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Ascertain production feasibility
Assess implementing developments feasibility
Assess production viability
Assess the feasibility of implementing developments
Check practicality
Determine production feasibility
Determine the feasibility of implementing developments
Evaluate the feasibility of implementing developments
Feasibility Award
Feasibility assessment phase
Feasibility study phase
Feasibility threshold
Feasible set of alternatives
Find out production feasibility
Manic-depressive illness
Phase A
Preliminary analysis phase
Psychosis
Reaction
Set of feasible alternatives
Verify feasibility
Verify if feasible
Verify usefulness

Vertaling van "feasibility active " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
assess implementing developments feasibility | evaluate the feasibility of implementing developments | assess the feasibility of implementing developments | determine the feasibility of implementing developments

évaluer la faisabilité de mise en œuvre de développements


ascertain production feasibility | find out production feasibility | assess production viability | determine production feasibility

déterminer la faisabilité d'une production


Feasibility of National Federal Law Enforcement Activity Reporting System

Système national de rapports sur les activités en matière d'application des lois fédérales (Étude de faisabilité)


preliminary and feasibility studies and other activities in the Dialogue

études préliminaires et de faisabilité, ainsi que les autres activités du Dialogue


check practicality | verify usefulness | verify feasibility | verify if feasible

vérifier la faisabilité


feasible set of alternatives [ set of feasible alternatives ]

groupe réalisable d'alternatives


phase A [ preliminary analysis phase | feasibility study phase | feasibility assessment phase ]

phase A [ phase d'étude de faisabilité | phase d'évaluation de faisabilité ]


Definition: A disorder characterized by two or more episodes in which the patient's mood and activity levels are significantly disturbed, this disturbance consisting on some occasions of an elevation of mood and increased energy and activity (hypomania or mania) and on others of a lowering of mood and decreased energy and activity (depression). Repeated episodes of hypomania or mania only are classified as bipolar. | manic-depressive:illness | psychosis | reaction

Définition: Trouble caractérisé par deux ou plusieurs épisodes au cours desquels l'humeur et le niveau d'activité du sujet sont profondément perturbés, tantôt dans le sens d'une élévation de l'humeur et d'une augmentation de l'énergie et de l'activité (hypomanie ou manie), tantôt dans le sens d'un abaissement de l'humeur et d'une réduction de l'énergie et de l'activité (dépression). Les épisodes récurrents d'hypomanie ou de manie sont classés comme bipolaires. | maladie | psychose | réaction | maniaco-dépressive




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the Species at Risk Act, DFO will assess whether, first, all reasonable alternatives to the activity that would reduce the impact on the species have been considered and the best solution has been adopted; second, whether all feasible measures will be taken to minimize the impact of the activity on a species or its critical habitat; and third, whether the activity will not jeopardize the survival or recovery of the species.

En vertu de la Loi sur les espèces en péril, le ministère des Pêches et des Océans fera une évaluation pour déterminer, premièrement, si toutes les autres solutions de rechange à cette activité qui réduiraient l'impact sur l'espèce ont été envisagées et si la meilleure solution a été adoptée, deuxièmement, si toutes les mesures possibles seront prises pour réduire au minimum les répercussions de l'activité sur l'espèce ou son habitat vital et, troisièmement, si l'activité ne compromettra pas la survie ou le rétablissement de l'espèce.


20. If a port authority is the proponent of an activity that is set out in column 1 of the activity list and is likely to have any of the results prohibited under section 5, it shall take appropriate measures designed to mitigate or prevent the result, if technically and economically feasible, taking into account the responsibility of the port authority for the safety of persons and property in the port, the environmental protection of the port and the management of the marine infrastructure and services of the port in a commercial ma ...[+++]

20. L’administration portuaire qui est le promoteur d’une activité mentionnée à la colonne 1 de la liste des activités qui est susceptible d’entraîner une des conséquences interdites à l’article 5 doit prendre des mesures appropriées visant à l’atténuer ou à la prévenir, si cela est réalisable sur les plans technique et économique, compte tenu de ses responsabilités concernant la sécurité des personnes et des biens dans le port, la protection environnementale du port et la gestion de l’infrastructure maritime et des services dans le port d’une façon commerciale.


24xddd If, by entering into a contract or lease or granting a licence, a port authority authorizes an activity set out in column 1 of the activity list that has or is likely to have any of the results prohibited under section 5, the port authority shall stipulate as a condition of the contract, lease or licence that the person with whom the contract or lease is made or to whom the licence is granted shall take measures designed to mitigate or prevent the result, if technically and economically feasible.

24xddd L’administration portuaire qui, par la conclusion d’un contrat ou d’un bail, ou par la délivrance d’une licence, autorise une activité mentionnée à la colonne 1 de la liste des activités qui entraîne, ou est susceptible d’entraîner, une des conséquences interdites à l’article 5 doit indiquer, comme condition du contrat, du bail ou de la licence, que le contractant ou le titulaire de la licence est tenu de prendre des mesures visant à l’atténuer ou à la prévenir, si cela est réalisable sur les plans technique et économique.


24. If, by entering into a contract or lease or granting a licence, a port authority authorizes an activity set out in column 1 of the activity list that has or is likely to have any of the results prohibited under section 5, the port authority shall stipulate as a condition of the contract, lease or licence that the person with whom the contract or lease is made or to whom the licence is granted shall take measures designed to mitigate or prevent the result, if technically and economically feasible.

