matters including the professional qualification of seafarers.

Une coopération accrue serait utile non seulement dans la perspective d'une gestion durable des ressources halieutiques, comprenant un contrôle efficace des activités de pêche, mais aussi pour des questions plus larges ayant trait à la surveillance maritime intégrée, à la planification de l'aménagement du territoire maritime et à d'autres aspects de la politique maritime, dont les qualifications professionnelles des gens de mer.


Unlike the current act, which makes no reference at all to common property resource or the public right to fish, a renewed Fisheries Act would set in place rules so that Canadians can continue to engage in fishing activities now and in the future.

Contrairement à la loi actuelle, qui ne fait aucune référence à une ressource de propriété commune ou au droit de pêche public, une Loi sur les pêches renouvelée établirait des règles pour que les Canadiens puissent continuer de pratiquer des activités de pêche aujourd'hui et à l'avenir.


As you will see in Minister Ramsay's letter, revoking subsection 36(2) of the OFR [Ontario fisheries regulations] would have severe negative implications on Ontario's commercial fishery and threaten sustainability of Ontario's fisheries resources.In transmitting Minister Ramsay's letter I would like to impress upon the committee that revoking subsection 36(2) of the OFR would have serious negative effects on fisheries conservation and management in Ontario.

Comme vous le constaterez à la lecture de cette lettre, la révocation du paragraphe 36(2) du RPO [Règlement de pêche de l'Ontario] aurait de graves conséquences pour la pêche commerciale de l'Ontario et nuirait à la viabilité des ressources halieutiques de la province. Je vous transmets cette lettre car je désire attirer l'attention du comité sur le fait que la révocation du paragraphe 36(2) du RPO aurait de graves répercussions sur la gestion et la conservation des pêches en Ontario.


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They include establishing an enforcement branch in DFO Pacific region, headed by a regional enforcement director who would be capable of developing a level of coverage that would ensure the minister's mandate to conserve and protect Canada's Pacific fisheries resources would be fulfilled.

Il a notamment recommandé que le ministère des Pêches et des Océans organise une direction de l’application des règlements dans la région du Pacifique, dirigée par un directeur régional capable de mettre en place et de maintenir une capacité d’application des règlements à un niveau de compétence et de couverture qui assurerait que le Ministre s’acquitte de son obligation de garantir la conservation et la protection des ressources halieutiques de la région du Pacifique du Canada.


Typical areas of intervention would include: agriculture and natural resources management; food security and rural/local development (including urban/peri-urban issues); sustainable management of and access to natural resources including forestry and fisheries; nutrition, demographic and labour issues, migrations; food security and health/education (etc.).

Les domaines habituels d’intervention seraient : agriculture et gestion des ressources naturelles, y compris forêts et pêche; sécurité alimentaire et développement rural/local (y compris des problèmes urbains/périurbains); gestion durable des ressources naturelles et accès à ces ressources; problèmes de nutrition, de démographie et de main-d’œuvre, migrations; sécurité alimentaire et santé/éducation, etc.


The action plan concludes that although there will be a social cost to reducing fishing effort within the framework of multi-annual management plans, the cost of postponing the measures required by the present over-exploitation of common fisheries resources would be even greater.

Il est précisé dans le plan d'action que la réduction de l'effort de pêche dans le cadre des plans de gestion pluriannuels aura nécessairement un coût social, mais qu'il serait encore plus onéreux de différer les mesures qu'impose l'actuelle surexploitation des ressources de pêche communautaires.


In any case, even after balancing the positive and the negative socio-economic impacts of fishing effort reductions within the framework of multi-annual management plans, there can be no doubt that postponing the measures required by the present overexploitation of common fisheries resources would generate far greater social costs.

En tout état de cause, même après avoir pesé les effets socio-économiques positifs et négatifs des réductions de l'effort de pêche dans le cadre des plans de gestion pluriannuels, il ne fait aucun doute qu'en différant les mesures requises par l'actuelle surexploitation des ressources halieutiques communes, on ne ferait qu'aggraver les coûts sociaux.


A shift of ESF interventions in support of the fisheries sector would thus have to be consistent with the human resources development strategy selected for ESF support within each agreed intervention.

Un transfert des interventions FSE en faveur du secteur de la pêche devrait alors être conforme à la stratégie de développement des ressources humaines, pouvant bénéficier de l'aide du FSE, pour chaque intervention décidée.


Although there is a social cost of reducing fishing effort within the framework of multi-annual management plans, there would be an even greater cost of postponing the measures required by the present overexploitation of common fisheries resources.

Même si la réduction de l'effort de pêche dans le cadre des plans de gestion pluriannuels a un coût social, différer la mise en oeuvre des mesures exigées par l'actuelle surexploitation des ressources halieutiques communes aurait un coût encore plus élevé.


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