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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Characteristic of essential oil
Characteristics of essential oils
Charges for use of infrastructure
Coastal pilotage
Deep sea pilotage
Dock due
Embarkation tax
Fishery harbour
Fishing harbour
Form of essential oil
Harbor due
Harbor equipment
Harbor facilities
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour equipment
Harbour facilities
Harbour fee
Harbour firefighter
Harbour installation
Harbour pilotage
Local port waters
Local waters of the port
Marine fire technician
Marine firefighter
Marine pilotage
Port
Port charge
Port due
Port equipment
Port facilities
Port installations
Port tax
Ports
River port
Safe harbour
Safe harbour provision
Safe harbour rule
Seaport
Ship's firefighter
Shore-based pilotage
Types of essential oils
Waters around harbours and docks
Waters around wharfs
Yacht harbour

Vertaling van "essential harbour " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
characteristics of essential oils | form of essential oil | characteristic of essential oil | types of essential oils

types d’huiles essentielles


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


safe harbour | safe harbour provision | safe harbour rule

régime de protection


An Act to amend the National Harbours Board Act, the Government Harbours and Piers Act, the Harbour Commissions Act, the Canada Shipping Act and the Fishing and Recreational Harbours Act

Loi modifiant la Loi sur le Conseil des ports nationaux, la Loi sur les ports et jetées de l'État, la Loi sur les Commissions de port, la Loi sur la marine marchande du Canada et la Loi sur les ports de pêche et de plaisance


harbor equipment | harbor facilities | harbour equipment | harbour facilities | port equipment | port facilities | port installations

équipement portuaire | installations portuaires




charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


local port waters | waters around harbours and docks | local waters of the port | waters around wharfs

eaux locales d'un port


harbour firefighter | ship's firefighter | marine fire technician | marine firefighter

pompière-plongeuse | pompier-plongeur | marin-pompier/marin-pompière | marin-pompière


marine pilotage [ coastal pilotage | deep sea pilotage | harbour pilotage | shore-based pilotage ]

pilotage maritime [ pilotage côtier | pilotage en haute mer | pilotage hauturier | pilotage portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Electromagnetic compatibility and Radio spectrum Matters (ERM); Coastal Surveillance, Vessel Traffic Services and Harbour Radars (CS/VTS/HR); Harmonised Standard covering the essential requirements of article 3.2 of the Directive 2014/53/EU

Compatibilité électromagnétique et spectre radioélectrique (ERM) — Surveillance côtière, systèmes de contrôle du trafic maritime et radars portuaires (CS/VTS/HR) — Norme harmonisée couvrant les exigences essentielles de l’article 3, paragraphe 2 de la Directive 2014/53/UE


15. Welcomes that in its ruling of 6 October 2015 the CJEU declared invalid the Commission Adequacy Decision 2000/520 on the US Safe Harbour; stresses that this ruling has confirmed the long-standing position of Parliament regarding the lack of an adequate level of protection under this instrument; calls on the Commission to immediately take the necessary measures to ensure that all personal data transferred to the US are subject to an effective level of protection that is essentially equivalent to that guaranteed in the EU;

15. se félicite que dans son arrêt du 6 octobre 2015, la Cour de justice de l'Union européenne ait déclaré invalide la décision 2000/520 de la Commission relative à la pertinence de la protection assurée par les principes de la sphère de sécurité; souligne que cet arrêt a confirmé la position adoptée de longue date par le Parlement relative à l'absence d'un niveau de protection adéquat dans le cadre de cet instrument; invite la Commission à prendre immédiatement les mesures nécessaires pour faire en sorte que les données à caractère personnel transférées vers les États-Unis fassent l'objet d'un bon niveau de protection, en substance équivalent à ...[+++]


17. Welcomes that in its ruling of 6 October 2015 the CJEU declared invalid the Commission Adequacy Decision 2000/520/EC on the US Safe Harbour; stresses that this ruling has confirmed the long-standing position of Parliament regarding the lack of an adequate level of protection under this instrument; calls on the Commission to immediately take the necessary measures to ensure that all personal data transferred to the US are subject to an effective level of protection that is essentially equivalent to that guaranteed in the EU;

