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Black currant
Blackcurrant
CJEU
Citizen of a member state of the European Union
Citizen of an EU member state
Citizen of the Union
Court of Justice of the European Communities
Court of Justice of the European Union
EU citizen
EU national
European black currant
European blackcurrant
European mantid
European mantis
European national
Haulier
Heavy-transport driver
Praying mantid
Praying mantis
Road carrier
Road haulage operator
Road haulier
Road haulier
Trucker
Union of European Patent Agents
Union of European Practitioners in Industrial Property
Union of European Professional Patent Representatives

Vertaling van "european hauliers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
haulier | road haulier | trucker

entrepreneur de transports routiers | transporteur routier


heavy-transport driver | road haulier

transporteur routier | transporteuse routière | conducteur routier | conductrice routière | routier | routière


road haulier (1) | road carrier (2)

transporteur par route (1) | transporteur routier (2)




road haulage operator | road haulier

transporteur de marchandises par route | transporteur routier


Union of European Practitioners in Industrial Property [ UNION,UEPIP | Union of European Patent Attorneys and other Representatives before the European Patent Office | Union of European Professional Patent Representatives | Union of European Patent Agents ]

Union des praticiens européens en propriété industrielle [ UPEPI | Union des conseils européens en brevets et autres mandataires agréés auprès de l'Office européen des brevets | Union of European Professional Patent Representatives | Union des agents en brevets européens ]


Court of Justice of the European Union (1) | Court of Justice of the European Communities (2) [ CJEU ]

Cour de justice de l'Union européenne(1) | Cour de justice des Communautés européennes (2) | Cour de justice (3) [ CJUE (4) | CJCE (5) | CJ (6) ]


citizen of a member state of the European Union | citizen of an EU member state | EU citizen | European national | EU national | citizen of the Union

ressortissant d'un État membre de l'Union européenne | ressortissante d'un État membre de l'Union européenne | ressortissant d'un État membre de l'UE | ressortissante d'un État membre de l'UE | ressortissant de l'UE | ressortissante de l'UE | citoyen de l'UE | citoyenne de l'UE | citoyen de l'Union | citoyenne de l'Union


European black currant | European blackcurrant | black currant | blackcurrant

cassissier | groseiller noir | gadellier noir


praying mantis | European mantis | praying mantid | European mantid

mante religieuse | mante
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Source: Social and Working Conditions of Road Transport Hauliers, European Parliament, 2013.

Source: «Conditions sociales et de travail des transporteurs routiers de marchandises», Parlement européen, 2013.


Summary analysis and data tables 1998-2012" (OECD 2013); "Social and Working Conditions of Road Transport Hauliers" (European Parliament 2013).

Summary analysis and data tables 1998-2012» (OCDE 2013); «Conditions sociales et de travail des transporteurs routiers de marchandises» (Parlement européen, 2013).


[43] Social and Working Conditions of Road Transport Hauliers, European Parliament, 2013.

[43] «Conditions sociales et de travail des transporteurs routiers de marchandises», Parlement européen, 2013.


In order to ensure that European hauliers receive clear price signals, which act as an incentive to optimise behaviour, efforts should be made in the medium term to bring about convergence in the methods which the Member States use to calculate external costs.

Afin que les transporteurs européens reçoivent des signaux clairs en matière de tarification qui les incitent à optimiser leurs pratiques, il convient de s’efforcer à moyen terme de parvenir à une convergence des méthodes de calcul des coûts externes utilisées par les États membres.


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The site should explain the rationale behind the scheme and the benefits to drivers and hauliers, as well as overall contribution towards reducing CO2 emissions and road noise. This site should be established and maintained by the European Commission, as the authority for the labelling scheme, to ensure that the same information is provided to all consumers across the EU.

