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Canadian Security Intelligence Service Act
Caretaking staff
Chief Communications Security Establishment
Determine security threats
Develop physiotherapy assistance
Develop physiotherapy services
Diagnose safeguarding threats
Domestic service
Domestic staff
Domestic worker
Domestic workers
Establish physiotherapy service
Establish security threats
Evolve physiotherapy service
FSB
Federal Security Service
Federal Security Service of the Russian Federation
Hospitality establishment security manager
Hospitality establishment security officer
Hospitality security manager
Hospitality security officer
Identify security threats
Private security
Security service
Security services
Service industries workers
Service occupation
Service staff
Working Party on Establishment and Services

Traduction de «established security service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hospitality security manager | hospitality security officer | hospitality establishment security manager | hospitality establishment security officer

directeur de la sécurité d’un hôtel | responsable de la sécurité d’un hôtel | directrice de la sécurité en établissement hôtelier | responsable de la sécurité en établissement hôtelier


determine security threats | diagnose safeguarding threats | establish security threats | identify security threats

recenser des menaces pour la sécurité


Federal Security Service | Federal Security Service of the Russian Federation | FSB [Abbr.]

Service fédéral de la sécurité | FSB [Abbr.]


security services [ private security ]

sécurité et gardiennage [ sécurité privée ]


service occupation [ caretaking staff | domestic service | domestic staff | domestic worker | security service | service staff | domestic workers(UNBIS) | service industries workers(UNBIS) ]

personnel de service [ employé de maison | personnel de gardiennage | personnel domestique | service de sécurité ]


develop physiotherapy assistance | evolve physiotherapy service | develop physiotherapy services | establish physiotherapy service

développer des services de physiothérapie


Working Party on Economic Questions / Establishment and Services (Liberal professions/Representatives of services incidental to transport)

Groupe Questions économiques / Etablissements et services (professions libérales/auxiliaires des transports)


Working Party on Establishment and Services

groupe Établissement et services


Canadian Security Intelligence Service Act [ An Act to establish the Canadian Security Intelligence Service, to enact An Act respecting enforcement in relation to certain security and related offences and to amend certain Acts in consequence thereof or in relation thereto ]

Loi sur le Service canadien du renseignement de sécurité [ Loi constituant le Service canadien du renseignement de sécurité, édictant la Loi concernant la poursuite de certaines infractions en matière de sécurité et dans des domaines connexes et modifiant certaines lois en conséquence ou de façon corrélative ]


Chief, Communications Security Establishment Canada [ Chief Communications Security Establishment ]

Chef, Centre de la sécurité des télécommunications Canada [ Chef - Centre de la sécurité des télécommunications ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
iii. stresses that prosecutions must be transparent, evidence-based, proportionate and free from political motivation, and should adhere strictly to investigatory procedures and due process and be conducted in full respect of the principles of a fair trial, as enshrined in the European Convention on Human Rights; remains concerned about the lack of accountability of the Prosecutor’s Office and the blurred criteria according to which prosecutors and investigators are appointed; calls for continued efforts for full independence, efficiency, impartiality and professionalism in the judiciary, the Prosecutor’s Office and the Ministry of the Interior, as well as in the newly established Security Service ...[+++]

iii. souligne que les poursuites doivent être transparentes, fondées sur des éléments de preuve, proportionnées et menées indépendamment de toute considération politique, qu'elles devraient respecter strictement le droit à un procès et à une enquête véritables et qu'elles devraient être menées dans le respect plein et entier des principes d'un procès équitable, tels qu'ils sont consacrés par la convention européenne des droits de l'homme; reste préoccupé par le fait que le ministère public ne soit pas obligé de rendre des comptes et par les critères flous selon lesquels les procureurs et enquêteurs sont nommés; appelle à la poursuite des efforts pour la pleine indépendance, l'efficience, l'impartialité et le professionnalisme du pouvoir j ...[+++]


20. Emphasises, in this connection, that judicial proceedings should be transparent, impartial and free from political motivation; calls on Georgia to continue, and fully implement, the reform of the judiciary, including by strengthening its independence and depoliticising the Prosecutor’s Office; remains concerned about the lack of accountability of the Prosecutor’s Office and the blurred criteria according to which prosecutors and investigators are appointed; calls for continued efforts towards full independence, efficiency, impartiality and professionalism in the judiciary, the Prosecutor’s Office, the Ministry of the Interior and the newly established Security Service, includin ...[+++]

20. souligne, à cet égard, que les procédures judiciaires doivent être transparentes, impartiales, et être menées indépendamment de toute considération politique; invite la Géorgie à poursuivre et à mettre pleinement en œuvre la réforme du système judiciaire, y compris en renforçant son indépendance et en dépolitisant le parquet; reste préoccupé par le fait que le ministère public ne soit pas obligé de rendre des comptes et par les critères flous selon lesquels les procureurs et enquêteurs sont nommés; appelle à la poursuite des efforts pour la pleine indépendance, l'efficience, l'impartialité et le professionnalisme du pouvoir judiciaire, du ministère public, du ministère de l'intérieur et du service de ...[+++]


The new document once more rules out the use of indiscriminate mass surveillance by the U.S. US Secretary of State John Kerry committed to establishing a redress possibility in the area of national security for EU individuals through an Ombudsperson within the Department of State, who will be independent from national security services.

