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Balkan countries
Balkan region
Brexit
Countries in the Western Balkans
Countries of the Western Balkans
Exit from the European Union
Leaving the EU
Netherlands OCT
Overseas countries of the Kingdom of the Netherlands
Right of withdrawal from the EU
Right of withdrawal from the European Union
Support migrants to integrate in the receiving country
Western Balkan countries
Western Balkan country
Western Balkan region
Western Balkans
Withdrawal from the EU
Withdrawal from the European Union
Withdrawal of a Member State from the EU
Withdrawing EU Member State
Withdrawing EU country

Traduction de «favour the countries » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ad Hoc Group of Experts on Special Measures in Favour of the Least Developed Among the Developing Countries

Groupe spécial d'experts des mesures spéciales en faveur des pays en voie de développement les moins avancés


Group of Experts on Special Measures in Favour of the Least Developed among the Developing Countries

Groupe d'experts des mesures spéciales en faveur de pays en développement les moins avancés


catching-up process of the less favoured countries and regions

processus de rattrapage des pays et régions moins favorisés


Exchange of Notes for Most Favoured Nation Treatment between the two countries

Échange de Notes relatif à l'échange du traitement de la nation la plus favorisée


The Candidate Countries Turkey, the former Yugoslav Republic of Macedonia*, Montenegro*, Serbia* and Albania*, the country of the Stabilisation and Association Process and potential candidate Bosnia and Herzegovina, and the EFTA countries Iceland, Liechtenstein and Norway, members of the European Economic Area, as well as Ukraine, the Republic of Moldova, Armenia, Azerbaijan and Georgia, align themselves with this declaration.* The former Yugoslav Republic of Macedonia, Montenegro, Serbia and Albania continue to be part of the Stabilisation and Association Process.

La Turquie, l'ancienne République yougoslave de Macédoine*, le Monténégro*, la Serbie* et l'Albanie*, pays candidats, la Bosnie-Herzégovine, pays du processus de stabilisation et d'association et candidat potentiel, et l'Islande, le Liechtenstein et la Norvège, pays de l'AELE membres de l'Espace économique européen, ainsi que l'Ukraine, la République de Moldavie, l'Arménie, l'Azerbaïdjan et la Géorgie se rallient à la présente déclaration.* L'ancienne République yougoslave de Macédoine, le Monténégro, la serbie et l'Albanie continuent à participer au processus de stabilisation et d'association.


assist migrants in their integration process in the receiving country | help migrants in their integration process in the host country | support a migrant to integrate in their receiving country | support migrants to integrate in the receiving country

aider les migrants à s’intégrer dans le pays hôte


Western Balkans [ Balkan countries | countries in the Western Balkans | countries of the Western Balkans | Western Balkan countries | Western Balkan country | Western Balkan region | balkan region(UNBIS) ]

Balkans occidentaux [ Balkans | Europe des Balkans | pays des Balkans occidentaux ]


association of the Overseas Countries and Territories with the EEC | association of the overseas countries and territories with the European Economic Community

association des pays et territoires d'outre-mer à la CEE | association des pays et territoires d'outre-mer à la Communauté économique européenne


Netherlands OCT [ Overseas countries of the Kingdom of the Netherlands ]

PTOM des Pays-Bas [ Pays d'outre-mer du Royaume des Pays-Bas ]


withdrawal from the EU [ Brexit | exit from the European Union | leaving the EU | right of withdrawal from the EU | right of withdrawal from the European Union | withdrawal from the European Union | withdrawal of a Member State from the EU | withdrawing EU country | withdrawing EU Member State ]

retrait de l’UE [ Brexit | droit de se retirer de l'UE | droit de se retirer de l'Union européenne | État membre de l’UE qui se retire de l’Union | pays de l’UE qui se retire de l’Union | retrait de l'Union européenne | retrait d’un État membre de l’UE | sortie de l'UE | sortie de l’Union européenne ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[64] One of the questions raised by the dépeçage mechanism is what happens when the consumer's protective provisions are more favourable in country B than in country A. The answer to this question depends on the view taken of consumer protection: does it consist of applying a law that is known to the consumer and therefore matches his legitimate expectations or a law which is actually more favourable to him?

[64] L'une des questions soulevées par le mécanisme du dépeçage est notamment la suivante : quid lorsque les dispositions protectrices du consommateur sont plus favorables dans le pays B que dans le pays A ? Répondre à cette question oblige à prendre position sur la nature de la protection du consommateur : consiste-t-elle en l'application d'une loi connue du consommateur, i.e. s'agit-il de prendre en considération ses attentes légitimes, ou en l'application d'une loi qui lui est objectivement la plus favorable sur le fond?


It is not reasonable in all circumstances to expect the country of litigation simply to apply the criteria of the applicant's country of residence, since this might involve a litigant from country A being treated more favourably in country B, than residents of that country.

