Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMLO-MLCA
AUDIT
Accountant
Accounting and financial control chief
Conduct stock control system maintenance activities
Director of financial services
Directorate-General for Financial Control
Economic control over franchisee
Ensure stock control systems remain up-to-date
Financial Control DG
Financial control
Financial control of franchisee
Financial controller
Financial investigation clerk
Financial investigator
Financial jurisdiction
Financial jurisdictions
Financial oversight
MLCA Anti-Money Laundering Ordinance
Maintain stock control systems
Manager of financial control
Monitor stock control systems

Traduction de «financial control remains » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directorate-General for Financial Control | Financial Control DG | AUDIT [Abbr.]

DG Contrôle financier | Direction générale du contrôle financier


financial jurisdictions | financial oversight | financial control | financial jurisdiction

compétence financière


accountant | financial investigator | financial controller | financial investigation clerk

contrôleur financier | contrôleur financier/contrôleuse financière | contrôleuse financière


economic control over franchisee | financial control of franchisee

domination économique du franchisé


director of financial services | manager of financial control

directeur des services financiers


financial controller

contrôleur des finances | contrôleur financier


accounting and financial control chief

chef du contrôle comptable et financier




conduct stock control system maintenance activities | monitor stock control systems | ensure stock control systems remain up-to-date | maintain stock control systems

entretenir les systèmes de contrôle des stocks


Ordinance of the Anti-Money Laundering Control Authority of 10 October 2003 on the Duties of its Directly Subordinated Financial Intermediaries | MLCA Anti-Money Laundering Ordinance [ AMLO-MLCA ]

Ordonnance du 10 octobre 2003 de l'Autorité de contrôle en matière de lutte contre le blanchiment d'argent concernant les obligations des intermédiaires financiers qui lui sont directement soumis | Ordonnance de l'AdC sur le blanchiment d'argent [ OBA AdC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Whilst the candidate countries are strongly encouraged to move towards EDIS and are supported by the Commission in this process, it should be recalled that they remain in any event responsible for the setting up of adequate management and financial control systems by virtue of article 9(1) of the ISPA Regulation.

Tandis que les pays candidats sont fermement encouragés à effectuer leur transition vers EDIS et qu'ils reçoivent le soutien de la Commission pour y parvenir, il convient de rappeler qu'ils restent de toute façon responsables de la mise sur pied de systèmes de gestion et de contrôle financiers adéquats conformément à l'article 9, paragraphe 1, du règlement établissant ISPA.


Public internal financial control practice remains at an early stage.

L'introduction de bonnes pratiques en matière de contrôle interne des finances publiques n'en est qu'à ses débuts.


2. For the purposes of the second subparagraph of Article 33(3) of Regulation (EC) No 1782/2003, ‘scission’ shall mean the scission of one farmer within the meaning of Article 2 (a) of Regulation (EC) No 1782/2003 into at least two new separate farmerswithin the meaning of Article 2 (a) of Regulation (EC) No 1782/2003 of which at least one remains controlled, in terms of management, benefits and financial risks, by at least one of the legal or natural persons originally managing the holding or the scission of one farmer within the meaning of Article 2 (a) ...[+++]

2. Aux fins de l'article 33, paragraphe 3, deuxième alinéa, du règlement (CE) no 1782/2003, on entend par «scission» la scission d'un agriculteur au sens de l’article 2 point (a) du règlement (CE) no 1782/2003 en au moins deux nouveaux agriculteurs distincts au sens de l’article 2 point (a) du règlement (CE) no 1782/2003 dont au moins un seul reste contrôlé, en termes de gestion, de bénéfices et de risques financiers, par au moins une d ...[+++]


to consolidate progress towards an integrated, open, competitive, and economically efficient European financial market and to remove the remaining economically significant barriers; to foster a market where financial services and capital can circulate freely at the lowest possible cost throughout the EU - with adequate and effective levels of prudential control, financial stability and a high level of consumer protection; to implement, enforce and continuously evaluate t ...[+++]

consolider les progrès dans la voie d'un marché financier européen intégré, ouvert, compétitif et économiquement efficient et éliminer les obstacles résiduels économiquement significatifs ; développer un marché où les services financiers et les capitaux peuvent circuler librement dans toute l'UE au coût le plus faible possible – avec un niveau adéquat et effectif de contrôle prudentiel et de stabilité financière et un niveau élevé de protection des consommateurs ; mettre en œuvre, faire respecter et évaluer d’une manière continue le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Alignment with European standards remains limited in the areas of employment and social policies, financial control, drug-trafficking, trafficking in human beings and organised crime.

