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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Air pollution
Air pollution control
Air pollution indicators
Air quality
Atmospheric pollutant
Atmospheric pollution
Automobile air pollution
CAP
Car pollution
Common air contaminants
Criteria air contaminants
Criteria air pollutants
EMEP
EMEP Protocol
European Monitoring and Evaluation of Pollutants
Exposure to air pollution
LRTAP
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance transport of air pollutants
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Long-range transport of atmospheric pollutant
Motor vehicle pollution
Pollution control
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Smog
Smoke
Vehicular air pollution
Vehicular pollution

Vertaling van "existing air pollution " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


atmospheric pollution [ air pollution | air quality | smog | air quality(UNBIS) ]

pollution atmosphérique [ pollution de l'air | qualité de l'air ]


Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | Cooperative programme for the monitoring and evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | European Monitoring and Evaluation of Pollutants | EMEP [Abbr.]

programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | surveillance continue et évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


Exposure to air pollution

Exposition à la pollution atmosphérique


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


long-range transport of air pollutants [ LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants | long-range transport of atmospheric pollutant ]

transport à grande distance des polluants atmosphériques [ TGDPA | transport à grande distance des polluants aéroportés | transport à grande distance des polluants de l'air | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | transport des polluants de l'atmosphère sur de longues distances ]


pollution control [ Air pollution control(STW) ]

contrôle de la pollution


EMEP Protocol | Protocol to the Convention on Long-range Transboundary Air Pollution, on Long-term Financing of the Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the Long-range Transmission of Air Pollutants in Europe

Protocole à la convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, relatif au financement à long terme du programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


criteria air pollutants [ CAP | criteria air contaminants | air pollution indicators | common air contaminants ]

principaux polluants atmosphériques [ principaux contaminants atmosphériques | indicateurs de pollution atmosphérique ]


automobile air pollution [ vehicular air pollution | vehicular pollution | motor vehicle pollution | car pollution ]

pollution par les véhicules automobiles [ pollution automobile ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Public authorities at all levels will benefit too, as the new policy will help them reach existing air pollution standards.

Cette nouvelle stratégie profitera également aux pouvoirs publics à tous les niveaux en les aidant à respecter les normes en vigueur en matière de pollution atmosphérique.


2. Considers that the use of defeat devices undermines the effectiveness of existing air pollution regulations and emission controls; believes that such illegal activity may call into question the ECJ’s ongoing infringement proceedings against 17 Member States for exceeding pollutant limits under Directive 2001/81/EC on national emission ceilings and Directive 2008/50/EC on ambient air quality;

2. estime que l'utilisation de dispositifs d'invalidation compromet l'efficacité de la législation en vigueur relative à la pollution atmosphérique et du contrôle des émissions; considère que de telles pratiques illégales sont à même de remettre en cause les procédures d'infraction actuellement menées par la Cour de justice de l'Union européenne contre 17 États membres pour dépassement des quantités limites de polluants fixées par la directive 2001/81/CE sur les plafonds d'émission nationaux et la directive 2008/50/CE sur la qualité de l'air ambiant;


In parallel, two public consultations were organised: a first at the end of 2011 focused on review of the strengths and weaknesses of the existing air quality policy framework; the second on-line public consultation of all stakeholders on the main policy options available to address the remaining air quality problems in early 2013.[7] A Eurobarometer survey seeking the view of the general public on air pollution issues was conducte ...[+++]

Dans le même temps, deux consultations publiques ont été organisées: une première à la fin de l'année 2011, centrée sur l’examen des points forts et des faiblesses du cadre d'action actuel en matière de qualité de l’air, et la seconde au début de l'année 2013, visant à obtenir le point de vue de toutes les parties prenantes sur les principales approches possibles pour s’attaquer aux problèmes de qualité de l’air qui subsistent[7]. Une enquête Eurobaromètre sollicitant l’avis du grand public sur les questions de pollution atmosphérique a été menée en 2012 et a fait l'objet d'u ...[+++]


34. Calls on the EU to promote existing technology that drastically reduces black carbon emissions; stresses that regulations banning slash-and-burn tactics in forests, enforcing stringent and regular vehicle emissions tests, limiting biomass burning and monitoring the annual emissions of power plants must be supported and encouraged; calls on the EU to promote the 16 different measures to reduce emissions of black carbon and methane that are set out in the UNEP report entitled ‘Integrated Assessment of Black Carbon and Tropospheric Ozone’, with a view to achieving both air quality improvements and near-term climate benefits in its dia ...[+++]

34. invite l'Union à promouvoir les technologies existantes qui permettent de réduire radicalement les émissions de carbone noir; insiste sur le fait qu'il importe de soutenir et d'encourager la mise en place de réglementations qui interdisent la pratique des brûlis dans les forêts, imposent des contrôles stricts et réguliers des émissions des véhicules, limitent la combustion de la biomasse et surveillent les émissions annuelles des centrales électriques; invite l'Union à promouvoir, dans son dialogue avec les pays en développement ...[+++]


