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CEEP
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EACEA
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European Business and Innovation Centre
European Enterprise Award
European Observatory for SMEs
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
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Network of European Financial Institutions
Network of European Financial Institutions for SMEs
REA
Research Executive Agency
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency
UEAPME

Traduction de «facing european enterprises » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Enterprise Award

Prix européen de l’esprit d’entreprise


Programme for the Modernisation of European Enterprise and Trade Statistics | MEETS [Abbr.]

Programme pour la modernisation des statistiques européennes sur les entreprises et sur le commerce | MEETS [Abbr.]


European Centre of Enterprises with Public Participation [ CEEP | European Centre of Enterprises with Public Participation and of Enterprises of General Economic Interest ]

Centre européen de l'entreprise publique [ CEEP | Centre européen des entreprises à participation publique et des entreprises d'intérêt économique général ]


Network of European Financial Institutions for Small and Medium Sized Enterprises [ NEFI | Network of European Financial Institutions for SMEs | Network of European Financial Institutions ]

Réseau Européen des Établissements Financiers soutenant les PME [ NEFI | réseau européen des établissements financiers soutenant les PME ]


European Union of Craft Industries and Small and Medium-Sized Enterprises | European Union of Crafts and Small and Medium-sized Enterprises | UEAPME [Abbr.]

Union européenne de l'artisanat et des petites et moyennes entreprises | UEAPME [Abbr.]


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


European Association of Craft, Small and Medium-Sized Enterprises

Union européenne de l'artisanat et des petites et moyennes entreprises


Common Market Committee of the European Association of Refrigeration Enterprises

Comité du Marché commun de l'Association européenne des exploitations frigorifiques


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | E ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The issue of globalisation was addressed in the 1999 Communication ('The competitiveness of European enterprises in the face of globalisation - How it can be encouraged' (COM (98) 718 final).

La question de la mondialisation a été abordée dans la communication de 1999 ("La compétitivité des entreprises européennes face à la mondialisation - Comment l'encourager" (COM (98) 718 final).


The existing reduced fees and charges applicable to micro, small and medium-sized enterprises (SMEs) should be further reduced in order to minimise the regulatory burden and the numerous practical challenges faced by SMEs in complying with REACH obligations, in particular with the registration obligation, as identified in the Report from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Commit ...[+++]

Les taux réduits existant pour les redevances et les droits applicables aux micro, petites et moyennes entreprises (PME), devraient être revus davantage à la baisse, afin de réduire au minimum la charge réglementaire et le grand nombre de défis pratiques auxquels doivent faire face les PME pour se mettre en conformité avec leurs obligations REACH, notamment l’obligation d’enregistrement, comme l’a montré le rapport de la Commission au Parlement européen, au Conse ...[+++]


The challenges facing the Business related services sectors are described in the Communication on the Competitiveness of Business Related Services and their Contribution to the Performance of European Enterprises - COM(2003) 747, which also announced an Action Plan on Business Related Services.

Les défis auxquels les secteurs des services liés aux entreprises doivent répondre sont décrits dans la communication sur la compétitivité des services liés aux entreprises et leur contribution à la performance des entreprises européennes - COM(2003) 747 -, qui annonce également un plan d’action sur les services liés aux entreprises.


The challenges facing the Business related services sectors are described in the Communication on the Competitiveness of Business Related Services and their Contribution to the Performance of European Enterprises - COM(2003) 747, which also announced an Action Plan on Business Related Services.

Les défis auxquels les secteurs des services liés aux entreprises doivent répondre sont décrits dans la communication sur la compétitivité des services liés aux entreprises et leur contribution à la performance des entreprises européennes - COM(2003) 747 -, qui annonce également un plan d’action sur les services liés aux entreprises.


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24. Believes that the Member States and the Commission have failed to grasp the scale of the considerable challenge that the European Union will face over the next ten years as millions of small and craft enterprises cease to operate because of the retirement of those who run them, with the danger that several million jobs will be lost; considers that it is a priority of major importance for the Union to ensure that such enterprises are handed on and taken over; calls on the Commission and Council to draw up a strategy to encourage ...[+++]

24. estime que ni les États membres ni la Commission n'ont pris la mesure du défi considérable auquel l'Union européenne va être confrontée dans les dix prochaines années avec la cessation d'activité de millions de petites entreprises et d'entreprises artisanales imputable au départ à la retraite des chefs d'entreprises, et le risque de disparition de plusieurs millions d'emplois que cela comporte; estime que la transmission et la reprise de ces entreprises constituent une cause majeure et prioritaire de l'Union; demande à la Commis ...[+++]


European enterprises face an ever increasing volume of liability rules in vastly different areas (environmental liability, product liability, etc.).

Les entreprises européennes se trouvent confrontées à un nombre sans cesse croissant de règles de responsabilité dans les domaines les plus divers (responsabilité environnementale, responsabilité du fait du produit).


European enterprises face an ever increasing volume of liability rules in vastly different areas (environmental liability, product liability, etc.).

Les entreprises européennes se trouvent confrontées à un nombre sans cesse croissant de règles de responsabilité dans les domaines les plus divers (responsabilité environnementale, responsabilité du fait du produit).


having regard to its opinion on the Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The competitiveness of European enterprises in the face of globalisation: How it can be encouraged, adopted on 18 November 1999 (CdR 134/1999 fin)(6);

vu son avis du 18 novembre 1999 sur la Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions "La compétitivité des entreprises européennes face à la mondialisation - comment l'encourager" (CdR 134/1999 fin)(6);


In addition to having serious environmental consequences, the decision by the US government to abandon the Kyoto agreement will also pose a problem in terms of competition between US enterprises, which will enjoy greater freedom to release gases into the atmosphere and will therefore face lower costs stemming from cleaner technology, and European enterprises which will have to operate in a cleaner and more sustainable production sy ...[+++]

La décision qu’a prise le gouvernement des États-Unis d’Amérique de renoncer au protocole de Kyoto va entraîner, outre les conséquences environnementales graves, un problème de concurrence entre entreprises nord-américaines - bénéficiant d’une plus grande liberté d’émettre des gaz toxiques et, par voie de conséquence, subissant des coûts moindres en ce qui concerne des technologies moins polluantes - et entreprises européennes, davantage engagées dans un système de production propre et durable.


In addition to having serious environmental consequences, the decision by the US government to abandon the Kyoto agreement will also pose a problem in terms of competition between US enterprises, which will enjoy greater freedom to release gases into the atmosphere and will therefore face lower costs stemming from cleaner technology, and European enterprises which will have to operate in a cleaner and more sustainable production sy ...[+++]

La décision qu’a prise le gouvernement des États-Unis d’Amérique de renoncer au protocole de Kyoto va entraîner, outre les conséquences environnementales graves, un problème de concurrence entre entreprises nord-américaines – bénéficiant d’une plus grande liberté d’émettre des gaz toxiques et, par voie de conséquence, subissant des coûts moindres en ce qui concerne des technologies moins polluantes – et entreprises européennes, davantage engagées dans un système de production propre et durable.


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