Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administration and Finances Sector
Antiterrorism financing
Antiterrorist financing
FATF Recommendations on Terrorist Financing
Fight against terrorism financing
Fight against terrorist financing
Finance
Finance CI sector
Finance critical infrastructure sector
Finance sector
Financing of acts of terrorism
Financing terrorism
Funding of terrorist acts and terrorist organisations
SGI
Saskatchewan Government Insurance
Saskatchewan Government Insurance Office
Sector for Administration and Finances
Services of general interest
Soka Gakkai International
Special Recommendations
Special Recommendations on Terrorist Financing
Supergroup interface
Terrorism financing
Terrorist financing
Unit of finance

Traduction de «finance sgis » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Saskatchewan Government Insurance [ SGI | Saskatchewan Government Insurance Office ]

Saskatchewan Government Insurance [ SGI | Saskatchewan Government Insurance Office ]


Soka Gakkai International | SGI [Abbr.]

Soka Gakkaï International | SGI [Abbr.]


supergroup interface | SGI [Abbr.]

interface de groupe secondaire


services of general interest | SGI [Abbr.]

service d'intérêt général | SIG [Abbr.]




Finance sector [ Finance | Finance critical infrastructure sector | Finance CI sector ]

secteur Finances [ Finances | secteur des infrastructures essentielles Finances | secteur des IE Finances ]


antiterrorism financing [ antiterrorist financing | fight against terrorism financing | fight against terrorist financing ]

lutte contre le financement d’activités terroristes [ lutte contre le financement du terrorisme ]


terrorist financing | terrorism financing | financing terrorism | financing of acts of terrorism | funding of terrorist acts and terrorist organisations

financement du terrorisme | financement des actes terroristes | financement des actes et des organisations terroristes


Special Recommendations on Terrorist Financing of the Financial Action Task Force on Money Laundering | Special Recommendations on Terrorist Financing | FATF Recommendations on Terrorist Financing | Special Recommendations

Recommandations spéciales sur le financement du terrorisme du Groupe d'action financière sur le blanchiment de capitaux | Recommandations spéciales sur le financement du terrorisme | Recommandations du GAFI contre le financement du terrorisme | Recommandations spéciales


Sector for Administration and Finances | Administration and Finances Sector

Secteur Administration et finances (1) | Département Administration et finances (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Member States have wide discretion to define, organise and finance SGIs that meet users' needs, on the basis of and with reference to social and civic action.

Les États membres disposent d'un large pouvoir discrétionnaire pour définir, organiser et financer les SIG à partir, et en référence à une action sociale et civique, répondant aux besoins des usagers.


48. Calls on the Commission to recognise alternatives to public procurement for the delivery of SGI, including SSGI, such as ‘in-house’ and ‘service concession’ methods, and explicitly accord equal legal value to all options for the contracting and financing of SSGI; calls for the expansion of the ‘in-house’ concept to include service providers who meet specific general interest criteria; calls furthermore for recognition of tried and tested Member State procedures based on the principle that all providers which are able to comply with the conditions laid down by law should be permitted to provide services, irrespective of their legal ...[+++]

48. appelle la Commission à reconnaître les solutions alternatives aux marchés publics pour la prestation des SIG, SSIG compris, comme les méthodes en interne ("in-house") et de "concessions de services", et à accorder de manière explicite une valeur juridique égale à toutes les options pour l’attribution des contrats et le financement dans le domaine des SSIG; appelle à étendre le concept "in-house" aux prestataires de services qui répondent à des critères d'intérêt général spécifiques; encourage, en outre, la reconnaissance de bonnes pratiques nationales consistant à autoriser à fournir des services tous les prestataires capables de ...[+++]


However, while respecting the subsidiarity principle and the powers of the Member States to organise and finance SGIs, your rapporteur wonders about the advisability of a framework directive on such services.

Par ailleurs, tout en respectant le principe de subsidiarité et les compétences des États membres en matière d’organisation et de financement des SIEG, votre rapporteur s'interroge sur l'opportunité d'une directive-cadre sur ces services.


