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CFI
Cedefop
Copenhagen Declaration
Court of First Instance
Court of First Instance of the European Communities
EC Court of First Instance
First European Conference on Environment and Health
General Court
General Court
General Court of the European Union

Traduction de «first european vocational » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
First European Conference on Environment and Health

première Conférence européenne sur l'environnement et la santé


First European and North American Conference on Security and Crime Prevention in Urban Centres

Première conférence européenne et nord-américaine sur la sécurité et la prévention de la criminalité en milieu urbain


Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]

Cedefop [ Centre européen pour le développement de la formation professionnelle ]


Copenhagen Declaration | Declaration of the European Ministers of Vocational Education and Training, and the European Commission, convened in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training

Déclaration de Copenhague | Déclaration des ministres européens de l'éducation et de la formation professionnelle, et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur la coopération européenne renforcée en matière d'enseignement et de formation professionnels.


Governing Board of the European Centre for the Development of Vocational Training | Management Board of the European Centre for the Development of Vocational Training

Conseil d'administration du Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Conseil de direction du Centre européen pour le développement de la formation professionnelle


General Court (EU) [ Court of First Instance of the European Communities | EC Court of First Instance ]

Tribunal (UE) [ TPICE | Tribunal de première instance | Tribunal de première instance CE | Tribunal de première instance des Communautés européennes ]


Court of First Instance | Court of First Instance of the European Communities | General Court | General Court of the European Union | CFI [Abbr.]

Tribunal | Tribunal de l'Union européenne | tribunal de première instance | Tribunal de première instance des Communautés européennes | TPICE [Abbr.]


European Centre for the Development of Vocational Training

Centre européen pour le développement de la formation professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The First European Vocational Skills Week (December 2016) and the Second European Vocational Skills Week (20–24 November 2017); ErasmusPRO supported by the Erasmus+ programme to boost long duration work-placements abroad for VET learners and apprentices – 50 000 young people could benefit over the years 2018–2020; A European Framework for Quality and Effective Apprenticeships – 14 criteria for the design and implementation of successful apprenticeship programmes; The European Alliance for Apprenticeships, which has so far mobilised over 750,000 places for young people.

La première édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (décembre 2016) et la deuxième édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (du 20 au 24 novembre 2017); L'initiative ErasmusPRO soutenue par le programme Erasmus+, afin d'encourager les stages de longue durée à l'étranger pour les apprenants et les apprentis de l'EFP – 50 000 jeunes pourraient en bénéficier au cours de la période 2018-2020; Un cadre européen pour un apprentissage efficace et de qualité, qui définit 14 critères concern ...[+++]


Press release - Commission organises first European Vocational Skills Week Questions and answers News item on the EMPL website Press statement by Commissioner Marianne Thyssen on the launch of the first European Vocational Skills Week

Communiqué de presse - La Commission organise une première semaine européenne des compétences professionnelles Questions et réponses Rubrique Actualité sur le site de la DG Emploi Déclaration à la presse de la commissaire Marianne Thyssen sur le lancement de la première semaine européenne des compétences professionnelles


From 5 to 9 December 2016, the European Commission is organising a first European Vocational Skills Week to inspire people to discover, use and improve their talents and abilities through vocational training.

Du 5 au 9 décembre 2016, la Commission européenne organise une première semaine européenne des compétences professionnelles, pour inciter la population à découvrir, utiliser et développer ses talents et ses capacités au moyen de la formation professionnelle.


From 5 to 9 December 2016, the European Commission is organising the first European Vocational Skills Week to encourage people to discover, use and improve their talents and abilities through vocational training.

Du 5 au 9 décembre 2016, la Commission européenne organise la première semaine européenne des compétences professionnelles, pour inciter la population à découvrir, utiliser et développer ses talents et ses capacités par la formation professionnelle.


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Commission organises first European Vocational Skills Week // Brussels, 5 December 2016

La Commission organise une première semaine européenne des compétences professionnelles // Bruxelles, le 5 décembre 2016


This is the first report on progress of quality assurance in VET in the European Union, following the adoption of the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training[3] (hereafter the EQAVET Recommendation).

Le présent document constitue le premier rapport sur les progrès, dans l’Union européenne, de l’assurance de la qualité dans l’EFP, faisant suite à l’adoption de la recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 juin 2009 relative à l’établissement d’un cadre européen de référence pour l’assurance de la qualité dans l’enseignement et la formation professionnels[3] (ci-après la «recommandation relative au CERAQ»).


Actions were deployed in each of the four pillars of the initiative: (i) a Council Recommendation targeting early school leaving was formulated in 2011[20] and gave impetus to national action to reduce dropout rates, and cooperation at European level in the field of vocational education and training was strengthened; (ii) modernising higher education has been at the core of a Communication from the Commission; (iii) mobility was fostered through a range of instruments, notably the new integrated approach of the Erasmus+ programme, the European Skills Passport or the sch ...[+++]

Des actions ont été menées pour chacun des quatre piliers de l’initiative: i) une recommandation du Conseil ciblant l’abandon scolaire précoce, formulée en 2011[20], a stimulé les mesures nationales visant à réduire le taux d’abandon scolaire, et la coopération au niveau européen en matière d’enseignement et de formation professionnels a été renforcée; ii) la modernisation de l’enseignement supérieur a été le thème central d’une communication de la Commission; iii) la mobilité a été encouragée par une série d’instruments, notamment la nouvelle approche ...[+++]


This first assessment is largely based on an elaborate forecast of future skills needs, made in June 2008 by the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop)[8].

Cette première évaluation repose largement sur une prévision détaillée des besoins futurs en compétences réalisée en juin 2008 par le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop)[8].


The first paragraph of Article 1 of Regulation (EEC) No 1360/90 shall be replaced by the following:"This Regulation hereby establishes the European Training Foundation (hereinafter referred to as the 'Foundation'), whose objective shall be to contribute to the development of the vocational training systems of:

À l'article 1er du règlement (CEE) no 1360/90, le premier alinéa est remplacé par le texte suivant:"Le présent règlement crée la Fondation européenne pour la formation, ci-après dénommée 'Fondation', dont l'objectif est de contribuer au développement des systèmes de formation professionnelle :


(18) Whereas the aim of this general system, like the first general system, is to eliminate obstacles to the taking up and pursuit of regulated professions; whereas work carried out pursuant to Council Decision 85/368/EEC of 16 July 1985 on the comparability of vocational training qualifications between the Member States of the European Community (5), while pursuing a different objective from the elimination of legal obstacles to ...[+++]

(18) considérant que le présent système général vise, comme le premier système général, à supprimer les obstacles à l'accès aux professions réglementées et à leur exercice; que les travaux effectués en application de la décision 85/368/CEE du Conseil, du 16 juillet 1985, concernant la correspondance des qualifications de formation professionnelle entre États membres des Communautés européennes (5), bien que ne visant pas à la suppression des obstacles juridiques à la liberté de circulation et répondant à un autre objectif, à savoir l ...[+++]




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Date index: 2025-05-27
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