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34. Calls on the EU to promote existing technology that drastically reduces black carbon emissions; stresses that regulations banning slash-and-burn tactics in forests, enforcing stringent and regular vehicle emissions tests, limiting biomass burning and monitoring the annual emissions of power plants must be supported and encouraged; calls on the EU to promote the 16 different measures to reduce emissions of black carbon and methane that are set out in the UNEP report entitled ‘Integrated Assessment of Black Carbon and Tropospheric Ozone’, with a view to achieving both air quality improvements and near-term climate benefits in its dia ...[+++]

34. invite l'Union à promouvoir les technologies existantes qui permettent de réduire radicalement les émissions de carbone noir; insiste sur le fait qu'il importe de soutenir et d'encourager la mise en place de réglementations qui interdisent la pratique des brûlis dans les forêts, imposent des contrôles stricts et réguliers des émissions des véhicules, limitent la combustion de la biomasse et surveillent les émissions annuelles des centrales électriques; invite l'Union à promouvoir, dans son dialogue avec les pays en développement ...[+++]


34. Calls on the EU to promote existing technology that drastically reduces black carbon emissions; stresses that regulations banning slash-and-burn tactics in forests, enforcing stringent and regular vehicle emissions tests, limiting biomass burning and monitoring the annual emissions of power plants must be supported and encouraged; calls on the EU to promote the 16 different measures to reduce emissions of black carbon and methane that are set out in the UNEP report entitled 'Integrated Assessment of Black Carbon and Tropospheric Ozone', with a view to achieving both air quality improvements and near-term climate benefits in its dia ...[+++]

34. invite l'Union à promouvoir les technologies existantes qui permettent de réduire radicalement les émissions de carbone noir; insiste sur le fait qu'il importe de soutenir et d'encourager la mise en place de réglementations qui interdisent la pratique des brûlis dans les forêts, imposent des contrôles stricts et réguliers des émissions des véhicules, limitent la combustion de la biomasse et surveillent les émissions annuelles des centrales électriques; invite l’Union à promouvoir, dans son dialogue avec les pays en développement ...[+++]


(15) Existing air quality limit values should remain unchanged. However, for nitrogen dioxide, benzene and particulate matter PM10, it should be possible to postpone the deadline for compliance or to obtain temporary exemption from the obligation to apply certain limit values in cases where, notwithstanding the implementation of appropriate pollution abatement measures, acute compliance problems exist in specific zones and agglomerations.

(15) Les valeurs limites actuelles relatives à la qualité de l'air ne doivent pas être modifiées, bien qu’il convienne de pouvoir prolonger le délai fixé pour atteindre ces valeurs ou d'obtenir une exemption temporaire de l'obligation d'appliquer certaines valeurs limites lorsque des problèmes aigus de mise en conformité se présentent dans des zones et agglomérations spécifiques, en dépit de l'application de mesures adéquates de lutte contre la pollution.


It establishes objectives for air pollution and proposes measures for achieving them by 2020: modernising the existing legislation, placing the emphasis on the most harmful pollutants, and involving to a greater extent the sectors and policies that may have an impact on air pollution.

Elle définit des objectifs en matière de pollution atmosphérique et propose des mesures pour les atteindre à l'horizon 2020: moderniser la législation existante, mettre l'accent sur les polluants les plus nocifs et impliquer davantage les secteurs et les politiques qui peuvent avoir une influence sur la pollution de l'air.


It establishes objectives for air pollution and proposes measures for achieving them by 2020: modernising the existing legislation, placing the emphasis on the most harmful pollutants, and involving to a greater extent the sectors and policies that may have an impact on air pollution.

Elle définit des objectifs en matière de pollution atmosphérique et propose des mesures pour les atteindre à l'horizon 2020: moderniser la législation existante, mettre l'accent sur les polluants les plus nocifs et impliquer davantage les secteurs et les politiques qui peuvent avoir une influence sur la pollution de l'air.


(6) "fuel" means any solid, liquid or gaseous combustible material used to fire the combustion plant with the exception of waste covered by Council Directive 89/369/EEC of 8 June 1989 on the prevention of air pollution from new municipal waste incineration plants(9), Council Directive 89/429/EEC of 21 June 1989 on the reduction of air pollution from existing municipal waste incineration plants(10), and Council Directive 94/67/EC of ...[+++]

6) "combustible", toute matière combustible solide, liquide ou gazeuse alimentant l'installation de combustion, à l'exception des déchets visés dans la directive 89/369/CEE du Conseil du 8 juin 1989 concernant la prévention de la pollution atmosphérique en provenance des installations nouvelles d'incinération des déchets municipaux(9), dans la directive 89/429/CEE du Conseil du 21 juin 1989 concernant la réduction de la pollution atmosphérique en provenance des installations existantes d'incinération des déchets municipaux(10) et dans ...[+++]


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