Il n'est pas raisonnable en toutes circonstances d'espérer que le pays du litige appliquera simplement les critères du pays de résidence du requérant, car cette solution pourrait avoir pour effet qu'une partie, résidente dans le pays A, soit traitée, dans le pays B, plus favorablement que les personnes résidentes dans ledit pays.


Directory code: General, financial and institutional matters / Provisions governing the institutions / General External relations / Action in favour of countries in transition / Specific aid actions Science, information, education and culture / Education and training

Code répertoire: Questions générales, financières et institutionnelles / Dispositions institutionnelles / Généralités Relations extérieures / Action en faveur des pays en transition / Mesures d'aide spécifiques Science, information, éducation et culture / Éducation et formation


The agreement is based on the principle of most-favoured-nation treatment (MFN), according to which each member country treats businesses of another member country no less favourably than its own or those from any other countries.

L’accord repose sur le principe du traitement de la nation la plus favorisée (NPF) selon lequel chaque membre accorde aux services de tout autre pays membre un traitement non moins favorable que celui qu’il réserve à ses produits nationaux ou qu’il accorde aux services d’un autre membre.


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With regard to the part of the question which refers to the less-favoured areas, countries and regions, cohesion policy takes a very strongly proactive approach towards the problem of poverty, which is certainly higher within those less-favoured countries and regions.

Concernant la partie de la question traitant des zones, pays et régions les plus défavorisés, la politique de cohésion adopte une approche résolument proactive face au problème de la pauvreté, qui est incontestablement plus criant dans ces endroits qu’ailleurs.


The two regulations for the untying of aid were adopted in 2005. They open the tendering procedures for persons from non-EU and non-beneficiary countries favouring developing countries and applying the principle of reciprocity for non-EU developed countries. These rules have to be applied and should be incorporated in the Financial Regulation.

Ces deux règlements adoptés en 2005, qui ouvrent les procédures de passation de marchés aux ressortissants de pays tiers non bénéficiaires – ce qui favorise les pays en développement, d'une part, et obéit au principe de réciprocité pour les pays développés non membres de l'Union, d'autre part – sont applicables et doivent à ce titre être incorporés dans le règlement financier.


Contrary to the Commission's assertion that most causes of global inequality are unrelated to globalisation, the widening gap between the rich and the poor has developed precisely because unregulated markets and free capital mobility have tended to favour the countries, companies and individuals most able to harness these forces for their own benefit, at the expense of those with fewer resources or less political and economic influence.

Contrairement aux affirmations de la Commission selon lesquelles la plupart des causes d'inégalité dans le monde sont étrangères à la mondialisation, le fossé entre les riches et les pauvres s'est précisément creusé parce que les marchés non régulés et la mobilité des capitaux ont favorisé les pays, les entreprises et les individus les plus à même d'exploiter ces forces à leur propre avantage, au détriment de ceux disposant de moins de ressources ou d'une moindre influence politique et économique.


On the other hand, the introduction of flexible positive discrimination in favour of countries with a low production capacity and/or a restricted linguistic and geographical area made it possible to begin to restore balance to the European market [6].

D'autre part, la mise en place d'une discrimination positive souple en faveur des pays à faible capacité de production et/ou à aire linguistique et géographique restreinte a permis d'entamer le rééquilibrage du marché européen [6].


Most of the countries already benefit from trade preferences and the Lisbon Special European Council confirmed that the Stabilisation and Association Agreements should be preceded by greater asymmetric trade liberalisation thereby specifically favouring these countries in their bilateral trade with EU countries.

Ces pays bénéficient déjà pour la plupart de préférences commerciales et le Conseil extraordinaire de Lisbonne a confirmé que les accords de stabilité et d'association devaient être perçus dans le sens d'une plus grande libéralisation commerciale asymétrique favorisant exactement ces pays dans leurs échanges bilatéraux avec les pays de l'Union.


Similarly, during the WTO negotiations, at a time when, to quote the second paragraph of the Schwaiger report, “the current trade liberalisation process has not yet brought significant benefits for large parts of the population of developing countries, especially the poor”, the European Union continues to defend the liberalisation of trade and intends to put an end to the system of favouring ACP countries, albeit with a transitional period of several years, instead of strengthening it, especially for the poorest countries.

Toujours dans le même sens, lors des négociations de l'OMC, et alors que le rapport Schwaiger notait, dès le deuxième paragraphe, que le processus actuel de libéralisation des échanges ne profite guère à de larges secteurs de la population des pays en développement, notamment les plus pauvres, l'Union européenne continue à défendre la libéralisation des échanges commerciaux et met fin, certes avec quelques années de transition, au régime favorable accordé aux pays ACP alors qu'il aurait fallu renforcer celui-ci, en particulier pour les pays les plus pauvres.




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Date index: 2024-04-02
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