Le nouveau document exclut une fois de plus toute surveillance massive ou indifférenciée par les États-Unis. Le secrétaire d’État américain, John Kerry, s'est engagé à instituer une voie de recours dans le domaine du renseignement national pour les ressortissants de l’Union européenne, en créant au sein du Département d'État une fonction de médiateur, qui sera indépendant des services de sécurité nationaux.


We must: build on the approach set out in the directive to establish a fully functioning internal market for retail financial services; secure coherence between financial services legislation and the e-commerce Directive; secure coherence also between on-line and more traditional provision of financial services; and examine how the internal market clause will apply in areas where national rules significantly diverge, to avoid exposing consumers and ...[+++]

Il convient impérativement: de développer l'approche dont la directive jette les bases, pour créer un marché intérieur des services financiers de détail pleinement opérationnel; de coordonner entre elles la législation sur les services financiers et la directive sur le commerce électronique; de garantir la cohérence entre les services financiers en ligne et les modes de fourniture plus classiques; déterminer comment la "clause du marché intérieur" s'appliquera dans les domaines où les règles varient sensiblement d'un État membre à l'autre, afin de ne pas exposer les consommateurs et les investisseurs à des régimes juridiques potentiel ...[+++]


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57. Notes that Parliament expects that the internalisation of security services will reduce costs in Brussels and Strasbourg by EUR 11 250 000 in the period 2013 to 2016 and by EUR 5 640 000 for each year thereafter; seeks assurances that the highest standards will be established and maintained for targeted security through a continuous training programme; demands a yearly report with detailed information on the development of the costs of the security service, including the accrued costs fo ...[+++]

57. rappelle qu’il escompte que l’internalisation des services de sécurité réduira leur coût, à Bruxelles et à Strasbourg, de 11 250 000 euros d’ici à 2016 et de 5 640 000 euros, pour chaque année qui suivra; cherche des assurances quant à l’instauration des normes les plus strictes, et à leur maintien, en matière de sécurité ciblée, grâce à un programme de formation continue; attend un rapport annuel comportant des informations détaillées sur l’évolution des coûts du service de sécurité, y compris la hausse du coût des pensions pou ...[+++]


57. Notes that Parliament expects that the internalisation of security services will reduce costs in Brussels and Strasbourg by EUR 11 250 000 in the period 2013 to 2016 and by EUR 5 640 000 for each year thereafter; seeks assurances that the highest standards will be established and maintained for targeted security through a continuous training programme; demands a yearly report with detailed information on the development of the costs of the security service, including the accrued costs fo ...[+++]

57. rappelle qu'il escompte que l'internalisation des services de sécurité réduira leur coût, à Bruxelles et à Strasbourg, de 11 250 000 euros d'ici à 2016 et de 5 640 000 euros, pour chaque année ultérieure; cherche des assurances quant à l'instauration des normes les plus strictes, et à leur maintien, en matière de sécurité ciblée, grâce à un programme de formation continue; attend un rapport annuel comportant des informations détaillées sur l'évolution des coûts du service de sécurité, y compris la hausse du coût des pensions pou ...[+++]


The European Parliament's directorate responsible for security and the security services of other institutions, bodies, offices and agencies established by virtue or on the basis of the Treaties holding EUCI may also agree to carry out peer evaluations of the security arrangements for the protection of EUCI.

La direction du Parlement européen en charge de la sécurité et les services de sécurité d'autres institutions, organes, organismes et agences établis en vertu ou sur la base des traités détenant des informations classifiées de l'UE peuvent également convenir de procéder à des évaluations par les pairs des mesures de sécurité prises pour assurer la protection des informations classifiées de l'UE.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005D0267 - EN - 2005/267/EC: Council Decision of 16 March 2005 establishing a secure web-based Information and Coordination Network for Member States’ Migration Management Services - COUNCIL DECISION // (2005/267/EC)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005D0267 - EN - 2005/267/CE: Décision du Conseil du 16 mars 2005 établissant un réseau d'information et de coordination sécurisé connecté à l’internet pour les services des États membres chargés de la gestion des flux migratoires - DÉCISION DU CONSEIL // (2005/267/CE)


2005/267/EC: Council Decision of 16 March 2005 establishing a secure web-based Information and Coordination Network for Member States’ Migration Management Services

2005/267/CE: Décision du Conseil du 16 mars 2005 établissant un réseau d'information et de coordination sécurisé connecté à l’internet pour les services des États membres chargés de la gestion des flux migratoires


The initiative is certainly pertinent and worthwhile. Nonetheless, for the reasons cited, I propose that its content be reconsidered. I further propose that pursuant to Article 208 of the Treaty establishing the European Community, the Council should request the Commission to undertake a study of what should be involved in a common action in the sector of legal or natural persons providing private security services.

Par conséquent, au vu des motifs exposés, je propose que le contenu de l’initiative, opportun et d’un grand intérêt, soit reconsidéré et que, conformément à l’article 208 du traité de la Communauté, le Conseil demande à la Commission de réaliser une étude sur les nécessités d’une action commune dans le secteur des personnes physiques ou morales qui fournissent des services de sécurité privée.


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