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AARRA
Anglo Canadian Shipping Company Ltd.
Line
Liner company
Liner shipping company
One-ship company
Road transport company
Road transport enterprise
Road transportation company
Ship management
Ship-owning company
Shipowning company
Shipping company
Shipping line
Shipping owner company
Single-ship corporation
Westship International Shipping Limited

Vertaling van "european shipping companies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
shipping company [ shipping owner company | ship-owning company | shipowning company | ship management ]

armement [ société propriétaire de navires ]


liner company | liner shipping company

compagnies de ligne maritimes | compagnies maritimes de ligne


road transport enterprise | road transport company | road transportation company | shipping company

entreprise de transport routier






shipping company | shipping line | line

compagnie de navigation | compagnie maritime | compagnie de navigation maritime | société de navigation | société de transports maritimes | entreprise de transport maritime


single-ship corporation | one-ship company

société propriétaire d'un seul navire


Anglo Canadian Shipping Company (1983) Ltd. [ Westship International Shipping Limited ]

Anglo Canadian Shipping Company (1983) Ltd. [ Westship International Shipping Limited ]


Elsevier's dictionary of European Community: company/business financial law in English, Danish and German

Elsevier's dictionary of European Community : company/business financial law in English, Danish and German


Federal Act of 25 September 1917 on the Attachment and Administrative Receivership of Railway and Shipping Companies [ AARRA ]

Loi fédérale du 25 septembre 1917 concernant la constitution de gages sur les entreprises de chemins de fer et de navigation et la liquidation forcée de ces entreprises [ LGEL ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The scheme will ensure a level playing field between Maltese and other European shipping companies, and will encourage ship registration in Europe.

Ce régime garantira des conditions de concurrence équitables entre les compagnies maritimes maltaises et les autres compagnies européennes, et encouragera l'immatriculation des navires en Europe.


However, if the Commission were to insist on shipping companies owning and operating a certain percentage of merchant vessels in order to qualify for tonnage tax, ECSA believes that the Commission should allow European shipping companies to operate up to 10 dwt (14) chartered tonnage for every 1 dwt owned or bareboat-chartered-in tonnage under tonnage tax schemes.

Toutefois, si la Commission devait insister pour que les compagnies maritimes possèdent et exploitent un certain pourcentage de navires commerciaux pour pouvoir être soumises à la taxation au tonnage, l'ECSA estime que la Commission devrait permettre aux compagnies maritimes européennes d'exploiter jusqu'à 10 TPL (14) sur navire affrété pour chaque TPL sur navire possédé ou affrété en coque nue au titre des régimes de taxation au tonnage.


The flexibility created by time-chartering has enabled European shipping companies to gain market share at a fairly rapid pace.

Grâce à la flexibilité offerte par l'affrètement à temps, les compagnies maritimes européennes ont pu gagner des parts de marché assez rapidement.


ECSA believes that the European shipping companies that operate vessels on a time-charter basis do meet these aims as well, whether or not the vessels fly the flag of a Member State.

L'ECSA estime que les compagnies maritimes européennes qui exploitent des navires sur une base d'affrètement à temps atteignent également ces objectifs, que lesdits navires battent pavillon d'un État membre ou non.


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Insisting on formally reintroducing the restriction for non-EU-flagged time-chartered vessels would deprive European shipping companies of the flexibility necessary to meet their customers' demands adequately and optimally and to secure their market position globally.

Insister sur la réintroduction formelle de la restriction imposée aux navires affrétés à temps et ne battant pas pavillon d'un État membre de l'Union priverait les compagnies maritimes européennes de la flexibilité nécessaire pour répondre aux demandes de leurs clients de manière adéquate et optimale et pour renforcer leur position sur le marché au niveau mondial.


The European Commission has cleared under the EU Merger Regulation the proposed acquisition of United Arab Shipping Company ("UASC") by Hapag-Lloyd of Germany, subject to conditions.

La Commission européenne a autorisé, en vertu du règlement de l'UE sur les concentrations, le projet d'acquisition de United Arab Shipping Company («UASC») par Hapag-Lloyd (Allemagne), sous réserve du respect de certaines conditions.


The European Commission has adopted a decision that renders legally binding the commitments offered by fourteen container liner shipping companies.

La Commission européenne a adopté une décision rendant juridiquement contraignants les engagements offerts par quatorze compagnies de transport maritime régulier par conteneurs.


The European Commission has cleared under the EU Merger Regulation the proposed acquisition of Neptune Oriental Lines ("NOL") of Singapore by rival CMA CGM, a French shipping company with worldwide activities.

La Commission européenne a autorisé, en vertu du règlement de l'UE sur les concentrations, le projet d’acquisition de la compagnie singapourienne Neptune Oriental Lines (NOL») par son concurrent français CMA CGM, compagnie maritime active dans le monde entier.


‘A member of a special negotiating body or of a European Works Council, or such a member's alternate, who is a member of the crew of a seagoing vessel, shall be entitled to participate in a meeting of the special negotiating body or of the European Works Council, or in any other meeting under any procedures established pursuant to Article 6(3), where that member or alternate is not at sea or in a port in a country other than that in which the shipping company is domiciled, when the meeting tak ...[+++]

«Un membre d'un groupe spécial de négociation ou d'un comité d'entreprise européen, ou son suppléant, appartenant à l'équipage d'un navire de mer, est autorisé à participer à une réunion du groupe spécial de négociation ou du comité d'entreprise européen, ou à toute autre réunion prévue par les procédures établies en vertu de l'article 6, paragraphe 3, s'il n'est pas en mer ou dans un port situé dans un pays autre que celui dans lequel la compagnie maritime est domiciliée, lorsque la réunion a lieu.


The method chosen by the French authorities (62) to determine the amount of the recapitalisation involves calculating the need for financing on the basis of the average capital/debt ratio of 5 European shipping companies recorded in 2000.

La méthode retenue par les autorités françaises (62) pour déterminer le montant de la recapitalisation consiste à calculer le besoin de financement sur la base du ratio moyen des fonds propres sur les dettes financières constaté en 2000 auprès de cinq compagnies maritimes européennes.




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'european shipping companies' ->

Date index: 2023-01-25
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