13. Welcomes the Commission's initiative to continue the discussion on this major challenge; encourages the Commission to support the identification and exchange of good practices at regional and local level and to take this opportunity for innovation in the European Union; supports its integrated approach to the demographic challenge and the five core policy directions leading to a solidarity pact between the generations, between the sexes, and among the regions; points out that, if demographic challenges are to be successfully met, the Member States must implement the Lisbon Strategy effectively and establish close coordination at M ...[+++]

13. se félicite de l'initiative de la Commission de poursuivre le travail de réflexion sur ce défi majeur; encourage la Commission à soutenir, au niveau régional et local, l'identification et l'échange de bonnes pratiques et à saisir cette occasion pour innover dans l'Union; adhère à son approche intégrée du défi démographique et aux cinq orientations clés débouchant sur un pacte de solidarité entre les générations, les genres et les territoires; rappelle que, pour relever avec succès les défis démographiques, les États membres doivent mettre en œuvre la stratégie de Lisbonne d'une manière efficace et établir une coordination étroite ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the view of the rapporteur, it is necessary to start to clarify the different concepts of public services and to distinguish between SGIs which are, on the one hand those of a commercial nature and mainly financed by the user, which the EC Treaty qualifies as services of general economic interest (SGEI) in line with Article 16 of the EU Treaty, and, on the other hand, those which are not of a commercial nature and are financed mainly by public or social funds, which may be regarded as services of non-economic general interest (SNEGI), such as services of general interest exercising exclusively social functions or prerogatives of publi ...[+++]

De l'avis de votre rapporteur, il est nécessaire de commencer par clarifier les différents concepts de services publics et de distinguer entre les SIG qui sont, d'une part, de caractère commercial et essentiellement financés par l'utilisateur, services que le traité CE qualifie de services d'intérêt économique général (SIEG) conformément à l'article 16 du traité UE, et, d'autre part, les services qui n'ont pas un caractère commercial et sont financés essentiellement par des fonds publics ou sociaux, et qui peuvent être considérés comme des services d'inté ...[+++]


The Committee of the Regions is now asking the Commission to draw up as soon as possible a proposal for a legal framework defining criteria for distinguishing between economic SGI and non-economic SGI, principles and general obligations of SGI, criteria for curbing trade distortions, principles for financing and evaluation mechanisms.

A ce stade, le CdR demande que la Commission prépare rapidement une proposition de législation-cadre définissant les critères de distinction entre les SIG économiques et non-économiques, les principes et obligations générales des SIG, les critères visant à circonscrire la distorsion des échanges, les modalités de financement ainsi que les mécanismes d'évaluation.


This directive should guarantee the existence of SGI, the Member States' freedom to define, organise and choose management methods for SGI, the long-term financing and performance evaluation of SGI, and consumers' rights.

Cette directive devrait garantir l’existence des services d’intérêt général, la liberté de définition et d’organisation des États membres, le libre choix des modes de gestion, leur financement à long terme, l’évaluation de leurs performances ainsi que les droits des consommateurs.


7. Notes that it is important not to favour one method of financing to the detriment of another (as in the case of the Green Paper, which refers only to fiscal measures and state aid as possible financing mechanisms) and to allow the continuation of existing solidarity-based systems; notes that a long-term approach is required when it comes to the investment of public funds and that the SGIs must be financed in a way that guarantees their quality, accessibility and durability;

7. constate qu'il importe de ne pas favoriser un mode de financement au détriment d'un autre (ce qui est le cas du Livre vert, qui se contente de mentionner les aides fiscales et d'État comme mécanismes possibles) et de permettre la continuation des systèmes existants de solidarité; rappelle qu'une vision à long terme s'impose en matière d'investissements des ressources publiques et que les SIG doivent être financés d'une manière qui garantit leur qualité, leur accessibilité et leur pérennité;


Whilst it is pleased to note that the Commission recognises the central role of local and regional authorities in defining, organising, financing and monitoring SGIs, the CoR nonetheless regrets that the Treaty subjects services of general economic interest to the rules on free competition and state aid.

Se félicitant de la reconnaissance par la Commission du rôle central des collectivités locales et régionales en ce qui concerne la définition, l'organisation, le financement et la surveillance des services d'intérêt général, le CdR déplore néanmoins que dans le Traité "les services d'intérêt économique général soient soumis aux règles applicables à la libre concurrence et aux aides de l'État".


w