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Financial Development and Analysis Branch
Financial Management and Analysis Branch
Financial and Fiscal Analysis Branch
Fiscal and Financial Branch
Translation

Vertaling van "financial and fiscal analysis branch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Financial and Fiscal Analysis Branch

Direction de l'analyse financière fiscale


Financial Management and Analysis Branch

Direction de la gestion et de l'analyse financière


Financial Development and Analysis Branch

Service central des programmations et analyses financières


Fiscal and Financial Branch

Service des questions fiscales et financières
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Br ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stew ...[+++]


Witnesses: From the Health Canada: Robert S. Lafleur, Senior Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Orvel Marquardt, Director General, Departmental Planning and Financial Administration, Corporate Services Branch; Scott Broughton, A/Assistant Deputy Minister, Health Policy and Consultation Branch; Michel Léger, Director, Consultation and Collaboration Division, Information Analysis and Connectivity Branch; Seamus Hogan, Director ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Robert S. Lafleur, sous-ministre adjoint principal, Direction générale des services de gestion; Orvel Marquardt, directeur général, Planification ministérielle et administration financière, Direction générale des services de gestion; Scott Broughton, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des politiques et de la consultation; Michel Léger, directeur, Consultation et collaboration, Direction de l'analyse et de la ...[+++]


Witnesses: From the Department of Finance: Kevin G. Lynch, Deputy Minister, Finance; Paul-Henri Lapointe, Assistant Deputy Minister, Economic and Fiscal Policy Branch; Dale Eisler, Assistant Deputy Minister, Consultations and Communications Branch; Peter DeVries, Director, Fiscal Policy Division; Munir Sheikh, Senior Assistant Deputy Minister, Tax Policy Branch; Steven James, Director, Economic ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Kevin G. Lynch, sous-ministre, Finances; Paul-Henri Lapointe, sous-ministre adjoint, Direction de la politique économique et fiscale; Dale Eisler, sous-ministre adjoint, Direction des consultations et communications; Peter DeVries, directeur, Division de la politique fiscale; Munir Sheikh, sous-ministre adjoint principal, Direction de la politique de l'impôt; Steven James, directeur, Division de l'analyse et des pr ...[+++]


6. Considers it regrettable that, so far, the EU has kept its government procurement markets largely open to international competition, while EU companies still face substantial barriers abroad; calls on the Commission to guarantee that EU trade agreements contain instruments for our companies, especially SMEs, to compete abroad on equal terms with foreign national companies; demands as well clear regulation of, and easy access to information concerning, tenders and awarding criteria, and the lifting of discriminatory and unjustified trade barriers in the field of government procurement, services or investment (such as fiscal discrimination, reg ...[+++]

6. juge regrettable que, jusqu'à présent, l'Union ait maintenu ses marchés publics très largement ouverts à la concurrence internationale alors même que les entreprises de l'Union sont toujours confrontées à des obstacles importants à l'étranger; demande à la Commission de veiller à ce que les accords commerciaux de l'Union comportent des instruments permettant à nos entreprises, en particulier aux PME, d'affronter la concurrence sur les marchés étrangers sur un pied d'égalité avec les entreprises nationales; appelle également de ses vœux une réglementation claire tout comme un accès aisé pour ce qui est des informations en matière d'appels d'offres et de critères d'attribution, ainsi que la levée des barrières commerciales discriminatoires et inj ...[+++]


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6. Considers it regrettable that, so far, the EU has kept its government procurement markets largely open to international competition, while EU companies still face substantial barriers abroad; calls on the Commission to guarantee that EU trade agreements contain instruments for our companies, especially SMEs, to compete abroad on equal terms with foreign national companies; demands as well clear regulation of, and easy access to information concerning, tenders and awarding criteria, and the lifting of discriminatory and unjustified trade barriers in the field of government procurement, services or investment (such as fiscal discrimination, reg ...[+++]

