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AEMN
AENOC
Alliance of European National Movements
Association of the European National Olympic Committees
CENSA
Citizen of a member state of the European Union
Citizen of an EU member state
Citizen of the Union
Committee of European National Shipowners Associations
Committee of European National Shipowners' Association
Committee of European Shipowners
Community policy-national policy
EANM
EU citizen
EU national
EU policy - national policy
European Alliance of National Movements
European Convention on Nationality
European National Olympic Committees
European National Olympic Committees Association
European Nations Cup
European Union policy - national policy
European championship
European national
National policy - EU policy
National policy - European Union policy
National policy-Community policy
Reunion of European National Committees
YEN
Youth of European Nationalities

Traduction de «european nations while » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Association of the European National Olympic Committees [ AENOC | European National Olympic Committees Association | European National Olympic Committees ]

Association des comités nationaux olympiques [ ACNOE | Comités nationaux olympiques d'Europe ]


citizen of a member state of the European Union | citizen of an EU member state | EU citizen | European national | EU national | citizen of the Union

ressortissant d'un État membre de l'Union européenne | ressortissante d'un État membre de l'Union européenne | ressortissant d'un État membre de l'UE | ressortissante d'un État membre de l'UE | ressortissant de l'UE | ressortissante de l'UE | citoyen de l'UE | citoyenne de l'UE | citoyen de l'Union | citoyenne de l'Union


Council of European and Japanese National Shipowners' Associations [ CENSA | Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Association ]

Conseil des associations nationales d'armateurs d'Europe et du Japon [ Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Associations ]


Youth of European Nationalities [ YEN | Youth Commission of Federal Union of European Nationalities ]

Jeunesse des communautés ethniques européennes


European championship | European Nations Cup

Coupe des nations | Championnat d'Europe des nations


AEMN | Alliance of European National Movements | European Alliance of National Movements | EANM [Abbr.]

Alliance européenne des mouvements nationaux | AEMN [Abbr.]


Reunion of European National Committees

réunion des comités nationaux européens


Committee of European National Shipowners Associations | CENSA [Abbr.]

Comité des associations nationales d'armateurs d'Europe | comité des chargeurs maritimes pour l'Europe occidentale | CENSA [Abbr.]


EU policy - national policy [ Community policy-national policy | European Union policy - national policy | national policy-Community policy | national policy - EU policy | national policy - European Union policy ]

politique de l'UE-politique nationale [ politique communautaire-politique nationale | politique de l'Union européenne-politique nationale | politique nationale-politique communautaire | politique nationale-politique de l'UE | politique nationale-politique de l'Union européenne ]


European Convention on Nationality

Convention européenne sur la nationalité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To the extent that European statistics may be compiled by National Central Banks (NCBs) in their capacity as members of the ESCB, the NSIs and the NCBs should cooperate closely in accordance with national arrangements with a view to ensuring production of complete and coherent European statistics, while ensuring the necessary cooperation between the ESS and the ESCB.

Dans la mesure où des statistiques européennes peuvent être établies par les banques centrales nationales, en leur qualité de membres du SEBC, les INS et les banques centrales nationales devraient coopérer étroitement conformément aux arrangements sur le plan national afin de garantir la production de statistiques européennes complètes et cohérentes, tout en assurant la coopération nécessaire entre le SSE et le SEBC.


To the extent that some of those European statistics may be compiled by National Central Banks (NCBs) in their capacity as members of the European System of Central Banks (ESCB), the NSIs and the NCBs shall cooperate closely in accordance with national arrangements with a view to ensuring the production of complete and coherent European statistics, while ensuring the necessary cooperation between the ESS and the ESCB as set out in Article 9’.

Dans la mesure où certaines de ces statistiques européennes peuvent être établies par les banques centrales nationales (BCN) en leur qualité de membres du Système européen de banques centrales (SEBC), les INS et les BCN coopèrent étroitement conformément aux arrangements existant sur le plan national, afin de garantir la production de statistiques européennes complètes et cohérentes, tout en assurant la coopération nécessaire entre le SSE et le SEBC, conformément à l'article 9».


To ensure the integrity and quality management of the development, production and dissemination of European statistics under this Regulation, the national statistical institutes and the Commission (Eurostat) should take all necessary measures to maintain public confidence in statistics and to allow for a more rigorous application of the European Statistics Code of Practice in force and of the Commission Communication of 15 April 2011 entitled ‘Towards robust quality management for European Statistics’, ...[+++]

Afin de garantir l’intégrité et la gestion de la qualité lors du développement, de la production et de la diffusion des statistiques européennes au titre du présent règlement, les instituts nationaux de statistique et la Commission (Eurostat) devraient prendre toutes mesures nécessaires pour maintenir la confiance du public dans les documents statistiques et permettre une mise en œuvre plus stricte du code de bonnes pratiques de la statistique européenne en vigueur et de la communication de la Commission du 15 avril 2011, intitulée «V ...[+++]


