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Accumulated exchange difference
Both Houses meeting together
Both to blame clause both to blame clause
Both-to-blame clause
Both-to-blame clause both-to-blame clause
Both-to-blame collision clause
Cumulative foreign currency translation adjustment
Cumulative translation adjustment
Currency adjustment
Currency exposure
Currency risk
Currency translation adjustment
Exchange adjustment
Exchange difference
Exchange exposure
Exchange gain or loss
Exchange policy
Exchange rate risk
Exchange risk
Foreign currency exposure
Foreign currency risk
Foreign currency translation adjustment
Foreign exchange adjustment
Foreign exchange exposure
Foreign exchange risk
Hit with two hands off both sides
Hit with two hands on both wings
In the presence of both Houses
Play both ends against the middle
Run with the hare and hunt with the hounds
Serving you in both official languages
Speak on both sides of one's mouth
Translation adjustment
Translation gain or loss
Work both ends against the middle

Traduction de «exchange for both » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exchange of both live and recorded radio and television programmes

échange de programmes de radio et de télévision, tant en direct qu'enregistrés


both to blame clause both to blame clause | both-to-blame clause both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée


run with the hare and hunt with the hounds [ play both ends against the middle | work both ends against the middle | speak on both sides of one's mouth ]

ménager la chèvre et le chou


hit with two hands off both sides [ hit with two hands off both sides | hit with two hands on both wings ]

jouer à deux mains en revers et en coup droit


Serving you in both official languages: directory of offices of federal departments and agencies offering their services to the public in both official languages, 1988: Ontario [ Serving you in both official languages ]

A votre service dans les deux langues officielles : répertoire des bureaux des ministères et organismes fédéraux qui offrent leurs services au public dans les deux langues officielles, 1988 : Ontario [ A votre service dans les deux langues officielles ]


both Houses meeting together | in the presence of both Houses

chambres réunies


both-to-blame collision clause | both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée en cas d'abordage | clause both-to-blame




translation adjustment | accumulated exchange difference | cumulative foreign currency translation adjustment | cumulative translation adjustment | currency adjustment | currency translation adjustment | exchange adjustment | exchange difference | exchange gain or loss | foreign currency translation adjustment | foreign exchange adjustment | translation gain or loss | unrealized foreign currency translation gains and losses

écart de conversion | écart de conversion des devises | écart de conversion cumulé | différence de conversion


foreign exchange risk | currency exposure | currency risk | exchange exposure | exchange rate risk | exchange risk | foreign currency exposure | foreign currency risk | foreign exchange exposure

risque de change
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- promoting youth and student mobility, in particular through the Erasmus+ programme, and further increasing ties and exchanges between both societies.

- Promouvoir la mobilité des jeunes et des étudiants, en particulier à travers le programme Erasmus+, etrenforcer davantage les liens et échanges entre les deux sociétés.


13. Recognises that grassroots people-to-people dialogue will be an inevitable part of a viable and lasting peace between Israelis and Palestinians; calls for EU action to strengthen civil society organisations, human rights organisations, peace campaigners, artists, writers, academics and public intellectuals who seek to promote dialogue, cultural exchange, peace building, people-to-people contact and cultural exchange on both sides; calls also for EU action to encourage Israeli-Palestinian intercultural exchange and people-to-peop ...[+++]

13. reconnaît que le dialogue au niveau du citoyen, de personne à personne, sera un élément incontournable d'une paix viable et durable entre Israéliens et Palestiniens; réclame une action de l'Union européenne en vue de renforcer les organisations de la société civile, les organisations des droits de l'homme, les militants pacifistes, les artistes, les écrivains, les universitaires et les intellectuels qui cherchent à promouvoir le dialogue, les échanges culturels, la consolidation de la paix, le contact entre les personnes et les échanges culturels de part et d'autre; appelle également de ses vœux une action de l'Union e ...[+++]


EU countries must set up inventories for unintentionally produced POPs, draw up national implementation plans, monitor POPs in close cooperation with the European Commission and engage in information exchanges with both other EU countries and non-EU countries.

Les pays de l’UE doivent établir des inventaires des POP produits non intentionnellement, définir des plans de mise en œuvre nationaux, établir un suivi des POP en collaboration étroite avec la Commission européenne et participer à l’échange d’informations avec les autres pays de l’UE et les pays tiers.


This imperative is equally reflected in the general scheme of both Directives 2010/24 and 2008/55, which set out a sequence providing for assistance by way of exchange of information, then notification, then recovery, and the fact that both directives preclude the making of a request for recovery if the claim itself and/or the instrument permitting enforcement are contested in the applicant Member State This implies that notification of the claim precedes request for its recovery and enforcement.

