Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3WT
Antisocial
Asocial
Fitting of one network into another
Incorporation into bigger municipalities
Incorporation of one local authority by another
NMT
NMTTRA
Personality
Psychopathic
Sociopathic
Striking against or bumped into by another person
Tap into the experience
Three-way translation
Translation from one foreign language into another
Translation into an L2 from another L2 or from an L3
Translation not involving L1
Translation not involving mother tongue

Traduction de «experience into another » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
three-way translation | translation from one foreign language into another | translation into an L2 from another L2 or from an L3 | translation not involving L1 | translation not involving mother tongue | 3WT [Abbr.] | NMT [Abbr.] | NMTTRA [Abbr.]

traduction tripolaire


fitting of one network into another

adaption de réseau


Definition: Disorders of adult personality and behaviour that have developed in persons with no previous personality disorder following exposure to catastrophic or excessive prolonged stress, or following a severe psychiatric illness. These diagnoses should be made only when there is evidence of a definite and enduring change in a person's pattern of perceiving, relating to, or thinking about the environment and himself or herself. The personality change should be significant and be associated with inflexible and maladaptive behaviour not present before the pathogenic experience. The change should not be a direct manifes ...[+++]

Définition: Cette catégorie concerne des anomalies de la personnalité et du comportement chez l'adulte, survenant en l'absence de troubles préalables de la personnalité et faisant suite à un facteur de stress, soit catastrophique, soit excessif et prolongé, ou à une maladie psychiatrique sévère. Ce diagnostic ne doit être porté que dans les cas où on a la preuve d'un changement manifeste et durable des modes de perception, de relation ou de pensée concernant l'environnement ou soi-même. La modification de la personnalité doit être significative et être associée à un comportement rigide et mal adapté, absent avant la survenue de l'événement pathogène. La modifi ...[+++]


Striking against or bumped into by another person

Collision entre deux personnes


Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la ...[+++]


incorporation into bigger municipalities | incorporation of one local authority by another

fusion de communes | fusion de grandes et de petites communes | incorporation d'une petite commune dans une grande




Plug Into Experience: Canada's Electric Power Equipment and Service Providers

Branché sur l'expérience : fournisseurs canadiens de services et de matériel de production d'électricité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8a. Where a home Member State registers an insurance intermediary which has obtained professional qualifications or experience in another member state, it shall take into consideration the qualifications and experience, having regard to Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council and the level of the qualification as it is defined under the European Qualifications Framework for lifelong learning established under the Recommendation of the European Parliament and Council .

8 bis. Lorsqu'un État membre immatricule un intermédiaire d'assurance qui a obtenu ses qualifications professionnelles ou acquis de l'expérience dans un autre État membre, il doit tenir compte de ces qualifications et de cette expérience, conformément à la directive 2005/36/CE du Parlement européen et du Conseil ainsi que du niveau de qualification tel que défini par le cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie établi par la recommandation du Parlement européen et du Conseil .


8a. Where a home Member State registers an insurance intermediary which has obtained professional qualifications or experience in another member state, it shall take into consideration the qualifications and experience, having regard to Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council and the level of the qualification as it is defined under the European Qualifications Framework for lifelong learning established under the Recommendation of the European Parliament and Council of 23 April 2008.

8 bis. Lorsqu'un État membre immatricule un intermédiaire d'assurance qui a obtenu ses qualifications professionnelles ou acquis de l'expérience dans un autre État membre, il doit tenir compte de ces qualifications et de cette expérience, conformément à la directive 2005/36/CE du Parlement européen et du Conseil ainsi que du niveau de qualification tel que défini par le cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie établi par la recommandation du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2008.


25. Welcomes the Commission working document on the future ‘EU 2020’ strategy , which identifies three key drivers for the EU's future while addressing the real challenges that the EU needs to face as the basis of a broad discussion of the EU economic strategy; believes that this strategy should put more emphasis on the fight against unemployment; underlines, however, in conjunction with the priorities set for the 2011 budget, that clear, proactive measures have to be taken to endow EU 2020 with more substance, especially in the field of climate change, environment and social policies, and firmly asserts that this strategy should not turn into another ...[+++]ague and purely indicative scoreboard for the Member States; refuses to duplicate the frustrating experience of the Lisbon Strategy, with the Council making systematic cuts to the lines supporting efforts consistent with the agreed strategy;

25. accueille avec satisfaction le document de travail de la Commission sur la future stratégie «UE 2020» , qui identifie trois moteurs clés pour l'avenir de l'Union européenne, tout en répondant aux défis véritables auxquels l'Union européenne se trouve confrontée, constituant la base d'un large débat sur la stratégie économique de l'Union européenne; considère que cette stratégie devrait mettre davantage l'accent sur la lutte contre le chômage; souligne, toutefois, en rapport avec les priorités fixées pour le budget 2011, qu'il convient d'adopter des mesures claires et volontaristes afin de donner plus de corps à la stratégie «UE 202 ...[+++]


25. Welcomes the Commission working document on the future ‘EU 2020’ strategy, which identifies three key drivers for the EU’s future while addressing the real challenges that the EU needs to face as the basis of a broad discussion of the EU economic strategy; believes that this strategy should put more emphasis on the fight against unemployment; underlines, however, in conjunction with the priorities set for the 2011 budget, that clear, proactive measures have to be taken to endow EU 2020 with more substance, especially in the field of climate change, environment and social policies, and firmly asserts that this strategy should not turn into another ...[+++]ague and purely indicative scoreboard for the Member States; refuses to duplicate the frustrating experience of the Lisbon Strategy, with the Council making systematic cuts to the lines supporting efforts consistent with the agreed strategy;

