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Analyse and estimate the production needs
Contract decommitment
Decommit funds
Decommitment
Estimate
Estimate artistic production needs
Estimate cost of used goods
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Estimate of amounts receivable
Estimate of revenue and expenditure
Estimate price of used goods
Estimate profitability
Estimate value of second-hand goods
Estimate value of used goods
Estimating profitability
Estimation of profitability
Forward estimate
Gross estimate
Planning estimate
Pre-estimation
Profitability estimating
Projection
Raw estimate
Rough estimate

Vertaling van "estimates for decommitments " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
estimating profitability | profitability estimating | estimate profitability | estimation of profitability

estimer une rentabilité


contract decommitment

désengagement des fonds du contrat


estimate cost of used goods | estimate price of used goods | estimate value of second-hand goods | estimate value of used goods

estimer la valeur de biens d’occasion


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique






estimate | planning estimate | pre-estimation | projection

estimation prévisionnelle | extrapolation | prévision | projection


estimate of amounts receivable | estimate of revenue and expenditure | forward estimate

état prévisionnel des dépenses et des recettes | prévision de créance




raw estimate | rough estimate | gross estimate

estimation sommaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As regards the implementation of the "n+2 rule", the estimates for decommitments were around EUR 50 million for 2005 (8.9% of total commitments for 2003).

En ce qui concerne l’application de la règle «N+2», les estimations concernant les dégagements s’élevaient à environ 50 millions EUR pour 2005 (8,9 % des engagements totaux pour 2003).


After the analysis of exceptions to the "n+2 rule" (State aid, major projects etc.), the estimate of resources at risk of decommitment is EUR 42 million (only 0.19% of total commitments).

Au terme de l’analyse des exceptions à la règle «N+2» (aides d’État, grands projets, etc.), les ressources menacées de désengagement sont estimées à 42 millions EUR (0,19 % seulement du total des engagements).


[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of applications send to the Commission up to 31 October for payment by 31 December; UK: communica ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par programme ; BE : prévision des paiements effectués par les bénéficiaires finals jusqu'au 31.12, et non des demandes communiquées à la Commission jusqu'au 31.10, et à payer pour le 31 décembre ; U ...[+++]


* to promote best practice in forecasting expenditure at programme level so that forward estimates can be made more realistic and reliable and the risks of decommitment can be better assessed.

* De promouvoir les meilleurs pratiques de prévision des dépenses au niveau de chaque programme, afin de rendre les prévisions budgétaires plus réalistes et fiables, et ainsi de mieux cerner les risques de dégagement.


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6. While providing for a reduction by EUR 768 707 073 of Member States' contribution to the 2012 Union's budget, amends therefore Council's position on Draft amending budget No 3/2012 to secure the appropriate funding of FP7 - Cooperation programme, in view of the unfulfilled needs identified by the Commission (EUR 337 578 119), as well as to provide further payment appropriations under Cohesion Policy (EUR 390 682 822) to contribute to meeting upcoming payment claims, as estimated by Members States by the end of 2012, and limit the level of decommitments at the en ...[+++]

6. tout en prévoyant une réduction de 768 707 073 EUR de la contribution des États membres au budget 2012 de l'Union, modifie dès lors la position du Conseil sur le projet de budget rectificatif n° 3/2012 afin de garantir un financement approprié pour le programme "Coopération" du 7 PC, eu égard aux besoins non satisfaits relevés par la Commission (337 578 119 EUR), et d'allouer des crédits de paiement supplémentaires au titre de la politique de cohésion (390 682 822 EUR) de façon à honorer les demandes de paiement à venir, selon les estimations réalisées par les É ...[+++]


40. Recalls the Joint Declaration adopted in conciliation last November, calling for a simplification of implementing procedures and urging the Member States to make use of the possibility of revising their operational programmes in order better to address the effects of the economic crisis; welcomes, in this respect, the current revision of the General Regulation on Structural Funds 2007-2013 (Reg. EC 1083/2006) that aims at improving simplification in the management of the funds as well as introducing measures to enable Member States tackle the consequences of the economic crisis; requests that these provisions are implemented without further delay in the Member States; calls on the Commission to ...[+++]