6. juge regrettable que, jusqu'à présent, l'Union ait maintenu ses marchés publics très largement ouverts à la concurrence internationale alors même que les entreprises de l'Union sont toujours confrontées à des obstacles importants à l'étranger; demande à la Commission de veiller à ce que les accords commerciaux de l'Union comportent des instruments permettant à nos entreprises, en particulier aux PME, d'affronter la concurrence sur les marchés étrangers sur un pied d'égalité avec les entreprises nationales; appelle également de ses vœux une réglementation claire tout comme un accès aisé pour ce qui est des informations en matière d'appels d'offres et de critères d'attribution, ainsi que la levée des barrières commerciales discriminatoires et inj ...[+++]


6. Considers it regrettable that, so far, the EU has kept its government procurement markets largely open to international competition, while EU companies still face substantial barriers abroad; calls on the Commission to guarantee that EU trade agreements contain instruments for our companies, especially SMEs, to compete abroad on equal terms with foreign national companies; demands as well clear regulation of, and easy access to information concerning, tenders and awarding criteria, and the lifting of discriminatory and unjustified trade barriers in the field of government procurement, services or investment (such as fiscal discrimination, reg ...[+++]

6. juge regrettable que, jusqu'à présent, l'Union ait maintenu ses marchés publics très largement ouverts à la concurrence internationale alors même que les entreprises de l'Union sont toujours confrontées à des obstacles importants à l'étranger; demande à la Commission de veiller à ce que les accords commerciaux de l'Union comportent des instruments permettant à nos entreprises, en particulier aux PME, d'affronter la concurrence sur les marchés étrangers sur un pied d'égalité avec les entreprises nationales; appelle également de ses vœux une réglementation claire tout comme un accès aisé pour ce qui est des informations en matière d'appels d'offres et de critères d'attribution, ainsi que la levée des barrières commerciales discriminatoires et inj ...[+++]


The Council therefore relied on a qualitative analysis of different economic and financial indicators as well as Estonia’s fiscal policy track record and the flexibility of its economy in order to check compliance with the long-term interest rate criterion.

Le Conseil s’est donc appuyé sur une analyse qualitative de différents indicateurs économiques et financiers ainsi que sur les antécédents de l’Estonie en matière de politique budgétaire et sur la flexibilité de son économie afin de valider le respect du critère portant sur les intérêts de long terme.


[Translation] As you have noted, I'm accompanied by Mr. John Morgan, acting assistant comptroller general, Financial Management and Analysis Sector, and Mr. Paul Rochon, Director, Economic and Fiscal Policy Branch with the Department of Finance.

[Français] Comme vous l'avez noté, je suis accompagné de M. John Morgan, contrôleur général adjoint par intérim, Secteur de la gestion et de l'analyse financière, et de M. Paul Rochon, directeur, Division de la politique fiscale au ministère des Finances.


Our witnesses this morning are, from the Office of the Auditor General of Canada, Mr. John Wiersema, Deputy Auditor General, and Mr. Frank Vandenhoven, Principal; from the Treasury Board, Mr. Charles-Antoine St-Jean, Comptroller General, and Mr. John Morgan, Acting Assistant Comptroller General, Financial Management and Analysis Sector; and from the Department of Finance, Mr. Paul Rochon, Director, Economic and Fiscal Policy Branch ...[+++]

Ce matin, nous accueillons les témoins suivants : du Bureau du vérificateur général du Canada, M. John Wiersema, sous-vérificateur général, et M. Frank Vandenhovem, directeur principal; du Conseil du Trésor, M. Charles-Antoine St-Jean, contrôleur général, et M. John Morgan, contrôleur général adjoint par intérim, Secteur de la gestion et de l'analyse financière; du ministère des Finances, M. Paul Rochon, Dire ...[+++]


The rapporteur also shares the Commission's analysis of the financial problems of SMEs and refers in this connection to the report of the Committee on Economic and Monetary Affairs and Industrial Policy (A40024/94) and Parliament's resolution of 24 October 1994 on the communication from the Commission on improving the fiscal environment for SMEs and the recommendation concerning the taxation on small and medium-sized enterprises.

Votre rapporteur souscrit à l'analyse de la Commission en ce qui concerne les problèmes financiers des PME et rappelle dans ce contexte le rapport A4-0024/94 ainsi que la résolution du Parlement européen du 24 octobre 1994 sur la communication de la Commission concernant l'amélioration de l'environnement financier des PME et la recommandation sur les prélèvements dans les petites et moyennes entreprises.




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Date index: 2021-05-27
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