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2 Canadian Multi-National Brigade
Build international relations
Canadian Contingent Multi-National Force and Observers
Commence multi national cooperation strategies
Create multi national relations
Develop international cooperation strategies
Establish international cooperation strategies
Establish multi national cooperation strategies
Formulate multi national relations
Initiate multi national relations
International law
International rules
MCC
MJLC
Multi national law
Multi national rules
Multi-national Anti-narcotics Centre
Multi-national Joint Logistic Centre Concept
Multi-national leasing services
Multi-national state
Multilateral Counter-narcotics Centre

Vertaling van "favouring multi-national " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
create multi national relations | formulate multi national relations | build international relations | initiate multi national relations

établir des relations internationales


multi national law | multi national rules | international law | international rules

droit international


commence multi national cooperation strategies | establish multi national cooperation strategies | develop international cooperation strategies | establish international cooperation strategies

élaborer des stratégies de coopération internationale




Multilateral Counter-narcotics Centre | Multi-national Anti-narcotics Centre | MCC [Abbr.]

Centre multilatéral antidrogue | Centre multinational antidrogue | CMA [Abbr.] | MCC [Abbr.]


Multi-national Joint Logistic Centre Concept | MJLC [Abbr.]

Concept de centre logistique interarmées multinational | MJLC [Abbr.]


2 Canadian Multi-National Brigade

2e Brigade multinationale canadienne


Canadian Contingent Implementation Force Canadian Multi-National Brigade Headquarters [ Canadian Contingent Implementation Force Canadian Multinational Brigade Headquarters ]

État-major canadien du contingent canadien de la brigade multinationale auprès de la Force de mise en œuvre


Canadian Contingent Multi-National Force and Observers

Contingent canadien - Force multinationale et observateurs


multi-national leasing services

services de crédit-bail internationaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Why is the minister insisting on attacking independent east coast fishers and favouring multi-national companies?

Pourquoi le ministre s'obstine-t-il à attaquer les pêcheurs indépendants de la côte Est au profit des multinationales?


10. Is not in favour of the removal of certain conditions imposed by the current MVBER for an agreement to be exempted, namely the contractual clauses on multi-branding, notice of termination, duration, arbitration of disputes, litigation and business transfers within the network; recalls, in particular, that the need to simplify the conditions for business transfers is part of the first principle of the Small Business Act; draws attention to the risk represented by a single branding obligation for consumer choice and dealers' independence vis-à-vis manufacturers; fears that these clauses might become subject to the ...[+++]

10. n'est pas favorable à la suppression de certaines conditions d'exemption d'un accord prévues par le RECSA actuel, notamment les clauses contractuelles sur le multimarquisme, la notification de la résiliation, la durée, le règlement des litiges et les transmissions d'entreprises au sein du réseau; rappelle, plus particulièrement, que la nécessité de simplifier les conditions de la transmission d'entreprises est prévue par le premier principe du «Small Business Act»; attire l'attention sur le risque que constitue l'obligation de monomarquisme eu égard au choix des consommateurs et à l'indépendance des concessionnaires vis-à-vis des c ...[+++]


10. Is not in favour of the removal of certain conditions imposed by the current MVBER for an agreement to be exempted, namely the contractual clauses on multi-branding, notice of termination, duration, arbitration of disputes, litigation and business transfers within the network; recalls, in particular, that the need to simplify the conditions for business transfers is part of the first principle of the Small Business Act; draws attention to the risk represented by a single branding obligation for consumer choice and dealers’ independence vis-à-vis manufacturers; fears that these clauses might become subject to the ...[+++]

10. n'est pas favorable à la suppression de certaines conditions d'exemption d'un accord prévues par le RECSA actuel, notamment les clauses contractuelles sur le multimarquisme, la notification de la résiliation, la durée, le règlement des litiges et les transmissions d'entreprises au sein du réseau; rappelle, plus particulièrement, que la nécessité de simplifier les conditions de la transmission d'entreprises est prévue par le premier principe du "Small Business Act"; attire l'attention sur le risque que constitue l'obligation de monomarquisme eu égard au choix des consommateurs et à l'indépendance des concessionnaires vis-à-vis des c ...[+++]


5. Emphasises the need to examine and define a framework and national mandates for cooperation among national supervisory authorities to provide practical solutions for supervision of cross-border retail financial groups within a short time frame; favours colleges of supervisors dealing with multi-jurisdictional financial conglomerates;

5. souligne qu'il convient d'étudier et de définir un cadre et des mandats nationaux pour la coopération entre les autorités nationales de contrôle en vue de fournir rapidement des solutions pratiques pour le contrôle des groupes transfrontaliers offrant des services financiers de détail; est favorable à l'instauration de collèges de contrôleurs chargés des conglomérats financiers multijuridictionnels;


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5. Emphasises the need to examine and define a framework and national mandates for cooperation among national supervisory authorities to provide practical solutions for supervision of cross-border retail financial groups within a short time frame; favours colleges of supervisors dealing with multi-jurisdictional financial conglomerates;

5. souligne qu'il convient d'étudier et de définir un cadre et des mandats nationaux pour la coopération entre les autorités nationales de contrôle en vue de fournir rapidement des solutions pratiques pour le contrôle des groupes transfrontaliers offrant des services financiers de détail; est favorable à l'instauration de collèges de contrôleurs chargés des conglomérats financiers multijuridictionnels;


The second step of the action plan saw the Presidency, in April, starting up a worldwide lobbying campaign, the object of which is to collect more votes in favour of the December 2006 declaration against the death penalty and to forge a multi-regional alliance willing to support the tabling of a resolution in the United Nations.

La deuxième étape du plan d’action s’est traduite par le lancement en avril par la présidence d’une campagne de lobbying, qui a pour objet de recueillir davantage de votes en faveur de la déclaration de décembre 2006 contre la peine de mort et de forger une alliance multirégionale désireuse de soutenir le dépôt d’une résolution aux Nations unies.


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