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Apply fishery biology to fishery management
Applying fish biology to fishery management
Applying fishery biology to fishery management
Aquaculture production manager
Atlantic Coast Marine Plant Regulations
Atlantic Crab Fishery Regulations
Atlantic Fishery Regulations
Atlantic Fishing Registration and Licensing Re
Fish farm production manager
Fisheries Management & Industry Services
Fisheries Management & Industry Services Directorate
Fisheries conservation
Fisheries projects managing
Fishery management
Fishery planning
Fishery production manager
Fishery system
Fishing management
Fishing system
MCFP
Manage fisheries projects
Manage fisheries protection projects
Manage fishery using biological knowledge
Management Committee for Fisheries Products
Management Committee for Fishery Products
Management of fish resources
Manager of aquaculture production
Marine conservation projects managing
Multiannual fisheries management plan
Multiannual management plan
Multiannual plan
Ontario fisheries regulations
World Fisheries Conference

Vertaling van "fisheries management would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Fisheries Management & Industry Services [ Fisheries Management & Industry Services Directorate ]

Direction générale de la gestion des pêches et des services à l'industrie


fishery management [ fishery planning | fishery system | fishing management | fishing system | management of fish resources | Fisheries conservation(STW) ]

gestion des pêches [ gestion des ressources de pêche | gestion des ressources halieutiques | planification des pêches | régime de pêche ]


applying fish biology to fishery management | manage fishery using biological knowledge | apply fishery biology to fishery management | applying fishery biology to fishery management

appliquer des connaissances en biologie halieutique à la gestion de la pêche


Atlantic Fishery Regulations, 1985 [ Regulations respecting the management and allocation of fishery resources on the Atlantic Coast of Canada | Atlantic Coast Marine Plant Regulations | Atlantic Crab Fishery Regulations | Atlantic Fishery Regulations | Atlantic Fishing Registration and Licensing Re ]

Règlement de pêche de l'Atlantique de 1985 [ Règlement concernant la gestion et la répartition des ressources halieutiques de la côte atlantique du Canada | Règlement sur les plantes aquatiques de la côte Atlantique | Règlement sur la pêche du crabe de l'Atlantique | Règlement de pêche de l'Atlantique | Règ ]


fisheries projects managing | marine conservation projects managing | manage fisheries projects | manage fisheries protection projects

gérer des projets de pêcherie


A Fishery Officer's Guide for Fish Habitat Management and Protection: national enforcement [ A Fishery Officer's Guide for Fish Habitat Management and Protection ]

Guide de l'agent des pêches pour la gestion et la protection de l'habitat du poisson : application nationale des règlements [ Guide de l'agent des pêches pour la gestion et la protection de l'habitat du poisson ]


fishery production manager | manager of aquaculture production | aquaculture production manager | fish farm production manager

responsable de production aquacole | responsable de production piscicole


Management Committee for Fisheries Products | Management Committee for Fishery Products | MCFP [Abbr.]

Comité de gestion des marchés des produits de la pêche | comité de gestion des produits de la pêche | CGPP [Abbr.]


multiannual fisheries management plan | multiannual management plan | multiannual plan

plan de gestion pluriannuel | plan pluriannuel | plan pluriannuel de gestion de la pêche


World Conference on fisheries management and development | World Fisheries Conference

Conférence mondiale des pêches | Conférence mondiale sur l'aménagement et le développement des pêches
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fisheries research would play an important role, but would be focused on meeting the goals of the fisheries management teams.

La recherche sur les pêches devra jouer un rôle important mais sera centrée sur la réalisation des objectifs des équipes de gestion des pêches.


53. Believes that regionalisation of the CFP must reflect the geographical scale of the fisheries being managed, with objectives and principles being adopted by the EU co-legislators and the details of the management measures being decided at the regional level as locally as possible, meaning that for some fisheries this would be across several Member States, whereas for others it could be within part of a single Member State; rec ...[+++]

53. estime que la régionalisation de la PCP doit refléter l'échelle géographique de la gestion de la pêche, avec les objectifs et les principes adoptés par les colégislateurs de l'Union et les détails des mesures de gestion décidées au niveau régional aussi localement que possible, ce qui signifie que pour certaines pêcheries, elle porterait sur plusieurs États membres alors que pour d'autres elle ne concernerait qu'une partie d'un seul État membre; reconnaît qu'il peut s'avérer nécessaire de créer de nouvelles structures pour permet ...[+++]


3. Emphasises that sustainable fishing and maintaining stocks above levels that can produce Maximum Sustainable Yield (MSY) will be of huge environmental, social and economic advantage, as the environment will not be degraded, fishing communities would have a secure future, and the fisheries sector would be profitable without need of public support. Stresses that applying the ecosystem and precautionary approach and best scientific data in drawing up multiannual fisheries management plans and ensuring ...[+++]

3. souligne qu'une pêche durable en mesure de conserver les ressources à des niveaux supérieurs à ceux permettant de produire des rendements maximaux durables (RMD) sera largement bénéfique sur le plan environnemental, social et économique, car l'environnement ne sera pas dégradé, l'avenir des communautés de pêcheurs serait assuré, et le secteur de la pêche serait rentable sans nécessiter d'aide publique; souligne que l'application d'une approche fondée sur les écosystèmes, sur le principe de précaution et sur les meilleures données scientifiques lors de l'élaboration de plans de gestion pour la pêche et que la garantie que la PCP contr ...[+++]


