Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Briquet's disorder Multiple psychosomatic disorder
ECTS
English
European Association for Contemporary History
European Community Course Credit Transfer System
European Community Liaison Committee of Historians
European Credit Transfer and Accumulation System
European credit transfer system
European historiography
European history
History of Europe
History of the European Communities
House of European History
Schuman Declaration
Schuman plan
Traumatic neurosis

Traduction de «european history courses » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Committee for the Publication of Documents on European History

Commission internationale pour l'édition des sources de l'histoire européenne


European historiography | European history

histoire de l'Europe


House of European History

Maison de l'histoire européenne


European Community Course Credit Transfer System | European Credit Transfer and Accumulation System | European credit transfer system | ECTS [Abbr.]

système de transfert d'unités de cours capitalisables de la Communauté européenne | système européen de transfert de crédits d'enseignement | système européen de transfert et d'accumulation de crédits | ECTS [Abbr.]


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features inclu ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence rép ...[+++]


history of Europe [ history of the European Communities | Schuman Declaration | Schuman plan ]

histoire de l'Europe [ déclaration Schuman | histoire des CE | plan Schuman ]


Commission of the European Communities Liaison Committee of Historians [ European Community Liaison Committee of Historians | Liaison Group of Modern History Lecturers of European Community Universities ]

Groupe de liaison des historiens auprès de la Commission des Communautés européennes [ Groupe de liaison des historiens auprès des Communautés européennes ]


Association internationale pour l'histoire contemporaine de l'Europe [ European Association for Contemporary History ]

Association internationale pour l'histoire contemporaine de l'Europe [ Association européenne d'histoire contemporaine ]


Definition: The main features are multiple, recurrent and frequently changing physical symptoms of at least two years' duration. Most patients have a long and complicated history of contact with both primary and specialist medical care services, during which many negative investigations or fruitless exploratory operations may have been carried out. Symptoms may be referred to any part or system of the body. The course of the disorder is chronic and fluctuating, and is often associated with disruption of social, interpersonal, and fami ...[+++]

Définition: Les principales caractéristiques sont des symptômes physiques multiples, récurrents et variables dans le temps, persistant au moins deux ans. Dans la plupart des cas, les sujets entretiennent, depuis longtemps, des relations complexes avec les services médicaux, spécialisés et non spécialisés, et ont subi de nombreuses investigations ou interventions exploratrices négatives. Les symptômes peuvent renvoyer à n'importe quel système ou partie du corps. Le trouble a une évolution chronique et fluctuante, et s'accompagne souvent d'une altération du comportement social, interpersonnel et familial. Quand le trouble est de durée plus ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This includes information about the natural person collected in the course of the registration for, or the provision of, health care services as referred to in Directive 2011/24/EU of the European Parliament and of the Council to that natural person; a number, symbol or particular assigned to a natural person to uniquely identify the natural person for health purposes; information derived from the testing or examination of a body part or bodily substance, including from genetic data and biological samples; and any information on, f ...[+++]

Cela comprend des informations sur la personne physique collectées lors de l'inscription de cette personne en vue de bénéficier de services de soins de santé ou lors de la prestation de ces services au sens de la directive 2011/24/UE du Parlement européen et du Conseil au bénéfice de cette personne physique; un numéro, un symbole ou un élément spécifique attribué à une personne physique pour l'identifier de manière unique à des fins de santé; des informations obtenues lors du test ou de l'examen d'une partie du corps ou d'une substance ...[+++]


As for the importance of introducing courses in European law and European history into the school curriculum, the Commission shares the opinion that young people should be taught the essential facts about the European Union at school.

Quant à l’importance d’introduire des cours de droit européen et d’histoire de l’Europe dans les programmes scolaires, la Commission partage l’avis selon lequel les jeunes devraient apprendre à l’école les faits essentiels relatifs à l’Union européenne.


What we have now, and what we have had at other times in the course of 20th century European history, is a great deal of uncertainty, a certain desperation, a certain aimlessness, and what we need to do is provide hope, a forward-looking spirit and strong leadership so that everyone feels a part of the European Union.

