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CEGEP
Cedefop
College of General and Professional Education
College of General and Vocational Education
Commercial school
Copenhagen Declaration
ETUI-REHS
European Trade Union Institute
General and Vocational College
Professional education
Senior secondary vocational education
Senior vocational education
Technical school
Vocational education
Vocational education centre
Vocational education training centre
Vocational school
Vocational training
Vocational training centre

Vertaling van "european vocational education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Copenhagen Declaration | Declaration of the European Ministers of Vocational Education and Training, and the European Commission, convened in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training

Déclaration de Copenhague | Déclaration des ministres européens de l'éducation et de la formation professionnelle, et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur la coopération européenne renforcée en matière d'enseignement et de formation professionnels.


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

enseignement professionnel [ école professionnelle ]


vocational education training centre | vocational education centre | vocational training centre

centre de formation professionnelle


CEGEP | College of General and Vocational Education | College of General and Professional Education | General and Vocational College

cégep | collège d'enseignement général et professionnel


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

professeure d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole/professeure d’enseignement agricole


Maastricht Communiqué on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET)

Communiqué de Maastricht sur les priorités futures de la coopération européenne renforcée pour l’enseignement et la formation professionnels


senior secondary vocational education | senior vocational education

enseignement secondaire professionnel du deuxième cycle | enseignement secondaire professionnel,deuxième cycle


technical and vocational education as continuing education

enseignement technique et professionnel en tant que formation continue


Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]

Cedefop [ Centre européen pour le développement de la formation professionnelle ]


European Trade Union Institute [ ETUI-REHS | European Trade Union Institute for Research, Education and Health and Safety ]

Institut syndical européen [ ETUI-REHS | Institut syndical européen pour la recherche, la formation et la santé-sécurité | ISE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To this end, the Council invites the Member States and the Commission to adopt measures to increase transparency and recognition of competences and qualifications within vocational education and training systems and to promote closer cooperation regarding quality in European vocational education and training systems as a sound basis for mutual trust.

Pour ce faire, le Conseil invite les États membres et la Commission à adopter des mesures pour améliorer la transparence et la reconnaissance des compétences et des qualifications dans le cadre des systèmes d'enseignement et de formation professionnels et promouvoir le renforcement de la coopération en matière de qualité des systèmes européens d'enseignement et de formation professionnels, afin d'asseoir la confiance mutuelle sur une base solide.


- Increased cooperation between a broad range of relevant actors, including public bodies and the industrial partners on different levels to develop and implement measures aimed at improving transparency and recognition of diplomas and certificates, as well as the overall quality of European vocational education and training in terms of standing and reputation.

- Une coopération accrue entre un large éventail d'acteurs concernés, y compris les organismes publics et les partenaires industriels à différents échelons, pour concevoir et mettre en application des mesures visant à améliorer la transparence et la reconnaissance des diplômes et des certificats ainsi que la qualité globale de l'enseignement et de la formation professionnelle en Europe, en termes de niveau et de réputation.


14. Appreciates the progress made in the development of evidence-based European vocational education and training reform through the Torino Process and other specific policy analyses which were taken over by partner countries, leading to national policy developments which help to guarantee future sustainability;

14. salue les progrès réalisés dans la mise en place de la réforme de l'enseignement et de la formation professionnels européens fondée sur des données factuelles, par l'intermédiaire du processus de Turin et d'autres processus spécifiques d'analyses des politiques que les pays partenaires se sont appropriés, ce qui a conduit à la définition de politiques nationales qui contribuent à garantir la viabilité future;


5. Appreciates the progress made in the development of evidence-based European vocational education and training (VET) reform through the Torino Process and other specific policy analysis which has achieved ownership in the partner countries, leading to national policy developments which help to guarantee future sustainability.

5. salue les progrès réalisés dans la mise en place de la réforme de l'enseignement et de la formation professionnels (EFP) européens fondée sur des données factuelles, par l'intermédiaire du processus de Turin et d'autres processus spécifiques d'analyses des politiques que les pays partenaires se sont appropriés, ce qui a conduit à la définition de politiques nationales qui contribuent à garantir la viabilité future.


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14. Appreciates the progress made in the development of evidence-based European vocational education and training reform through the Torino Process and other specific policy analyses which were taken over by partner countries, leading to national policy developments which help to guarantee future sustainability;

14. salue les progrès réalisés dans la mise en place de la réforme de l'enseignement et de la formation professionnels européens fondée sur des données factuelles, par l'intermédiaire du processus de Turin et d'autres processus spécifiques d'analyses des politiques que les pays partenaires se sont appropriés, ce qui a conduit à la définition de politiques nationales qui contribuent à garantir la viabilité future;


Events at European level include a European Business Forum on Vocational education and training, a Conference on "Adult Skills", a European Alliance for Apprenticeships Stakeholder Meeting, a Vocational education and training Researcher Community Forum, a Vocational education and training/Professional Higher Education Providers Forum, and a Forum of Sector Skills Alliances Councils.

Parmi les événements organisés au niveau européen figurent notamment un forum des entreprises européennes sur l'enseignement et la formation professionnels, une conférence sur le thème «Les compétences des adultes», une réunion des parties prenantes de l'Alliance européenne pour l'apprentissage, un forum de la communauté des chercheurs en enseignement et formation professionnels, un forum des prestataires d'enseignement et de formation professionnels et d'enseignement prof ...[+++]


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels (EC ...[+++]


Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training (‘the Copenhagen process’), and the 2004 joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme , stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint progress report of the Council and the Commission ...[+++]

La résolution du Conseil du 19 décembre 2002 visant à promouvoir le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels (le «processus de Copenhague»), et le rapport intermédiaire conjoint de 2004 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du programme de travail «Éducation et formation 2010» , soulignent l'importance d'un système européen de transfert de crédits pour l'enseig ...[+++]


(3) Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training ("the Copenhagen process"), and the Joint Report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme adopted in 2004, stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint report of the Council and the Commission (do ...[+++]

(3) La résolution du Conseil du 19 décembre 2002 visant à promouvoir le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels (le "processus de Copenhague"), et le rapport intermédiaire conjoint du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du programme de travail "Éducation et formation 2010" adopté en 2004, soulignent l'importance d'un système européen de transfert de crédits pou ...[+++]


To this end, the Council invites the Member States and the Commission to adopt measures to increase transparency and recognition of competences and qualifications within vocational education and training systems and to promote closer cooperation regarding quality in European vocational education and training systems as a sound basis for mutual trust.

Pour ce faire, le Conseil invite les États membres et la Commission à adopter des mesures pour améliorer la transparence et la reconnaissance des compétences et des qualifications dans le cadre des systèmes d'enseignement et de formation professionnels et promouvoir le renforcement de la coopération en matière de qualité des systèmes européens d'enseignement et de formation professionnels, afin d'asseoir la confiance mutuelle sur une base solide.




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Date index: 2021-03-03
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