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AFN
Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Assembly of First Nations
Developed country
Developed nation
First National Consultation
First Nations
First Nations Fiscal and Statistical Management Act
First Nations Ombudsman Act
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Rich country
Rich nation

Vertaling van "first nations friend " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
First Nations Fiscal and Statistical Management Act [ An Act to provide for real property taxation powers of first nations, to create a First Nations Tax Commission, First Nations Financial Management Board, First Nations Finance Authority and First Nations Statistical Institute and to make consequential ame ]

Loi sur la gestion financière et statistique des premières nations [ Loi prévoyant les pouvoirs en matière d’imposition foncière des premières nations, constituant la Commission de la fiscalité des premières nations, le Conseil de gestion financière des premières nations, l’Administration financière des premières nations a ]


First Nations Ombudsman Act [ An Act to establish the office of First Nations Ombudsman to investigate complaints relating to administrative and communication problems between members of First Nations communities and their First Nation and between First Nations, allegations of imprope ]

Loi sur l'ombudsman des premières nations [ Loi établissant le poste d'ombudsman des premières nations dont la mission est d'enquêter relativement aux plaintes portant sur les difficultés de nature administrative et les problèmes de communication survenant entre des membres des collectivités des pr ]


Chippewa Tri-Council Inquiry, Beausoleil First Nation,Chippewas of Georgina Island First Nation, Chippewas of Mnjikaning (Rama) First Nation, Coldwater-Narrows Reservation Surrender Claim [ Chippewa Tri-Council: Report on: Coldwater-Narrows Reservation Surrender Claim ]

Enquête sur la revendication du Conseil tripartite des Chippewas, Première Nation de Beausoleil, Première Nation des Chippewas de Georgina Island, Première Nation des Chippewas de Mnjikaning (Rama) concernant la cession de la Réserve de Coldwater-Narrows [ Conseil tripartite des Chippewas : objet du rapport : Enquête sur la Revendication relative à la cession de la réserve de Coldwater-Narrows ]


first National Consultation

première consultation nationale


Assembly of First Nations | AFN [Abbr.]

Assemblée des premières nations | APN [Abbr.]




Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural distur ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par un mode particulier de fonctionnement social anormal, apparaissant durant les cinq premières années de la vie, persistant habituellement en dépit de modifications importantes de l'environnement. Exemples: conduites d'attachement généralisé et non sélectif, demandes d'affection et sociabilité non discriminatives, interactions peu différenciées avec les autres enfants; des perturbations émotionnelles et d'autres troubles du comportement peuvent enfin être associés, variables selon les circonstances. | Psychopathie de privation affective Syndrome institutionnel


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


Declaration on principles of international law concerning friendly relations and cooperation among States in accordance with the Charter of the United Nations

Déclaration relative aux principes du droit international touchant les relations amicales et la coopération entre les Etats conformément à la Charte des Nations Unies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I have heard from First Nations, whether in Manitoba or in discussions with my friends here and in hearing their testimony, that there should be the potential to look at options other than necessarily going directly to the courts, to look to First Nations-driven solutions and options to create an intermediary or tribunal or commission to be able to aggregate First Nations, if possible, for looking at elections, building capacity and providing overview ...[+++]

J'ai entendu des membres des Premières nations, au Manitoba ou à l'occasion de discussions avec mes amis les sénateurs et dans les témoignages, dire que l'on pourrait examiner d'autres options que le recours direct aux tribunaux, envisager des solutions définies par les Premières nations pour créer un intermédiaire, un tribunal ou une commission par exemple, afin de réunir les Premières nations, si possible, et d'examiner les questions relatives aux élections, de renforcer la capacité et de considérer les conflits éventuels.


12. Regrets the lack of clear information on the ECI instrument in the early stages, which led to a general misconception about its nature and generated frustration when the first ECIs were rejected by the Commission; recalls that the instrument should be simple, clear, user‑friendly and widely publicised; stresses that the Commission should encourage and support national and local elected representatives in spearheading this increased exposure of ECIs;

12. regrette le manque d'informations claires sur l'outil ICE à ses débuts, manque qui a conduit à une conception générale erronée de sa nature et a été source de frustration lorsque les premières ICE ont été rejetées par la Commission; rappelle que l'outil se doit d'être simple, clair et convivial et qu'il doit être porté à la connaissance d'un large public; insiste sur le fait que la Commission devrait encourager et soutenir les représentants élus au niveau national et local à mener cette campagne de sensibilisation en faveur de l'ICE;


13. Regrets the lack of clear information on the ECI instrument at the early stages, which led to a general misconception about its nature and generated frustration when the first ECIs were rejected by the Commission; recalls that the instrument should be simple, clear, user-friendly and widely publicised; stresses that national and local elected representatives should be encouraged and supported by the Commission to spearhead this increase in exposure of ECIs;