52. Believes that regionalisation of the CFP must reflect the geographical scale of the fisheries being managed, with objectives and principles being adopted by the EU co-legislators and the details of the management measures being decided at the regional level as locally as possible, meaning that for some fisheries this would be across several Member States, whereas for others it could be within part of a single Member State; rec ...[+++]

52. estime que la régionalisation de la PCP doit refléter l'échelle géographique de la gestion de la pêche, avec les objectifs et les principes adoptés par les colégislateurs de l'Union et les détails des mesures de gestion décidées au niveau régional aussi localement que possible, ce qui signifie que pour certaines pêcheries, elle porterait sur plusieurs États membres alors que pour d'autres elle ne concernerait qu'une partie d'un seul État membre; reconnaît qu'il peut s'avérer nécessaire de créer de nouvelles structures pour permet ...[+++]


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24. Considers that common rules on the management, eligibility, auditing and reporting of projects financed by the ERDF, the ESF, the Cohesion Fund, the EAFRD and the EFF (especially concerning measures to support the economic diversification of rural and fisheries areas) would not only play a key role in enhancing and facilitating more effective implementation of cohesion policy programmes but would also crucially assist simplific ...[+++]

24. estime que les règles communes en matière de gestion, d'admissibilité, d'audit et de relation des projets financés par le FEDER, le FSE, le Fonds de cohésion, le FEADER et le FEP (notamment en ce qui concerne les mesures destinées à soutenir la diversification économique des zones rurales et des zones de pêche) ne joueraient pas uniquement un rôle essentiel en vue de renforcer et de faciliter une mise en œuvre plus efficace des programmes relevant de la politique de cohésion, mais permettraient également d'appuyer de manière décisive les efforts de simplification; estime, en outre, que cela simplifierait tant l'utilisation des fonds ...[+++]


24. Considers that common rules on the management, eligibility, auditing and reporting of projects financed by the ERDF, the ESF, the Cohesion Fund, the EAFRD and the EFF (especially concerning measures to support the economic diversification of rural and fisheries areas) would not only play a key role in enhancing and facilitating more effective implementation of cohesion policy programmes but would also crucially assist simplific ...[+++]

24. estime que les règles communes en matière de gestion, d'admissibilité, d'audit et de relation des projets financés par le FEDER, le FSE, le Fonds de cohésion, le FEADER et le FEP (notamment en ce qui concerne les mesures destinées à soutenir la diversification économique des zones rurales et des zones de pêche) ne joueraient pas uniquement un rôle essentiel en vue de renforcer et de faciliter une mise en œuvre plus efficace des programmes relevant de la politique de cohésion, mais permettraient également d'appuyer de manière décisive les efforts de simplification; estime, en outre, que cela simplifierait tant l'utilisation des fonds ...[+++]


Part of the way forward on this is our proposed new Fisheries Act, Bill C-45, which was tabled in December 2006 and has not yet been passed, which would establish modern legislation for sustainable development of seacoast and inland fisheries and would authorize the minister to enter into fisheries management agreements with recognized fishing organizations to further conservation, sustainable development, or participation in fishe ...[+++]

Un élément de notre plan d'avenir est le projet de loi C-45, la nouvelle Loi sur les pêches, qui a été déposé en décembre 2006 et qui n'a pas encore été adopté, et qui établirait une législation moderne pour le développement durable des pêches côtières et intérieures et qui autoriserait le ministre à conclure des ententes de gestion des pêches avec des organisations de pêcheurs reconnues, ce afin d'appuyer la conservation, le développement durable ou la participation à la gestion des pêches.


As you will see in Minister Ramsay's letter, revoking subsection 36(2) of the OFR [Ontario fisheries regulations] would have severe negative implications on Ontario's commercial fishery and threaten sustainability of Ontario's fisheries resources.In transmitting Minister Ramsay's letter I would like to impress upon the committee that revoking subsection 36(2) of the OFR would have serious negative effects on fisheries conservation and management in Ontario.

Comme vous le constaterez à la lecture de cette lettre, la révocation du paragraphe 36(2) du RPO [Règlement de pêche de l'Ontario] aurait de graves conséquences pour la pêche commerciale de l'Ontario et nuirait à la viabilité des ressources halieutiques de la province. Je vous transmets cette lettre car je désire attirer l'attention du comité sur le fait que la révocation du paragraphe 36(2) du RPO aurait de graves répercussions sur la gestion et la conservation des pêches en Ontario.


The action plan concludes that although there will be a social cost to reducing fishing effort within the framework of multi-annual management plans, the cost of postponing the measures required by the present over-exploitation of common fisheries resources would be even greater.

Il est précisé dans le plan d'action que la réduction de l'effort de pêche dans le cadre des plans de gestion pluriannuels aura nécessairement un coût social, mais qu'il serait encore plus onéreux de différer les mesures qu'impose l'actuelle surexploitation des ressources de pêche communautaires.


Details of fisheries management would be discussed with stakeholders; ACs would play a key role in the discussion alongside the member states, in particular in the establishment of multi-annual plans.

Les modalités de la gestion des activités de pêche seraient examinées avec les parties concernées; les CC joueraient un rôle essentiel dans les discussions, conjointement avec les États membres, en particulier dans le cadre de l'établissement des plans pluriannuels.


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