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Budgetary expenditure
Community expenditure
Consumer expenditures
Consumer spending
EC budgetary expenditure
EC operational expenditure
EU expenditure
European Union expenditure
Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Frankincense
GNE deflator
GNE implicit price deflator
GNE implicit price index
Government expenditure
Government expenses
Gross national expenditure deflator
Gross national expenditure implicit price deflator
Gross national expenditure implicit price index
Gum thus
Household consumption
Household expenditure
Household expenses
Household outlay
Household spending
Implicit GNE deflator
Implicit gross national expenditure deflator
Intervention credit
National expenditure
Olibanum
Operational expenditure
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Private consumers'expenditure
Private consumption
Public expenditure
R&D expenditures
Research and Development expenditures
SR&ED expenditures
Sic nos non nobis
Thus we labour but not for ourselves

Traduction de «expenditure and thus » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU expenditure [ Community expenditure | EC budgetary expenditure | European Union expenditure ]

dépense de l'UE [ dépense budgétaire CE | dépense communautaire | dépense de l'Union Européenne ]


operational expenditure (EU) [ EC operational expenditure | intervention credit ]

dépense opérationnelle (UE) [ crédit d'intervention | dépense d'intervention | dépense opérationnelle CE ]




Thus we labour but not for ourselves [ Sic nos non nobis ]

Ainsi nous travaillons en altruistes [ Sic nos non nobis ]




expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


gross national expenditure implicit price deflator [ GNE implicit price deflator | gross national expenditure implicit price index | GNE implicit price index | GNE deflator | implicit GNE deflator | implicit gross national expenditure deflator | gross national expenditure deflator ]

indice de déflation de la DNB [ indice de déflation implicite de la dépense nationale brute | indice de déflation de la dépense nationale brute ]


SR&ED expenditures [ Scientific Research and Experimental Development Expenditures | R&D expenditures | Research and Development expenditures ]

dépenses de RS&DE [ dépenses de recherche scientifique et développement expérimental | dépenses de recherche et de développement | dépenses de R et D ]


public expenditure | government expenditure | government expenses | national expenditure

dépense nationale | dépense publique | dépenses publiques | dépenses du gouvernement | dépenses de l'État


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Thus, interinstitutional collaboration is reinforced and answers have been provided on a number of issues left unresolved by the previous Agreement (classification of expenditure, inclusion of the financial provisions in legislative instruments, general requirement to have a legal basis for the expenditure).

Ainsi, la concertation interinstitutionnelle est renforcée et des réponses ont été apportées à plusieurs questions non résolues par l'Accord précédent (classification des dépenses, inscription des dispositions financières dans les actes législatifs, exigence générale d'une base légale pour les dépenses).


It should be remembered that the new system is now based on the reimbursement of expenditure actually paid by the final beneficiary, except for the initial advance payment, and thus differs radically from the previous system, which was based on successive advances in line with progress in implementation.

Il faut rappeler que le nouveau système repose dorénavant sur des remboursements des dépenses effectivement payées par le bénéficiaire final, à l'exception de l'acompte initial, et diffère radicalement du système précédent fondé sur des avances successives en fonction de l'évolution de l'exécution.


5. Recalls that the level of the preliminary draft estimates for the 2015 budget, as suggested by the Secretary-General's Report, amounted to EUR 1 822 929 112 (20,09 % of heading V); takes into account the rate of increase of 3,83 %, compared with the 2014 budget; notes that 0,67 % of this increase corresponds to the Members’ allocation for the end of their mandate, which are statutory and obligatory costs and 1,42 % to long term investments in the construction of the KAD building; notes that the level of the increase for the other expenditure would thus correspond to +1,74 %;

5. rappelle que le montant de l'avant-projet d'état provisionnel pour l'exercice 2015, tel que suggéré par le Secrétaire général dans son rapport, s'élève à 1 822 929 112 EUR (20,9 % du montant de la rubrique V); tient compte du fait que ce montant dépasse de 3,83 % celui du budget 2014; fait observer que 0,67 point de ce pourcentage correspond aux indemnités de fin de mandat des députés, soit des coûts statutaires et obligatoires, et que 1,42 point de ce pourcentage correspond aux investissements à long terme dans la construction du bâtiment KAD; constate que les autres dépenses augmenteraient donc à hauteur de 1,74 point de ce pourc ...[+++]