25. accueille avec satisfaction le document de travail de la Commission sur la future stratégie "UE 2020", qui identifie trois moteurs clés pour l'avenir de l'Union européenne, tout en répondant aux défis véritables auxquels l'Union européenne se trouve confrontée, constituant la base d’un large débat sur la stratégie économique de l’Union européenne; considère que cette stratégie devrait mettre davantage l’accent sur la lutte contre le chômage; souligne, toutefois, en rapport avec les priorités fixées pour le budget 2011, qu’il convient d’adopter des mesures claires et volontaristes afin de donner plus de corps à la stratégie "UE 2020 ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Welcomes the Commission working document on the future ‘EU 2020’ strategy , which identifies three key drivers for the EU's future while addressing the real challenges that the EU needs to face as the basis of a broad discussion of the EU economic strategy; believes that this strategy should put more emphasis on the fight against unemployment; underlines, however, in conjunction with the priorities set for the 2011 budget, that clear, proactive measures have to be taken to endow EU 2020 with more substance, especially in the field of climate change, environment and social policies, and firmly asserts that this strategy should not turn into another ...[+++]ague and purely indicative scoreboard for the Member States; refuses to duplicate the frustrating experience of the Lisbon Strategy, with the Council making systematic cuts to the lines supporting efforts consistent with the agreed strategy;

25. accueille avec satisfaction le document de travail de la Commission sur la future stratégie «UE 2020» , qui identifie trois moteurs clés pour l'avenir de l'Union européenne, tout en répondant aux défis véritables auxquels l'Union européenne se trouve confrontée, constituant la base d'un large débat sur la stratégie économique de l'Union européenne; considère que cette stratégie devrait mettre davantage l'accent sur la lutte contre le chômage; souligne, toutefois, en rapport avec les priorités fixées pour le budget 2011, qu'il convient d'adopter des mesures claires et volontaristes afin de donner plus de corps à la stratégie «UE 202 ...[+++]


- If professional experience/seniority in any job in the public sector is taken into account, the Member State must also take into account experience acquired by a migrant worker in any job in the public sector of another Member State; the question whether the experience falls within the public sector must be decided according to the criteria of the home Member State.

- Si l'expérience et l'ancienneté professionnelles dans une fonction quelconque du secteur public sont prises en considération, l'État membre doit également tenir compte de l'expérience acquise par un travailleur migrant dans une fonction quelconque du secteur public d'un autre État membre; à la question de savoir si l'expérience en question a été acquise dans le secteur public, la réponse doit être donnée en fonction des critères en vigueur dans l'État membre d'origine.


Nevertheless, the Commission wants to point out that due to the very varied organisation of public duties (e.g. health, teaching, public utilities etc) and the continuous privatisation of those duties, it cannot be excluded that comparable professional experience acquired in the private sector of another Member State also has to be taken into account, even if private sector experience is in principle not taken into account in the host Member State.

Néanmoins, la Commission souhaite souligner qu'en raison de la très grande diversité de l'organisation des tâches publiques (par exemple, dans la santé, l'enseignement, les services d'utilité publique, etc.) et de la privatisation continue de ces tâches, il ne peut être exclu qu'une expérience professionnelle comparable acquise dans le secteur privé d'un autre État membre doive également être prise en considération, même si l'État membre d'accueil ne tient pas compte de l'expérience acquise dans le privé.


- If a Member State also takes into account professional experience in the private sector, it must apply the same principles to the comparable periods of experience acquired in another Member State's private sector.

- Si un État membre tient également compte de l'expérience professionnelle acquise dans le secteur privé, il doit appliquer les mêmes principes aux périodes comparables d'expérience acquise dans un autre État membre dans le secteur privé.


(3) The general system Directives permit the host Member State to require, subject to certain conditions, the applicant to take compensation steps, notably where substantial differences exist between the theoretical and/or practical education and training undergone and that covered by the qualification required in the host Member State; under Articles 39 and 43 of the Treaty, as interpreted by the Court of Justice of the European Communities(6), the host Member State must assess whether professional experience is sufficient in order to prove possession of the knowledge which is lacking; in the interests of clarity and legal certainty f ...[+++]

(3) Les directives relatives au système général permettent à l'État membre d'accueil d'exiger, sous certaines conditions, des mesures de compensation de la part du demandeur, notamment lorsque la formation qu'il a reçue porte sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement différentes de celles couvertes par le diplôme requis dans l'État membre d'accueil. En vertu des articles 39 et 43 du traité, tels qu'ils ont été interprétés par la Cour de justice des Communautés européennes(6), il incombe à l'État membre d'accueil de juger si une expérience professionnelle peut valoir aux fins d'établir la possession des connaissances m ...[+++]


(14) Whereas the purpose pursued by this Directive in enabling lawyers to practise in another Member State under their home-country professional titles is also to make it easier for them to obtain the professional title of that host Member State; whereas under Articles 48 and 52 of the Treaty as interpreted by the Court of Justice the host Member State must take into consideration any professional experience gained in its territor ...[+++]

(14) considérant que, si la présente directive permet aux avocats d'exercer dans un autre État membre sous leur titre professionnel d'origine, c'est aussi dans le but de leur faciliter l'obtention du titre professionnel de cet État membre d'accueil; que, en vertu des articles 48 et 52 du traité, tels qu'interprétés par la Cour de justice, l'État membre d'accueil est toujours tenu de prendre en considération l'expérience professionnelle acquise sur son territoire; que, après trois ans d'activité effective et régulière dans l'État membre d'accueil et dans le droit de cet État membre, y compris le droit communautaire, il est raisonnable d ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'experience into another' ->

Date index: 2024-03-14
w