(8) To ensure the integrity and quality management of the development, production and dissemination of European statistics under this Regulation, the national statistical institutes and the Commission (Eurostat) should take all necessary measures to maintain public confidence in statistics and to allow for a more rigorous application of the European Statistics Code of Practice, attached to the Recommendation of the Commission of 25 May 2005 on the independence, integrity and accountability of the national and Community statistical aut ...[+++]

(8) Afin de garantir l'intégrité et la qualité de la gestion lors du développement, la production et la diffusion de statistiques européennes au titre du présent règlement, les instituts nationaux de statistique et la Commission (Eurostat) doivent prendre toutes mesures nécessaires pour maintenir la confiance du public dans les documents statistiques et permettre une mise en œuvre plus stricte du code de bonnes pratiques de la statistique européenne, joint à la recommandation de la Commission du 25 mai 2005 concernant l'indépendance, l'intégrité et la responsabilité des autorités statistiques nationales ...[+++]


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feels that European political parties are key elements in raising awareness of European policies and in expressing the political will of the EU citizens, and have to act as a bridge between national and EU political life; they represent citizens' views and enable public debate on European issues, while supporting interaction between all levels of the European Union's system of multilevel governance; encourages therefore the European political parties ...[+++]

pense que les partis politiques européens jouent un rôle de premier plan dans la sensibilisation aux politiques européennes et dans l'expression de la volonté politique des citoyens de l'Union, qu'ils doivent constituer un pont entre les politiques nationale et européenne, qu'ils expriment l'opinion des citoyens et qu'ils permettent la tenue de débats ouverts sur les questions européennes, en soutenant l'interaction entre les différents échelons du système de gouvernance à plusieurs niveau de l'Union européenne. Le Comité encourage dè ...[+++]


6. Believes that maximising the contribution of urban areas to the economic growth of the EU while sustaining or improving their parameters as ‘good places to live in’ is a shared goal of European, national, regional and local levels of government; stresses that while this goal is widely shared, the specific measures to pursue it can vary from place to place; notes that as a consequence of historical development in the second half of the twentieth century, some regions and cities will generally need to follow a ...[+++]

6. estime que les niveaux de pouvoir européen, national, régional et local poursuivent tous l'objectif de maximiser la contribution des zones urbaines à la croissance économique de l'Union européenne et d'entretenir ou de rehausser leur réputation de lieux de vie agréables; souligne que cet objectif est certes largement partagé, mais que les mesures spécifiques mises en œuvre pour l'atteindre peuvent varier d'un endroit à l'autre; constate qu'à la suite de l'évolution historique qu'elles ont connue au cours de la seconde moitié du XX siècle, certaines régions et villes devront poursuivre un plus large éventail de p ...[+++]


6. Believes that maximising the contribution of urban areas to the economic growth of the EU while sustaining or improving their parameters as ‘good places to live in’ is a shared goal of European, national, regional and local levels of government; stresses that while this goal is widely shared, the specific measures to pursue it can vary from place to place; notes that as a consequence of historical development in the second half of the twentieth century, some regions and cities will generally need to follow a ...[+++]

6. estime que les niveaux de pouvoir européen, national, régional et local poursuivent tous l'objectif de maximiser la contribution des zones urbaines à la croissance économique de l'Union européenne et d'entretenir ou de rehausser leur réputation de lieux de vie agréables; souligne que cet objectif est certes largement partagé, mais que les mesures spécifiques mises en œuvre pour l'atteindre peuvent varier d'un endroit à l'autre; constate qu'à la suite de l'évolution historique qu'elles ont connue au cours de la seconde moitié du XX siècle, certaines régions et villes devront poursuivre un plus large éventail de p ...[+++]


Little good will come of an EU arms export regime that constrains European nations while leaving countries such as China free to sell weapons to whomever they deem fit.

Nous ne retirerons pas grand-chose d’un régime d’exportation d’armes au niveau de l’UE, ayant force contraignante pour les nations européennes mais n’ayant aucune emprise sur des pays tels que la Chine, qui pourraient dès lors vendre des armes à qui bon leur semble.


Childcare facilities, leave entitlement and flexible working time arrangements are core components of the policy mix, while the powers are spread between European, national and local levels and between social partners at European, national and sectoral levels.

Les structures d’accueil de l’enfance, le droit à des congés et la flexibilité des horaires de travail figurent parmi les outils essentiels des combinaisons de mesures arrêtées en la matière, tandis que les compétences sont réparties entre les différents niveaux de pouvoir – européen, national et local – et entre les partenaires sociaux à l’échelon européen, national et sectoriel.


The tax is supported by those who are guided by the spirit of European federalism, while those who wish to preserve their national sovereignty are opposed to the EU having the power to levy and collect taxes.

Ceux que l'esprit fédéral européen anime soutiennent cette taxe alors que ceux qui veulent conserver la pleine souveraineté nationale s'opposent à ce que l'on accorde un pouvoir fiscal à l'Union européenne.


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