L'alignement sur les normes européennes reste limité dans les domaines de l'emploi et des politiques sociales, du contrôle financier, de la lutte contre le trafic de drogue, de la traite des êtres humains et de la criminalité organisée.


40. Notes that there has been a slight improvement in the absorption rate of the pre-accession funds during the reporting period, but that the overall capacity for programming, operational management and financial control remains insufficient; is concerned about this in view of the needs for Romania to administer steadily increasing funds in the next years of the pre-accession strategy and substantial funds after accession; also stresses the need for further improvements in this area; notes that some of the EU financial assistance may be lost if there is not enough proven take-up capacity;

40. note que le taux d'absorption des fonds durant la période couverte ici s'est légèrement amélioré, mais que la capacité générale de programmation, de gestion opérationnelle et de contrôle financier demeure insuffisante; estime que cette situation est préoccupante, étant donné que la Roumanie devra gérer des fonds toujours croissants au cours des prochaines années dans le cadre de la stratégie de préadhésion, ainsi que des fonds importants après l'adhésion, et souligne que des améliorations sont encore nécessai ...[+++]


40. Notes that there has been a slight improvement in the absorption rate of the pre-accession funds during the reporting period, but that the overall capacity for programming, operational management and financial control remains insufficient; is concerned about this in view of the needs for Romania to administer steadily increasing funds in the next years of the pre-accession strategy and substantial funds after accession; also stresses the need for further improvements in this area; notes that some of the EU financial assistance may be lost if there is not enough proven take-up capacity;

40. note que le taux d'absorption des fonds durant la période couverte ici s'est légèrement amélioré, mais que la capacité générale de programmation, de gestion opérationnelle et de contrôle financier demeure insuffisante; estime que cette situation est préoccupante, étant donné que la Roumanie devra gérer des fonds toujours croissants au cours des prochaines années dans le cadre de la stratégie de préadhésion, ainsi que des fonds importants après l'adhésion, et souligne que des améliorations sont encore nécessai ...[+++]


39. Notes that there has been a slight improvement in the absorption rate of the pre-accession funds during the reporting period, but that the overall capacity for programming, operational management and financial control remains insufficient; is concerned about this in view of the needs for Romania to administer steadily increasing funds in the next years of the pre-accession strategy and substantial funds after accession; and stresses the need for further improvements in this area; notes that some of the EU financial assistance may be lost if there is not enough proven take-up capacity;

39. note que le taux d'absorption des fonds durant la période couverte par le présent rapport s'est légèrement amélioré, mais que la capacité générale de programmation, de gestion opérationnelle et de contrôle financier demeure insuffisante; estime que cette situation est préoccupante, étant donné que la Roumanie devra gérer des fonds toujours croissants au cours des prochaines années dans le cadre de la stratégie de préadhésion, ainsi que des fonds importants après l'adhésion, et souligne que des améliorations s ...[+++]


9. Takes note that the number of documents checked by the Financial Controller remained broadly stable at 33 146 in 2001 (2000: 33 335) while the document return rate (error rate) increased slightly from 7,0 % in 2000 to 7,6 % in 2001 (1999: 8,4 %);

9. relève que le nombre des documents vérifiés par le contrôleur financier est resté globalement stable en 2001 (33 146, contre 33 335 en 2000), tandis que le taux de renvoi de pièces (taux d'erreur) a légèrement augmenté, passant de 7,0 % en 2000 à 7,6 % en 2001 (1999: 8,4 %);


9. Takes note that the number of documents checked by the Financial Controller remained broadly stable at 33,146 in 2001 (2000: 33,335) while the document return rate (error rate) increased slightly from 7,0 % in 2000 to 7,6 % in 2001 (1999: 8,4 %);

9. relève que le nombre des documents vérifiés par le contrôleur financier est resté globalement stable en 2001 (33 146, contre 33 335 en 2000), tandis que le taux de renvoi de pièces (taux d'erreur) a légèrement augmenté, passant de 7,0 % en 2000 à 7,6 % en 2001 (1999: 8,4 %);


w