40. rappelle la déclaration commune adoptée en conciliation en novembre 2009, qui appelle à une simplification des procédures d'exécution et exhorte les États membres à faire usage de la possibilité de réviser leurs programmes opérationnels afin de mieux faire face aux effets de la crise économique; salue, à cet égard, la révision en cours du règlement général sur les fonds structurels pour la période 2007-2013 (règlement CE n° 1083/2006) qui vise à renforcer la simplification dans la gestion des fonds ainsi qu'à introduire des mesures propres à permettre aux États membres de remédier aux conséquences de la crise économique; demande qu ...[+++]


40. Recalls the Joint Declaration adopted in conciliation last November, calling for a simplification of implementing procedures and urging the Member States to make use of the possibility of revising their operational programmes in order better to address the effects of the economic crisis; welcomes, in this respect, the current revision of the General Regulation on Structural Funds 2007-2013 (Regulation (EC) No 1083/2006) that aims at improving simplification in the management of the funds as well as introducing measures to enable Member States tackle the consequences of the economic crisis; requests that these provisions are implemented without further delay in the Member States; calls on the Commission to ...[+++]

40. rappelle la déclaration commune adoptée en conciliation en novembre 2009, qui appelle à une simplification des procédures d'exécution et exhorte les États membres à faire usage de la possibilité de réviser leurs programmes opérationnels afin de mieux faire face aux effets de la crise économique; salue, à cet égard, la révision en cours du règlement général sur les fonds structurels pour la période 2007-2013 (règlement (CE) n° 1083/2006) qui vise à renforcer la simplification dans la gestion des fonds ainsi qu'à introduire des mesures propres à permettre aux États membres de remédier aux conséquences de la crise économique; demande ...[+++]


As regards the implementation of the "n+2 rule", the estimates for decommitments were around EUR 50 million for 2005 (8.9% of total commitments for 2003).

En ce qui concerne l’application de la règle «N+2», les estimations concernant les dégagements s’élevaient à environ 50 millions EUR pour 2005 (8,9 % des engagements totaux pour 2003).


25. Has decided to increase the payment appropriations in heading 2 to better reflect Member States' forecasts and to take account of the level of old outstanding commitments, payments for the current year, enlargement-related requirements and the outstanding commitments situation concerning the previous period; invites the Commission to present a fresh estimate of what is needed for 2004, including for completion of 1994-1999 payments ; invites the Commission also to examine the extent to which 1994-1999 commitments are still valid; urges that new control tools be developed and used without delay to carry out effective monitoring and ...[+++]

25. a décidé d'augmenter les crédits de paiement de la rubrique 2 pour mieux refléter les prévisions des États membres et tenir compte du niveau des engagements antérieurs à liquider, des paiements de l'exercice en cours, des besoins liés à l'élargissement et de la situation du RAL de la période précédente; invite la Commission à présenter une nouvelle estimation des besoins de 2004, notamment pour la liquidation des paiements se rapportant à la période 1994-1999; demande à la Commission d'examiner en outre si les engagements de la ...[+++]


5. Is aware that actual decommitments in respect of sums due to have been paid by 31 December 2002 will, as a result of exceptions under so-called ‘aid schemes’, be substantially less that the €521 m outstanding and are estimated by the Commission at only €50 m, 0.3% of the €12 bn total; urges the Commission to be vigilant so as to ensure that the possibility of advance payment subject to future justification does not become a device for the avoidance of n+2 obligations and that the effort ...[+++]

5. est conscient du fait que les dégagements réels concernant des sommes qui auraient dû être versées au 31 décembre 2002 seront, en raison de dérogations aux régimes dits "d'aide", beaucoup moins importants que les 521 millions d'euros restant à liquider et sont estimés par la Commission à 50 millions d'euros, soit 0,3% seulement du montant total de 12 milliards d'euros; invite instamment la Commission à faire montre de vigilance afin que la possibilité d'avances soumise à justification ultérieure ne devienne pas un moyen d'échapper aux obligations découlant de la règle "N+2" et que les efforts consentis en vue d'une exécution rapide e ...[+++]


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