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Culture 2000
Determine high standards of prevention conservation
Develop programming schedule
Develop programming schedules
EU exercise programming
Ensure a safe hospitality establishment
Ensure high levels of collections care
Ensure safety in hospitality establishment
Establish a safety program for all staff and guests
Establish high standards of care of collections
Establish high standards of collections care
Establish programming schedule
Exercise establishment
Long-Term Established Needs Program
On-Side Establishment Evaluation Program
Perennial Crop Establishment Loan Program
Periodic start of the preventive test programmes
Periodic start of the preventive test programs
Prevention program
Set programming schedule
Virus-prevention program

Traduction de «establish prevention programs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Long-Term Established Needs Program

Programme d'aide à long terme


Perennial Crop Establishment Loan Program

Programme de prêts pour l'établissement de cultures vivaces


On-Side Establishment Evaluation Program

Programme d'évaluation sur place des besoins en effectifs


establish programming schedule | set programming schedule | develop programming schedule | develop programming schedules

élaborer un calendrier de programmation


establish a safety program for all staff and guests | guarantee safety and security at the hospitality venue | ensure a safe hospitality establishment | ensure safety in hospitality establishment

assurer la sécurité dans un établissement d’hébergement de loisirs


ensure high levels of collections care | establish high standards of care of collections | determine high standards of prevention conservation | establish high standards of collections care

établir des normes strictes pour la prise en charge de collections


periodic start of the preventive test programmes | periodic start of the preventive test programs

activation périodique des programmes de test préventif


Committee for implementation of the programme establishing a single financing and programming instrument for cultural cooperation | Culture 2000 [Abbr.]

Comité pour la mise en oeuvre du programme établissant un instrument unique de financement et de programmation pour la coopération culturelle | Culture 2000 [Abbr.]


EU exercise programming | exercise establishment

programmation de l'exercice UE | programmation des exercices de l'UE


virus-prevention program | prevention program

antivirus préventif | bouclier antiviral | bouclier d'immunisation | vaccin | filtre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The derogation provided for in this Decision should be terminated if it is established that the specific conditions laid down in this Decision are not sufficient to prevent the introduction of harmful organisms into the Union or have not been complied with or there is evidence which could indicate that the Program is not functioning effectively.

La dérogation prévue par la présente décision sera révoquée s’il est établi que les conditions spécifiques énoncées dans la présente décision ne sont pas suffisantes pour prévenir l’introduction d’organismes nuisibles dans l’Union ou qu’elles n’ont pas été respectées ou s’il existe des preuves qui pourraient indiquer que le programme ne fonctionne pas efficacement.


23. Emphasises that the establishment of the EEAS provides the EU with a unique opportunity to implement its commitments on conflict prevention and peace-building, with particular reference to the Gothenburg Programme, and to further expand the EU's capacity to prevent conflict as an alternative to crisis management; to this end, stresses the importance of putting the Directorate for Conflict Prevention and Security Policy on an equal footing with other directorates by resourcing it adequately for policy programming and by strengthen ...[+++]

23. insiste sur le fait que l'établissement du SEAE offre à l'Union l'occasion unique de mettre en œuvre ses engagements en matière de prévention des conflits et d'établissement de la paix, pris notamment dans le cadre du programme de Göteborg, et de renforcer ses capacités dans le domaine de la prévention des conflits en tant qu'alternative à la gestion de crise; souligne à cette fin l'importance de placer la direction «prévention des conflits et politique de sécurité» sur un pied d'égalité avec les autres directions en lui allouant ...[+++]


23. Emphasises that the establishment of the EEAS provides the EU with a unique opportunity to implement its commitments on conflict prevention and peace-building, with particular reference to the Gothenburg Programme, and to further expand the EU's capacity to prevent conflict as an alternative to crisis management; to this end, stresses the importance of putting the Directorate for Conflict Prevention and Security Policy on an equal footing with other directorates by resourcing it adequately for policy programming and by strengthen ...[+++]

23. insiste sur le fait que l'établissement du SEAE offre à l'Union l'occasion unique de mettre en œuvre ses engagements en matière de prévention des conflits et d'établissement de la paix, pris notamment dans le cadre du programme de Göteborg, et de renforcer ses capacités dans le domaine de la prévention des conflits en tant qu'alternative à la gestion de crise; souligne à cette fin l'importance de placer la direction «prévention des conflits et politique de sécurité» sur un pied d'égalité avec les autres directions en lui allouant ...[+++]


The new instruments for external assistance also prevent Parliament from exercising its democratic role in the policy-making procedure of establishing priorities and allocating funds to concrete programs.

