Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Financing arrangements
Financing method
Frozen stress method
Funding approach
Funding method
Funding of rail projects
Initial stress method
Mechanisms of stress relief
Methods of financing rail projects
Pay-as-you-go
Pay-as-you-go financing method
Pay-as-you-go method
Permissible stress method
Rail project financing
Railroad project financing
Relaxation techniques
Service financing method
Source of financing
Stress alleviation methods
Stress alleviation techniques

Vertaling van "financing methods stresses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pay-as-you-go financing method [ pay-as-you-go method | pay-as-you-go ]

méthode de financement par répartition [ mode de financement par répartition ]


financing method [ financing arrangements | source of financing ]

mode de financement [ mécanisme de financement | modalité de financement | source de financement ]


financing method [ funding method | funding approach ]

méthode de financement


service financing method

piste de financement des services


mechanisms of stress relief | stress alleviation methods | relaxation techniques | stress alleviation techniques

techniques de relaxation


permissible stress method

méthode de contraintes admissibles


three-dimensional photoelasticity studies with the use of the frozen stress method

essais de photo-élasticimétrie tridimensionnelle par figeage des contraintes


initial stress method

méthode des contraintes initiales




methods of financing rail projects | railroad project financing | funding of rail projects | rail project financing

financement de projets ferroviaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
38. Welcomes the fact that, on the basis of successful experiences from the previous round of funding, Member States are seeking to enhance the leveraging of private sector funding in order to open up alternative sources of funding to complement traditional financing methods; stresses that, at a time of heavy fiscal constraint and reduced lending capacity on the part of the private sector, the increased use of financial instruments can foster public-private partnerships, achieve a multiplier effect with the EU budget, open up alternative sources of finance and guarantee an i ...[+++]

38. se félicite que, sur la base des réussites enregistrées lors du cycle de financement précédent, les États membres cherchent à renforcer la contribution de financement du secteur privé afin de dégager d'autres sources de financement pour compléter les méthodes de financement traditionnelles; souligne que, dans un contexte de fortes restrictions budgétaires et de capacité de prêt réduite du secteur privé, le recours accru aux instruments financiers peut stimuler les partenariats public-privé, avoir un effet multiplicateur sur le bu ...[+++]


43. Highlights the potential of financial instruments, including micro-credits, to open up alternative sources of finance for a wide range of actors to complement traditional financing methods; stresses that in the future funding framework financial instruments should have the ability to lever private funding and offer flexibility to Member States and regions to tailor target sectors and implementation methods to their specific needs;

43. insiste sur la capacité des instruments financiers, y compris des microcrédits, à offrir des possibilités de financement variées pour un éventail d'acteurs plus large afin de venir compléter les méthodes de financement traditionnelles; souligne qu'à l'avenir, les instruments financiers du cadre de financement devront prévoir la possibilité de mobiliser des fonds du secteur privé et offrir une flexibilité aux États membres et aux régions afin de leur permettre d'adapter les secteurs cibles et les mesures d'exécution à leurs propre ...[+++]


43. Highlights the potential of financial instruments, including micro-credits, to open up alternative sources of finance for a wide range of actors to complement traditional financing methods; stresses that in the future funding framework financial instruments should have the ability to lever private funding and offer flexibility to Member States and regions to tailor target sectors and implementation methods to their specific needs;

43. insiste sur la capacité des instruments financiers, y compris des microcrédits, à offrir des possibilités de financement variées pour un éventail d'acteurs plus large afin de venir compléter les méthodes de financement traditionnelles; souligne qu'à l'avenir, les instruments financiers du cadre de financement devront prévoir la possibilité de mobiliser des fonds du secteur privé et offrir une flexibilité aux États membres et aux régions afin de leur permettre d'adapter les secteurs cibles et les mesures d'exécution à leurs propre ...[+++]