Il devrait faire comprendre la raison d'être du régime proposé et les avantages qu'il présente pour les conducteurs et les entreprises de transport, ainsi que la contribution qu'il peut apporter, d'une manière générale, à la réduction des émissions de CO2 et du bruit de la circulation automobile. Ce site devrait être créé et géré par la Commission, autorité responsable du régime d'étiquetage, de telle sorte que tous les consommateurs disposent des mêmes informations sur le territoire de l'Union.


There is a large majority which is mindful of the interests and needs of each Member State, but it is a large majority which acknowledges the need to gradually dismantle, over the coming years, this derogation scheme, the ecopoints system, and try to meet this objective by encouraging the use of increasingly less polluting vehicles, but which also knows that we cannot expect all European hauliers to radically modify their motor vehicles in a few months.

Il y a une vaste majorité qui est attentive aux intérêts et aux besoins de chacun des États membres, mais c’est une vaste majorité qui reconnaît la nécessité de démanteler progressivement, dans les prochaines années, ce régime de dérogation, le système des écopoints, et de tenter d’arriver à cet objectif en encourageant l’utilisation de véhicules de moins en moins polluants, mais une majorité qui sait aussi que l’on ne peut pas s’attendre à ce que tous les transporteurs routiers européens changent radicalement leurs véhicules en quelques mois.


They also state that, if we want to continue improving NOx emissions, our only option is to remove the 108% ceiling because, if we maintain this ceiling, there is no incentive to improve environmental quality with regard to emissions by European hauliers transiting through Austria.

Et que, si nous voulons continuer à diminuer les émissions de NOx, la seule possibilité est de supprimer le plafond des 108 %, parce que si nous maintenons ce plafond, il n’y a aucun stimulant à l’amélioration de la qualité environnementale en ce qui concerne les émissions de la part des transporteurs européens qui transitent par l’Autriche.


They also state that, if we want to continue improving NOx emissions, our only option is to remove the 108% ceiling because, if we maintain this ceiling, there is no incentive to improve environmental quality with regard to emissions by European hauliers transiting through Austria.

Et que, si nous voulons continuer à diminuer les émissions de NOx, la seule possibilité est de supprimer le plafond des 108 %, parce que si nous maintenons ce plafond, il n’y a aucun stimulant à l’amélioration de la qualité environnementale en ce qui concerne les émissions de la part des transporteurs européens qui transitent par l’Autriche.


Having regard to the Treaties and in particular the provisions guaranteeing unhindered access to the single European market, bearing in mind the British Government’s formal announcement, in a statement to Parliament on 8 November 2000, that it will introduce a tax on all ‘foreign’ road hauliers using British roads by means of a toll which all non-British hauliers will have to pay, given that a discriminatory toll on non-British road hauliers would severely damage the internal market and be particularly damaging for the economy of Irel ...[+++]

Considérant les dispositions des traités, et notamment celles garantissant un accès sans entrave au marché intérieur européen, compte tenu de la communication officielle du gouvernement britannique au Parlement, annonçant en date du 8 novembre 2000 l'introduction, sous la forme d'un péage dû par tous les transporteurs non britanniques, d'une taxe applicable à l'ensemble des transporteurs "étrangers" circulant sur le réseau routier britannique, sachant que le recours à un tel péage discriminatoire mettrait gravement en péril le marché ...[+++]


(b) conditions for international carriage of goods to, through and from Austrian territory by hauliers established in the European Community are determined by the Agreement between the European Economic Community and the Republic of Austria on the transit of goods by road and rail, signed in Oporto on 2 May 1992, which entered into force on 1 January 1993.

b) Les conditions dans lesquelles les transporteurs établis dans la Communauté peuvent effectuer des transports internationaux à destination ou au départ de l'Autriche ou traversant le territoire autrichien en transit sont définies dans l'accord entre la Communauté économique européenne et la république d'Autriche en matière de transit de marchandises par rail et par route, signé à Porto le 2 mai 1992, qui est entré en vigueur le 1er janvier 1993.




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