Ce que nous connaissons aujourd’hui, et ce que nous avons connu à d’autres époques au cours de lHistoire européenne du XXe siècle, c’est une grande incertitude, un certain désespoir, une certaine sensation d’errance, et ce que nous devons faire, c’est offrir de l’espoir, un esprit tourné vers l’avenir et un leadership fort afin que chacun ait le sentiment de faire partie de l’Union européenne.


But more worryingly, under the Jean Monnet programme I see the orthodoxies of the European Union now being taught in political science and in European history courses.

Mais, plus inquiétant, dans le cadre du programme Jean Monnet, j'ai vu les orthodoxies de l'Union européenne enseignées maintenant dans les cours de sciences politiques et d'histoire européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
But more worryingly, under the Jean Monnet programme I see the orthodoxies of the European Union now being taught in political science and in European history courses.

Mais, plus inquiétant, dans le cadre du programme Jean Monnet, j'ai vu les orthodoxies de l'Union européenne enseignées maintenant dans les cours de sciences politiques et d'histoire européenne.


This is the objective that would, in itself, of course, fulfil the ambitions of a political generation that is able to look back on European history and which is concerned about planning and organising our future in a reasonable way.

Ceci est un objectif qui en soi pourrait combler les ambitions de toute une génération politique capable de regarder vers l’arrière dans l’histoire de l’Europe et soucieuse de prévoir et organiser raisonnablement notre avenir.


Twice over the centuries it has stood at the cross-roads of history; in the sixteenth century, when the Knights of Malta repulsed the Turkish invaders, and again in the Second World War, when Malta stood firm against the might of the Axis powers, it was instrumental in determining the course of Western European history; for the second of these exploits, Malta was awarded the George Cross, the highest British civilian award for gallantry.

Par deux fois, elle s'est retrouvée aux carrefours de l'histoire, tout d'abord au seizième siècle, lorsque les Chevaliers de Malte ont repoussé les envahisseurs turcs, et ensuite lors de la Deuxième guerre mondiale, lorsque Malte a résisté aux puissances de l'Axe et a contribué à écrire le cours de l'histoire de l'Europe occidentale. Pour le second de ces exploits, Malte s'est vu décerner la George Cross, la plus haute récompense civile pour actes de bravoure.


[English] Without the great sacrifice of our Canadian friends, European history would have had a different course.

[Traduction] Sans les grands sacrifices de nos amis canadiens, l'histoire de l'Europe aurait suivi un autre cours.


They are now prepared, provided they can find the funds to modify their syllabuses to include Community law in their law courses, Community economic development in their economics and politics courses and the process of European construction in their history courses, as well as to devote more time and effort to research on Community affairs.

Insérer le droit communautaire dans les formations juridiques, les développements économiques de la Communauté en économie et dans les études politiques, enseigner les cheminements de la construction européenne en histoire, enfin, investir davantage dans la recherche sur la problématique "européenne" sont autant d'adaptations qu'elles sont désormais prêtes à faire, si elles en trouvent les moyens.


Jean Monnet Chairs supported in 1994/1995 - Jean Monnet Project for Poland and Hungary : in European Community Law : University of Lodz, LODZ Nicholas Copernicus University, TORUN University of Technology, WARSAW in European Economic Integration : Academy of Economics, KATOWICE Oskar Lange Academy of Economics, WROCLAW in History of European Integration : Ecole Normame Supérieure, CRACOW For details of support in 1994/1995 for European permanent courses and modul ...[+++]

Chaires Jean Monnet sélectionnées en 1994-1995 dans le cadre de l'Action Jean Monnet Pologne et Hongrie : en Droit Communautaire : University of Lodz, LODZ Nicholas Copernicus University, TORUN University of Technology, WARSAW en Economie de l'Intégration européenne : Academy of Economics, KATOWICE Oskar Lange Academy of Economics, WROCLAW en Histoire de l'Intégration européenne : Ecole Normale Supérieure, CRACOW Pour plus de détails sur les Cours permanents et Modules sélectionnés en 1994-1995, ainsi que sur les aides à la recherche, aides matér ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'european history courses' ->

Date index: 2022-02-17
w