18. Considers that the EU and the Member States should take action notably to enhance the use of the Structural Funds and the Cohesion Fund as a catalyst for attracting additional funding from the EIB, EBRD, other international financial institutions and the private sector, while encouraging initiatives based on public-private partnerships (PPP), such as EU Project Bonds; notes that SMEs can particularly benefit from investments that strengthen capacities, infrastructure and human capital; recognises the potential of extending the scope of innovative financial instruments so that they are used to greater effect as access to finance to complement traditional financing methods ...[+++] stresses that the revolving nature of financial instruments and a flexible approach to integrating such instruments at regional level could achieve a multiplying effect of the EU budget, foster public-private partnerships, open up alternative sources of finance and provide an important new financing stream for strategic investments, supporting long-term, sustainable investments at a time of fiscal constraint;

18. considère que l'Union européenne et ses États membres devraient tout particulièrement œuvrer à une utilisation accrue des Fonds structurels et du Fonds de cohésion pour générer des financements supplémentaires en provenance de la BEI, de la BERD, d'autres institutions financières internationales et du secteur privé, tout en encourageant les initiatives fondées sur des partenariats public-privé (PPP), telles que les obligations européennes pour le financement de projets; fait observer que les PME peuvent tirer un bénéfice particulier des investissements visant à renforcer les capacités, les infrastructures et le capital humain; mesu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Considers that the EU and the Member States should take action notably to enhance the use of the Structural Funds and the Cohesion Fund as a catalyst for attracting additional funding from the EIB, EBRD, other international financial institutions and the private sector, while encouraging initiatives based on public-private partnerships (PPP), such as EU Project Bonds; notes that SMEs can particularly benefit from investments that strengthen capacities, infrastructure and human capital; recognises the potential of extending the scope of innovative financial instruments so that they are used to greater effect as access to finance to complement traditional financing methods ...[+++] stresses that the revolving nature of financial instruments and a flexible approach to integrating such instruments at regional level could achieve a multiplying effect of the EU budget, foster public-private partnerships, open up alternative sources of finance and provide an important new financing stream for strategic investments, supporting long-term, sustainable investments at a time of fiscal constraint;

18. considère que l'Union européenne et ses États membres devraient tout particulièrement œuvrer à une utilisation accrue des Fonds structurels et du Fonds de cohésion pour générer des financements supplémentaires en provenance de la BEI, de la BERD, d'autres institutions financières internationales et du secteur privé, tout en encourageant les initiatives fondées sur des partenariats public-privé (PPP), telles que les obligations européennes pour le financement de projets; fait observer que les PME peuvent tirer un bénéfice particulier des investissements visant à renforcer les capacités, les infrastructures et le capital humain; mesu ...[+++]


Notes that in most Member States the first pillar is the most important one and based on the solidarity principle and that the financing of the first pillar will be less under pressure if more people are at work and if illegal and undeclared work is addressed, while other alternative forms of financing the first pillar could also be discussed between the Member States in the Open Method of Coordination; stresses that statutory pay-as-you-go schemes have proved their stability and reliability in the test presented by the financial and ...[+++]

observe que dans la plupart des États membres, le premier pilier est le plus important, et que le financement de ce pilier, basé sur le principe de solidarité, subira moins de contraintes si la population au travail est plus nombreuse et si le travail illégal et non déclaré est combattu, cependant que des formes alternatives de financement du premier pilier pourraient être discutées entre les États membres dans le cadre de la méthode ouverte de coordination; souligne que les régimes légaux de retraite par répartition ont prouvé leur ...[+++]


The Canadian Federation of Students, in its submission to the House of Commons Standing Committee on Finance in the fall of last year, stressed that a needs-based program is the only method of ensuring that those Canadians who cannot afford the up-front costs of post-secondary education have access to the system.

Dans le mémoire présenté l'année dernière au Comité permanent des finances de la Chambre des Communes, la Fédération canadienne des étudiantes et étudiants a expliqué qu'un programme d'aide fondée sur les besoins est l'unique moyen de s'assurer de donner accès au système aux Canadiens qui n'ont pas les moyens de s'offrir une éducation postsecondaire.


w