5. Recalls that the level of the preliminary draft estimates for the 2015 budget, as suggested by the Secretary-General's Report, amounted to EUR 1 822 929 112 (20,09 % of heading V); takes into account the rate of increase of 3,83 %, compared with the 2014 budget; notes that 0,67 % of this increase corresponds to the Members’ allocation for the end of their mandate, which are statutory and obligatory costs and 1,42 % to long term investments in the construction of the KAD building; notes that the level of the increase for the other expenditure would thus correspond to +1,74 %;

5. rappelle que le montant de l'avant-projet d'état provisionnel pour l'exercice 2015, tel que suggéré par le Secrétaire général dans son rapport, s'élève à 1 822 929 112 EUR (20,09 % du montant de la rubrique V); tient compte du fait que ce montant dépasse de 3,83 % celui du budget 2014; fait observer que 0,67 point de ce pourcentage correspond aux indemnités de fin de mandat des députés, soit des coûts statutaires et obligatoires, et que 1,42 point de ce pourcentage correspond aux investissements à long terme dans la construction du bâtiment KAD; constate que les autres dépenses augmenteraient donc à hauteur de 1,74 point de ce pour ...[+++]


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(EN)The recent decision of Eurostat released on 9 March 2006 requests for long term contracts for purchases of military equipment that: "in the case of military equipment built over many years, the time of government expenditure, and thus the impact on government deficit, is at the time of actual physical delivery of the final product and not at the time of transfer of ownership, which is often staged during the building process".

La décision récente d’Eurostat, rendue publique le 9 mars 2006, exige, pour les contrats à long terme portant sur l’acquisition d’équipement militaire, que «dans le cas d’équipements militaires fabriqués sur plusieurs années, le moment de la dépense publique et donc l’impact sur le déficit public était le moment de la livraison physique effective du produit final et non le moment du transfert de propriété, qui intervient souvent en cours de processus de fabrication».


1. Stresses that preparing the European institutions for enlargement of the European Union with up to 10 new Member States by 2004 will be the key political priority of the 2003 budget ; notes that the challenge posed by the scale of what is the fifth enlargement far exceeds that of all previous enlargements of the Union; points out that additional needs related to enlargement will have a major impact on heading 5 ('Administrative expenditure'); recalls that the conclusions of the Treaty of Nice concerning the size of the institutions and their responsibilities will have an additional direct impact on enlargement expenditure and thus on heading 5; ...[+++]

1. souligne que la préparation des institutions européennes à l'élargissement de l'Union européenne en 2004 – lequel pourrait concerner jusqu'à dix pays candidats – constituera la principale priorité politique du budget 2003; fait observer que le défi que représente l'ampleur du cinquième élargissement dépasse largement celui que constituaient les précédents élargissements de l'Union; fait observer que les besoins supplémentaires liés à l'élargissement auront une incidence notable sur la rubrique 5 (dépenses administratives); rappelle que les dispositions du traité de Nice relatives à la taille des institutions et à leurs responsabili ...[+++]


We all know that our hands are more or less tied when it comes to compulsory expenditure, that they are tied, too, when it comes to outlining compulsory expenditure and thus outlining the common agricultural policy.

Nous savons tous que nous avons les mains plus ou moins liées pour les dépenses obligatoires. Nous avons également les mains liées pour la fixation des dépenses obligatoires, donc pour la conception de la politique agricole commune.


- The number of operations controlled for some programmes was very low, thus calling into doubt their representativeness and adequate cover of expenditure.

- dans le cas d'un certain nombre de programmes, le nombre très limité des opérations contrôlées met en question la représentativité et la couverture suffisantes des dépenses.


In particular, expenditure cuts may not turn out to be as financially advantageous as expected if they lead to increased reliance on means-tested social assistance, thus shifting expenditure from pension systems to other social protection schemes.

En particulier, les réductions des dépenses ne se révéleront peut-être pas aussi avantageuses que prévu si elles entraînent un recours accru à l'aide sociale fondée sur un contrôle des ressources, la charge des dépenses passant des systèmes de pension vers d'autres régimes de protection sociale.


However, the total expenditure thus incurred may not exceed 0.5 % of the total resources of the Fund.

Cependant, le total des dépenses ainsi effectuées ne doit pas dépasser 0,5 % de la dotation totale du Fonds.


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