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ACI Europe
Airports Council International Europe
Determine and assign work to airport subcontractors
Direct activities of airport subcontractors
Direct airport subcontractors
Directives on unpaved areas of airports
Oversee airport subcontractors
Procedures for unpaved areas of airports
Regulation on unpaved areas of airports
Requirements for unpaved areas of airports

Traduction de «europe’s airports directly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
determine and assign work to airport subcontractors | direct activities of airport subcontractors | direct airport subcontractors | oversee airport subcontractors

diriger les sous-traitants d'un aéroport


directives on unpaved areas of airports | procedures for unpaved areas of airports | regulation on unpaved areas of airports | requirements for unpaved areas of airports

réglementation sur les zones non revêtues des aéroports


ACI Europe | Airports Association Council International - European Region (AACI) | Airports Council International Europe

Association européenne des aéroports


Action plan for airport capacity, efficiency and safety in Europe

Plan d’action pour renforcer les capacités, l’efficacité et la sécurité des aéroports en Europe


Advisory Committee for implementation of the directive on access to the groundhandling market at Community airports

Comité consultatif pour l'application de la législation relative à l'accès au marché de l'assistance en escale dans les aéroports de la Communauté
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Air traffic noise around airports directly affects some 4 million citizens in Europe.

Près de 4 millions de citoyens en Europe sont directement concernés par les nuisances sonores du trafic aérien à proximité des aéroports.


The directive lays down common rules for prohibiting the noisiest aircraft from European airports and repeals Regulation (EC) No 925/1999, the 'Hushkit' Regulation, which was intended to prohibit the registration in Europe of aircraft fitted with noise-reducing devices.

La présente directive fixe les règles communes pour l’interdiction des avions les plus bruyants dans les aéroports européens et abroge le règlement (CE) n° 925/1999, ou règlement «Hushkit», qui devait interdire l’immatriculation en Europe d’avions équipés de réducteurs de bruit.


The directive lays down common rules for prohibiting the noisiest aircraft from European airports and repeals Regulation (EC) No 925/1999, the 'Hushkit' Regulation, which was intended to prohibit the registration in Europe of aircraft fitted with noise-reducing devices.

La présente directive fixe les règles communes pour l’interdiction des avions les plus bruyants dans les aéroports européens et abroge le règlement (CE) n° 925/1999, ou règlement «Hushkit», qui devait interdire l’immatriculation en Europe d’avions équipés de réducteurs de bruit.


While the operators of Europe’s airports directly employ some 120 000 staff to serve 580 million passengers per year, the total on-site employment of airline, maintenance, catering, retailing and air traffic control company's amount to some 1.1 million workers.

Les exploitants des aéroports européens emploient directement quelque 120 000 personnes, pour servir 580 millions de passagers par an; cependant, le nombre d’emplois total sur site, incluant les compagnies aériennes, les entreprises de maintenance, de restauration, de vente de détail et de contrôle de la circulation aérienne, s’élève à quelque 1,1 million.


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Within the framework of the Community’s overall strategy aimed at maintaining a high uniform level of civil aviation safety in Europe, the Directive establishes a harmonised approach to the effective enforcement of international safety standards in the Community by harmonising the rules and procedures for ramp inspections of third-country aircraft landing at airports located in the Member States.

Dans le cadre de la stratégie globale de la Communauté visant à établir et à maintenir un niveau élevé uniforme de sécurité de l’aviation civile en Europe, la directive établit une approche harmonisée en matière d’application efficace des normes internationales de sécurité dans la Communauté, par voie d’harmonisation des règles et procédures d’inspection au sol des aéronefs des pays tiers atterrissant sur les aéroports situés dans les États membres.


Within the framework of the Community’s overall strategy aimed at maintaining a high uniform level of civil aviation safety in Europe, the Directive establishes a harmonised approach to the effective enforcement of international safety standards in the Community by harmonising the rules and procedures for ramp inspections of third-country aircraft landing at airports located in the Member States.

Dans le cadre de la stratégie globale de la Communauté visant à établir et à maintenir un niveau élevé uniforme de sécurité de l’aviation civile en Europe, la directive établit une approche harmonisée en matière d’application efficace des normes internationales de sécurité dans la Communauté, par voie d’harmonisation des règles et procédures d’inspection au sol des aéronefs des pays tiers atterrissant sur les aéroports situés dans les États membres.


1. Within the framework of the Community's overall strategy to establish and maintain a high uniform level of civil aviation safety in Europe, this Directive introduces a harmonised approach to the effective enforcement of international safety standards within the Community by harmonising the rules and procedures for ramp inspections of third-country aircraft landing at airports located in the Member States.

1. Dans le cadre de la stratégie globale de la Communauté visant à établir et à maintenir un niveau élevé uniforme de sécurité de l'aviation civile en Europe, la présente directive établit une approche harmonisée en matière d'application efficace des normes internationales de sécurité dans la Communauté, par voie d'harmonisation des règles et procédures d'inspection au sol des aéronefs des pays tiers atterrissant sur les aéroports situés dans les États membres.


1. Within the framework of the Community's overall strategy to establish and maintain a high uniform level of civil aviation safety in Europe, this Directive introduces a harmonised approach to the effective enforcement of international safety standards within the Community by harmonising the rules and procedures for ramp inspections of third-country aircraft landing at airports located in the Member States.

1. Dans le cadre de la stratégie globale de la Communauté visant à établir et à maintenir un niveau élevé uniforme de sécurité de l'aviation civile en Europe, la présente directive établit une approche harmonisée en matière d'application efficace des normes internationales de sécurité dans la Communauté, par voie d'harmonisation des règles et procédures d'inspection au sol des aéronefs des pays tiers atterrissant sur les aéroports situés dans les États membres.


The directive lays down common rules for prohibiting the noisiest aircraft from European airports and repeals Regulation (EC) No 925/1999, the 'Hushkit' Regulation, which was intended to prohibit the registration in Europe of aircraft fitted with noise-reducing devices.

La présente directive fixe les règles communes pour l’interdiction des avions les plus bruyants dans les aéroports européens et abroge le règlement (CE) n° 925/1999, ou règlement «Hushkit», qui devait interdire l’immatriculation en Europe d’avions équipés de réducteurs de bruit.


The directive lays down common rules for prohibiting the noisiest aircraft from European airports and repeals Regulation (EC) No 925/1999, the 'Hushkit' Regulation, which was intended to prohibit the registration in Europe of aircraft fitted with noise-reducing devices.

La présente directive fixe les règles communes pour l’interdiction des avions les plus bruyants dans les aéroports européens et abroge le règlement (CE) n° 925/1999, ou règlement «Hushkit», qui devait interdire l’immatriculation en Europe d’avions équipés de réducteurs de bruit.




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'europe’s airports directly' ->

Date index: 2025-04-10
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