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Ad valorem percentage rule
Ascertain production feasibility
Assess implementing developments feasibility
Assess production viability
Assess the feasibility of implementing developments
Check practicality
Competition rules
Determine production feasibility
Determine the feasibility of implementing developments
EU competition rules
EU rules on competition
Evaluate the feasibility of implementing developments
Feasibility assessment phase
Feasibility study phase
Feasible set of alternatives
Find out production feasibility
Percentage value added rule
Percentage value added rule of origin
Phase A
Preliminary analysis phase
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Rules of court
Rules of practice
Rules of practice and procedure
Rules of procedure
Rules on competition
Rules regulating the practice and procedure
Set of feasible alternatives
Verify feasibility
Verify if feasible
Verify usefulness
X% value added rule

Vertaling van "feasibility rules " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
assess implementing developments feasibility | evaluate the feasibility of implementing developments | assess the feasibility of implementing developments | determine the feasibility of implementing developments

évaluer la faisabilité de mise en œuvre de développements


ascertain production feasibility | find out production feasibility | assess production viability | determine production feasibility

déterminer la faisabilité d'une production


check practicality | verify usefulness | verify feasibility | verify if feasible

vérifier la faisabilité


phase A [ preliminary analysis phase | feasibility study phase | feasibility assessment phase ]

phase A [ phase d'étude de faisabilité | phase d'évaluation de faisabilité ]


feasible set of alternatives [ set of feasible alternatives ]

groupe réalisable d'alternatives


ad valorem percentage rule | percentage value added rule | percentage value added rule of origin | X% value added rule

critère du pourcentage ad valorem | règle de la valeur ajoutée de X % | règle du pourcentage ad valorem


competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

règles de concurrence


UN Standard minimum rules for the administration of juvenile justice (The Beijing Rules) | United Nations Standard Minimum Rules for the Administration of Juvenile Justice ( The Beijing Rules )

règles minima concernant l'administration de la justice pour mineurs ( règles de Beijing de 1986) des Nations unies


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]


rules of court [ rules of practice | rules of procedure | rules of practice and procedure | rules regulating the practice and procedure ]

règles de procédure [ règles de pratique | règles de pratique et de procédure ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, it concluded, that due to the complexity of the taxonomy as well as the lack of current evidence concerning which species are susceptible to Bsal, rules at the level of the taxonomic order are likely to be both more effective and more feasible than species-specific rules.

En particulier, elle a conclu que, en raison de la complexité de la taxinomie ainsi que du manque de données actuelles indiquant quelles espèces sont sensibles à Bsal, des règles applicables au niveau de l'ordre taxinomique sont susceptibles d'être à la fois plus efficaces et plus simples à mettre en œuvre que des règles spécifiques à des espèces.


In 2016, as requested by the co-legislators, the Commission will issue a feasibility study on common rules on non-conviction based confiscation of property derived from criminal activities.

En 2016, à la demande des colégislateurs, la Commission présentera une étude de faisabilité sur l’instauration de règles communes en matière de confiscation de biens provenant d’activités criminelles en l'absence de condamnation.


(b) if, before the expiration of that period of sixty days, the Minister determines that, by reason of the complexity of the rules or the number of rules filed or for any other reason, it will not be feasible to consider the rules within that period, and so notifies the company concerned, any greater period that the Minister specifies in the notice.

(10) Pour l’application du présent article, le délai d’examen est de soixante jours suivant le dépôt des règles; il peut toutefois faire l’objet d’une prorogation, avant expiration, que le ministre spécifie et notifie à la compagnie au motif qu’il lui est impossible de procéder à l’examen dans le délai normal, notamment en raison de la complexité de ces règles ou du nombre de règles déposées auprès de lui.


47 (1) Where an appellant is appealing both a disposition or a placement decision and a verdict that the appellant is unfit to stand trial or not criminally responsible on account of mental disorder, the appellant, in the preparation of the transcript, appeal book and factum for the appeal, shall consolidate, to the extent feasible, the provisions respecting transcripts, appeal books and factums set out in rules 40, 41 and 42 with the corresponding provisions set out in rules 8, 14 and 16.

47 (1) Lorsque l’appelant en appelle à la fois d’une décision ou d’une ordonnance de placement et d’un verdict d’inaptitude à subir son procès ou suivant lequel il n’est pas criminellement responsable pour cause de troubles mentaux, l’appelant, dans la préparation de la transcription, du dossier d’appel ou du mémoire, réunit, autant que faire se peut, les dispositions portant sur les transcriptions, les dossiers d’appel et les mémoires prévues aux règles 40, 41 et 42 et les dispositions analogues des règles 8, 14 et 16.