13. regrette le manque d'informations claires sur l'outil ICE à ses débuts, manque qui a conduit à une conception générale erronée de sa nature et a été la source de frustration lorsque les premières ICE ont été rejetées par la Commission; rappelle que l'outil se doit d'être simple, clair et convivial et qu'il doit être porté à la connaissance d'un large public; souligne que les représentants élus au niveau national et local doivent être encouragés et soutenus par la Commission pour mener à bien cette campagne de sensibilisation en ...[+++]


12. Regrets the lack of clear information on the ECI instrument in the early stages, which led to a general misconception about its nature and generated frustration when the first ECIs were rejected by the Commission; recalls that the instrument should be simple, clear, user-friendly and widely publicised; stresses that the Commission should encourage and support national and local elected representatives in spearheading this increased exposure of ECIs;

12. regrette le manque d'informations claires sur l'outil ICE à ses débuts, manque qui a conduit à une conception générale erronée de sa nature et a été source de frustration lorsque les premières ICE ont été rejetées par la Commission; rappelle que l'outil se doit d'être simple, clair et convivial et qu'il doit être porté à la connaissance d'un large public; insiste sur le fait que la Commission devrait encourager et soutenir les représentants élus au niveau national et local à mener cette campagne de sensibilisation en faveur de l'ICE;


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As a first nations friend of mine once said to me, we need to think in the seventh generation principle.

Comme un de mes amis autochtones m'a dit une fois, nous devons penser en fonction du principe de la septième génération.


– Mr Secretary-General, distinguished guests, colleagues, friends, it is a great honour for us to welcome to the European Parliament, on his first official visit, His Excellency the Secretary-General of the United Nations, Dr Ban Ki-moon.

– Monsieur le Secrétaire général, chers invités, chers collègues, chers amis, c’est un grand honneur pour nous d’accueillir au Parlement européen, pour sa première visite officielle, son Excellence le Secrétaire général des Nations unies, M. Ban Ki-moon.


40. Calls on the Commission to evaluate and report on the degree to which, if at all, the different national support schemes in the automobile industry have contributed to other Community objectives, in particular sustainability and environmentally-friendly technologies; urges the Commission to assess competitiveness within this market, in particular the relationship between OEMs and first- and second-tier suppliers;

40. demande à la Commission d'analyser dans quelle mesure les divers modèles nationaux d'aide au secteur automobile ont, le cas échéant, contribué à d'autres objectifs communautaires, notamment à la durabilité et à l'émergence de technologies propres, et de faire rapport sur le sujet; invite instamment la Commission à évaluer la compétitivité au sein de ce secteur, notamment la relation entre les équipementiers de première monte, d'une part, et les fournisseurs de premier et de second rangs, d'autre part;


The product of any court trained in the Canadian or Anglo-Canadian legal system will not be First Nations law and is unlikely to be First Nations friendly, as we can see with the huge problems that have been generated with the case law under section 35 of the Charter.

L'issue de toute affaire devant un tribunal formé dans le système juridique canadien ou anglo-canadien ne sera pas conforme au droit des Premières nations, comme nous avons pu le voir avec les gros problèmes touchant la jurisprudence concernant l'article 35 de la Charte.


I have always defended my First Nations friends' rights and obligations in our community and in our society, and the fact that they are equal in all respects. I will always do so.

J'ai toujours défendu les droits et obligations de mes amis des Premières nations à l'égard de notre communauté et de notre société; j'ai toujours dit qu'ils sont nos égaux à tous les égards, et je continuerai à le dire.


Other members included two lawyers from the Department of Justice Canada; a representative from the National Aboriginal Women's Association; Mr. Bernd Christmas, then CEO of Membertou First Nation, an individual appointee; my friend and colleague, Ms. Wendy Cornet on behalf of the Congress of Aboriginal Peoples assisted daily and invaluably by Senator Brazeau; and Mr. Roger Jones, from the Assembly of First Nations, and subsequently on behalf of a number of regional gr ...[+++]

Parmi les autres membres, il y avait deux avocats de Justice Canada; une représentante de l'Association nationale des femmes autochtones; M. Bernd Christmas, qui était alors directeur général de la Première nation Membertou et membre à titre personnel; mon amie et collègue Mme Wendy Cornet, au nom du Congrès des peuples autochtones, appuyée quotidiennement et très opportunément par le sénateur Brazeau; M. Roger Jones, pour l'Assemblée des Premières Nations et par la suite au nom d'un certain nombre de groupes régionaux.




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Date index: 2024-07-31
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