24. L’administration portuaire qui, par la conclusion d’un contrat ou d’un bail, ou par la délivrance d’une licence, autorise une activité mentionnée à la colonne 1 de la liste des activités qui entraîne, ou est susceptible d’entraîner, une des conséquences interdites à l’article 5 doit indiquer, comme condition du contrat, du bail ou de la licence, que le contractant ou le titulaire de la licence est tenu de prendre des mesures visant à l’atténuer ou à la prévenir, si cela est réalisable sur les plans technique et économique.


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42 (1) As soon as feasible after the end of each fiscal year, the Board must prepare and submit to the Minister a report on its activities during the immediately preceding fiscal year, other than its activities under the Parliamentary Employment and Staff Relations Act.

42 (1) Dans les meilleurs délais suivant la fin de chaque exercice, la Commission établit un rapport sur ses activités  —  autres que celles régies par la Loi sur les relations de travail au Parlement  —  au cours de l’exercice précédent et le transmet au ministre.


The idea of a 'European parliamentary system' appears feasible in the light of the introduction to Article 12 TEU, which states that 'national parliaments contribute actively to the good functioning of the Union', not to mention Protocol (No 1), which recognises an active role for the national parliaments in the European integration process, indicating that the High Contracting Parties are seeking to 'encourage greater involvement of national parliaments in the activities of the European Union'.

L'idée d'un système parlementaire européen paraît défendable, sur la base des premiers mots de l'article 12 du traité UE: "Les parlements nationaux contribuent activement au bon fonctionnement de l'Union". Dans le protocole n1 aussi, leur fonction est pensée comme quelque chose d'actif par rapport à l'intégration européenne, tant il est vrai que les hautes parties contractantes manifestent leur volonté "d'encourager une participation accrue des parlements nationaux aux activités de l'Union européenne".


7. Welcomes the presentation of the Green Paper, which meets a longstanding request of the European Parliament, and considers it a useful starting point for further reflection; is open and eager actively to discuss all issues – both strengths and weaknesses – relating to the feasibility of introducing stability bonds under different options; encourages the Commission to deepen further its analysis after a broad public debate, to which the European Parliament and the national parliaments should contribute, as well as the ECB, if it d ...[+++]

7. se félicite de la présentation du livre vert, qui répond à une demande de longue date du Parlement européen, et le considère comme un bon point de départ pour approfondir la réflexion; est ouvert et désireux de discuter de toutes les questions - points forts et faiblesses - concernant la faisabilité de l'introduction des obligations de stabilité sous différentes options; encourage la Commission à approfondir son analyse après un large débat public auquel le Parlement européen et les parlements nationaux devraient contribuer, de même que la BCE, si elle le juge opportun; considère qu'aucune des trois options présentées par la Commission ne répond en ...[+++]


7. Welcomes the presentation of the Green Paper, which meets a longstanding request of the European Parliament, and considers it a useful starting point for further reflection; is open and eager actively to discuss all issues – both strengths and weaknesses – relating to the feasibility of introducing stability bonds under different options; encourages the Commission to deepen further its analysis after a broad public debate, to which the European Parliament and the national parliaments should contribute, as well as the ECB, if it d ...[+++]

7. se félicite de la présentation du livre vert, qui répond à une demande de longue date du Parlement européen, et le considère comme un bon point de départ pour approfondir la réflexion; est ouvert et désireux de discuter de toutes les questions - points forts et faiblesses - concernant la faisabilité de l'introduction des obligations de stabilité sous différentes options; encourage la Commission à approfondir son analyse après un large débat public auquel le Parlement européen et les parlements nationaux devraient contribuer, de même que la BCE, si elle le juge opportun; considère qu'aucune des trois options présentées par la Commission ne répond en ...[+++]


28. Welcomes the EBRD's active commitment to nuclear safety; calls on the EBRD to commit itself where feasible to upgrading nuclear plants to fully acceptable EU standards and to step up its investment in projects to tap alternative energy sources, in order to offset potential supply bottlenecks arising from the possible closure of inadequately safe nuclear power stations and to promote sustainable development in the energy sector of the countries in transition;

28. se félicite de l'engagement actif de la BERD en faveur de la sécurité nucléaire; invite la BERD à s'engager dans la mesure du possible à porter les centrales nucléaires à des normes européennes pleinement acceptables et à investir davantage dans des projets concernant l'exploitation de nouvelles sources d'énergie afin de compenser d'éventuelles difficultés d'approvisionnement résultant de la fermeture éventuelle de centrales nucléaires non conformes aux normes de sécurité et d'encourager un développement durable dans le secteur de l'énergie des pays en transition;


15. Takes note of the Commission communication of 26 July 2000 entitled "Matching the Commisison's activities with its human resources - the means to achieve our objectives" (SEC(2000) 2000 ) the list of activities and tasks for which the Commission is considering whether externalisation would be feasible and appropriate; opposes the externalisation of activities related to checks and monitoring; wishes to reserve its final position on externalisation pending the forthcoming Commission communication which, inter alia, will focus on ...[+++]

15. prend acte de la communication de la Commission intitulée "Adéquation entre ressources humaines et tâches de l'Institution - Des moyens pour atteindre nos objectifs” du 26 juillet 2000 (SEC(2000)2000 ) contenant la liste des activités et tâches, dont la Commission examine la faisabilité et opportunité d'externaliser l'exécution; est contraire à l'externalisation des activités liées aux contrôles et monitoring; réserve sa position définitive en matière d'externalisation en attendant la communication imminente de la Commission qui portera, entre autre ...[+++]


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