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None of the three new exceptions summarized in section 2.1.8.3 of this Legislative Summary apply for information or documentation about an exploratory well, a delineation well, a development well, geological work or geophysical work, any engineering research or feasibility study or experimental project, or an environmental study after a specified period has elapsed for each case.69 Note that under an existing provision of each relevant Act,70 the general rule that information and documentation is privileged also does not apply to thes ...[+++]

Aucune des trois nouvelles exceptions résumées à la rubrique 2.1.8.3 du présent résumé législatif ne s’applique aux renseignements concernant des puits d’exploration, de délimitation ou de développement, des études géologiques ou géophy-siques, des travaux de recherche en ingénierie, des études de faisabilité, des projets expérimentaux ou des études environnementales, dans chaque cas, après qu’une période déterminée s’est écoulée69. Il convient de noter que selon les dispositions actuelles de chaque loi applicable70, la règle générale voulant que des renseignements soient protégés ne s’applique pas à ces types de renseignements71.


In accordance with Directive 2009/72/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in electricity and repealing Directive 2003/54/EC and Directive 2009/73/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in natural gas and repealing Directive 2003/55/EC , Member States are required to ensure the implementation of smart metering systems that assist the active participation of consumers in the electricity su ...[+++]

Conformément à la directive 2009/72/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juillet 2009 concernant des règles communes pour le marché intérieur de l’électricité et abrogeant la directive 2003/54/CE, et à la directive 2009/73/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juillet 2009 concernant des règles communes pour le marché intérieur du gaz naturel et abrogeant la directive 2003/55/CE , les États membres veillent à la mise en place de systèmes intelligents de mesure qui favorisent la participation active des consommateurs aux ...[+++]


Strict rules trying to address every conceivable situation are not feasible and, for this reason, the Rules Committee proposes that when a senator is granted a leave of absence because of criminal charges, the Internal Economy Committee be empowered to suspend access to some or all of the Senate resources, if appropriate.

Il n'est pas possible de prévoir des règles strictes pour toutes les situations imaginables. C'est pour cette raison que le Comité du Règlement propose que lorsqu'un sénateur se voit accorder un congé autorisé parce qu'il fait l'objet d'accusations criminelles, le Comité de la régie interne devrait avoir le pouvoir de suspendre l'accès à une partie ou à la totalité des ressources du Sénat, s'il y a lieu.


2. As a basis for developing the implementing rules provided for in paragraph 1, the Commission shall undertake analyses to ensure that the rules are feasible and proportionate in terms of their likely costs and benefits and shall share the results of such analyses with the committee referred to in Article 22(1).

2. Aux fins de l'élaboration des propositions concernant les règles de mise en œuvre visées au paragraphe 1, la Commission réalise les analyses pour s'assurer que les règles sont faisables et proportionnées en termes de coûts et d'avantages attendus, et met les résultats à la disposition du comité visé à l'article 22, paragraphe 1.


The study, which was financed under the Grotius Programme, focuses on the feasibility of harmonising the general rules of criminal law relating to sentencing and on the rules governing enforcement.

L'étude, qui a bénéficié d'un financement dans le cadre du programme Grotius, se concentre d'une part, sur la faisabilité d'un rapprochement des règles générales de droit pénal relatives à l'application des sanctions, et d'autre part, sur les règles qui encadrent l'exécution des peines.


In view of your work to develop an action plan, and given certain elements of the Quebec policy, Madam Chair, without being pretentious, I would like to make the following recommendations: that the sub-committee examine and compare various models for intervention and support; that it study the appropriateness of creating an advisory body which could support the departments in setting up programs and services for persons with disabilities; that it examine the feasibility of establishing support mechanisms or supporting resources which already exist; that it study the feasibility of creating incentive programs to encourage the integrati ...[+++]

En guise de recommandations, sans prétention, madame la présidente, dans le cadre de ces travaux en vue de l'élaboration d'un plan d'action, et considérant certains éléments structurants de la politique québécoise, je soumets les avis suivants: que le sous-comité examine et compare divers modèles d'intervention et de soutien; qu'il étudie la pertinence de créer un organisme-conseil qui pourra soutenir les ministères dans la mise en place des services et programmes offerts aux personnes handicapées; qu'il examine la faisabilité de mettre en place des ressources de soutien ou de soutenir celles ...[+++]


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