Les nouveaux instruments d'aide extérieure proposés empêchaient aussi le Parlement d'exercer son rôle démocratique aux stades de l'établissement des priorités et de l'affectation des fonds en faveur de programmes concrets.


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The bill also provides, in clause 25(10), that nothing prevents a province from establishing a program to recover the costs of a young person's counsel from the young person or parents, and that the costs can only be recovered after the proceedings are completed.

Le projet de loi prévoit également au paragraphe 25(10) que rien n'empêche une province de recouvrer auprès de l'adolescent ou de ses père et mère le montant des honoraires versés à l'avocat qui le représente. On ajoute que le recouvrement ne peut avoir lieu qu'une fois toutes les procédures terminées.


This subclause merely stated that nothing in the YCJA prevents a province from establishing a program designed to recover the costs once proceedings against the youth are complete.

Cette disposition précisait que rien dans la LSJPA, ou Loi sur le système de justice pénale pour les adolescents, n'a pour effet d'empêcher une province d'établir un programme visant à permettre de recouvrer auprès du jeune le montant des frais engagés une fois le procès terminé.


Following this Communication, important developments have taken place, such as the creation of the European Forum for the Prevention of Organised Crime [5], the establishment of the European Crime Prevention Network [6] and the adoption of a Council Decision creating the Hippokrates program to co-fund co-operation projects between Member States. [7]

Elle a été suivie d'importants développements, tels que la création du Forum européen de prévention du crime organisé [5], la mise en place du Réseau européen de prévention de la criminalité [6] et l'adoption d'une décision du Conseil établissant le programme Hippocrate en vue de cofinancer des projets de coopération entre les États membres [7].


25. Notes that the Commission, in the new regulation on Structural Funds (EC) No 1260/1999, has declared its intention to simplify the rules; hopes that this will be verified in 2001, but deplores the under-implementation of the Structural Funds in 2000 due to delays in programming (itself accounting for much of the budget surplus); points out that the same difficulties occurred in the first year of the previous programming period (1994); also wonders whether the present system is the best system for planning the future of structural measures after 2006; calls on the Commission and the Member States to rationalise and simplify the procedures for implementing structural measures in order to prevent ...[+++]

25. relève que la Commission, dans le nouveau règlement (CE) n° 1260/1999 sur les Fonds structurels, a déclaré son intention de simplifier les règles; espère que cela s'avérera réalisable en 2001, mais déplore toutefois la mise en œuvre imparfaite des Fonds structurels en 2000 en raison de retards pris dans la programmation (ce qui a largement contribué à l'excédent budgétaire); rappelle que les mêmes difficultés s'étaient produites pour la première année de la période de programmation précédente (1994); se demande d'ailleurs si le système actuel est le meilleur pour planifier l'avenir des mesures structurelles après 2006; demande à ...[+++]


25. Notes that the Commission, in the new regulation on Structural Funds (EC) No 1260/1999, has declared its intention to simplify the rules; hopes that this will be verified in 2001, but deplores the under-implementation of the Structural Funds in 2000 due to delays in programming (itself accounting for much of the budget surplus); points out that the same difficulties occurred in the first year of the previous programming period (1994); also wonders whether the present system is the best system for planning the future of structural measures after 2006; calls on the Commission and the Member States to rationalise and simplify the procedures for implementing structural measures in order to prevent ...[+++]

25. relève que la Commission, dans le nouveau règlement (CE) n° 1260/1999 sur les Fonds structurels, a déclaré son intention de simplifier les règles; espère que cela s'avérera réalisable en 2001, mais déplore toutefois la mise en œuvre imparfaite des Fonds structurels en 2000 en raison de retards pris dans la programmation (ce qui a largement contribué à l'excédent budgétaire); rappelle que les mêmes difficultés s'étaient produites pour la première année de la période de programmation précédente (1994); se demande d'ailleurs si le système actuel est le meilleur pour planifier l'avenir des mesures structurelles après 2006; demande à ...[+++]


Our recommendations, then, regarding promoting health and preventing disorders are: to evaluate early child development initiatives, particularly with regard to mental health outcomes; to establish prevention programs based on the current research evidence — and anxiety, conduct and depression would be good disorders with which to start; and to encourage more Canadian research to replicate some of the strong findings coming from other places.

Nous recommandons par conséquent, au chapitre de la promotion de la santé et de la prévention des maladies, d'évaluer les initiatives de développement de la petite enfance, et plus particulièrement leurs effets sur la santé mentale; de mettre en oeuvre des programmes de prévention fondés sur les données de recherche récentes — l'anxiété, les troubles de conduite et la dépression seraient de bons points de départ; et d'encourager la poursuite de la recherche au Canada afin de valider certains des résultats concluants obtenus ailleurs ...[+++]


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