Cet impératif est également reflété dans l’économie générale des deux directives 2010/24/UE et 2008/55/CE qui établissent un ordre chronologique en matière d’assistance, consistant dans un échange d’informations , suivi d’une notification , puis d’un recouvrement , et par le fait que, en vertu de ces deux directives, l’on ne peut présenter une demande de recouvrement si la créance elle-même et/ou l’instrument permettant l’adoption de mesures exécutoires font l’objet d’une contestation dans l’État membre requérant . Cela implique que l ...[+++]


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1. Member States shall ensure that FIUs exchange with both Member State FIUs and non-Member State FIUs, automatically or upon request, any information that may be relevant for the processing or analysis of information or investigation by the FIU regarding financial transactions related to money laundering or terrorist financing and the natural or legal person involved.

1. Les États membres veillent à ce que les CRF échangent avec les CRF d'autres États membres ou de pays tiers, automatiquement ou sur demande, toutes les informations susceptibles d'être utiles au traitement ou à l'analyse d'informations ou aux enquêtes effectuées par une CRF au sujet de transactions financières liées au blanchiment de capitaux ou au financement du terrorisme et au sujet de la personne physique ou morale en cause.


1. Member States shall ensure that FIUs exchange with both Member State FIUs and non-Member State FIUs , automatically or upon request, any information that may be relevant for the processing or analysis of information or investigation by the FIU regarding financial transactions related to money laundering or terrorist financing and the natural or legal person involved.

1. Les États membres veillent à ce que les CRF échangent avec les CRF d'autres États membres ou de pays tiers , automatiquement ou sur demande, toutes les informations susceptibles d'être utiles au traitement ou à l'analyse d'informations ou aux enquêtes effectuées par une CRF au sujet de transactions financières liées au blanchiment de capitaux ou au financement du terrorisme et au sujet de la personne physique ou morale en cause.


I. whereas the events of the Arab Spring in the Middle East and North Africa (MENA) have shown that the Common Position has been implemented effectively; whereas those events have indeed been discussed at almost every COARM meeting held since the beginning of 2011, and whereas those meetings made it possible to harmonise the required review of Member States’ national policies with regard to exports to the countries concerned; whereas this consultation process between Member States has been accompanied by enhanced due diligence measures, suspension measures and measures to postpone authorisation, and whereas, as a result of the existing information exchange mechanism ...[+++]

I. considérant que les évènements du Printemps arabe au Moyen-Orient et en Afrique du Nord ont révélé une mise en œuvre efficace de la position commune; considérant que ces évènements ont en effet été abordés presque systématiquement à chacune des réunions organisées au sein du COARM dès le début de l'année 2011 et que ces réunions ont permis d'harmoniser le réexamen nécessaire des politiques nationales d'exportation des États membres envers ces pays; considérant que ce processus de consultations entre États membres s'est accompagné de mesures de vigilance renforcée, de suspension et d'ajournements d'autorisations et que ces décisions ...[+++]


The first example is Erasmus – the student exchange – and both institutions suggested that 285 000 exchange students per annum is a workable figure, only for the 25 governments – in the person of the Council – to make a drastic cut of over 50% in that number and reduce it to 140 000.

Le premier exemple est Erasmus, les échanges d’étudiants. Les deux institutions ont estimé que 285 000 étudiants en échange par an était un chiffre réaliste, tout cela pour que les 25 gouvernements, en la personne du Conseil, réduisent drastiquement ce nombre de plus de 50 %, pour arriver ainsi à 140 000.


EU countries must set up inventories for unintentionally produced POPs, draw up national implementation plans, monitor POPs in close cooperation with the European Commission and engage in information exchanges with both other EU countries and non-EU countries.

Les pays de l’UE doivent établir des inventaires des POP produits non intentionnellement, définir des plans de mise en œuvre nationaux, établir un suivi des POP en collaboration étroite avec la Commission européenne et participer à l’échange d’informations avec les autres pays de l’UE et les pays tiers.


If both the legal system of the transmitting and that of the receiving authority provide for sanctions of a similar kind (e.g. in both Member States, fines can be imposed on a member of the staff of an undertaking who has been involved in the violation of Article 81 or 82 of the Treaty), information exchanged pursuant to Article 12 of the Council Regulation can be used by the receiving authority.

Si le système juridique de l'autorité qui transmet les informations et celui de l'autorité qui les reçoit prévoient tous deux des sanctions de même nature (par exemple, dans les deux États membres, des amendes peuvent être infligées à un membre du personnel d'une entreprise qui est impliqué dans la violation de l'article 81 ou 82 du traité), les informations échangées conformément à l'article 12 du règlement du Conseil peuvent être utilisées par l'autorité qui les reçoit.


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