17. se félicite que dans son arrêt du 6 octobre 2015, la Cour de justice de l'Union européenne ait déclaré invalide la décision 2000/520/CE de la Commission relative à la pertinence de la protection assurée par les principes de la sphère de sécurité; souligne que cet arrêt a confirmé la position adoptée de longue date par le Parlement relative à l'absence d'un niveau de protection adéquat dans le cadre de cet instrument; invite la Commission à prendre immédiatement les mesures nécessaires pour faire en sorte que les données à caractère personnel transférées vers les États-Unis fassent l'objet d'un bon niveau de protection, en substance équivalent à ...[+++]


For example, if the technology pool includes non-essential patents but fulfils all the other criteria of the safe harbour listed in point (261), where there are pro-competitive reasons for including non-essential patents in the pool (see point (264)) and where licensees have the possibility of obtaining a licence for only part of the package with a corresponding reduction of royalties (see point (264)), the conditions of Article 101(3) are likely to be fulfilled.

Par exemple, si les accords de regroupement de technologies incluent des brevets non essentiels mais remplissent tous les autres critères de la sphère de sécurité énumérés au point (261), s’il existe des raisons proconcurrentielles d’inclure des brevets non essentiels dans l’accord [voir le point (264)] et si les preneurs ont la possibilité d’obtenir une licence pour une partie seulement d’entre elles, avec une réduction correspondante de la redevance [voir le point (264)], les conditions de l’article 101, paragraphe 3, sont vraisemblablement remplies.


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If funding is taken to repair essential harbours, those other harbours will suffer.

Si on va chercher de l'argent pour réparer les quais essentiels, ce sont ces quais qui souffriront.


I'd like to understand what you mean by “essential harbour” (1005) Mr. George Da Pont: In general, as you said, the criterion most frequently used is the number of fishermen using the harbour.

J'aimerais comprendre ce que vous voulez dire par « port essentiel » (1005) M. George Da Pont: En général, comme vous l'avez dit, le critère le plus fréquent est celui du nombre de pêcheurs qui utilisent le port.


In my vocabulary, essential harbours are quite different from active harbours.

Dans mon vocabulaire, les ports jugés essentiels sont assez différents des ports actifs.


6. Harbours considerable doubts as to whether a European legal framework for services can bring about a genuine improvement in terms of proximity to the general public and of the efficiency of essential services;

6. doute fort qu'un cadre juridique européen applicable aux services puisse être à l'origine d'une véritable amélioration de la proximité vis-à-vis du citoyen et de l'efficacité des services d'intérêt général;


32. Points out that those constraints cannot be brushed aside by simply invoking the new imperatives of the fight against terrorism and organised crime, but, rather, that there must be prior agreement on the objectives to be pursued and, consequently, the information which is essential to achieve what is sought must be defined and placed at the disposal of the competent authorities for an appropriate period; repeats its call to switch from a 'pull' system to a 'push' system for the transmission of data to the US authorities, and harbours the utmost reservat ...[+++]

32. rappelle que ces limites ne peuvent pas être balayées en invoquant tout simplement les nouvelles exigences de la lutte contre le terrorisme et le crime organisé, mais qu'il faut au préalable s'accorder sur les objectifs poursuivis et définir en conséquence quelles informations sont indispensables pour obtenir les résultats recherchés et mettre ces données à la disposition des autorités compétentes durant une période appropriée; réitère sa demande de passer d'un système "pull" à un système "push" pour la transmission des données aux autorités américaines, et maintient les plus grandes réserves quant à la création d'un système PNR eur ...[+++]


31. Points out that those constraints cannot be brushed aside by simply invoking the new imperatives of the fight against terrorism and organised crime, but, rather, that there must be prior agreement on the objectives to be pursued and, consequently, the information which is essential to achieve what is sought must be defined and placed at the disposal of the competent authorities for an appropriate period; repeats its call to switch from a 'pull' system to a 'push' system for the transmission of data to the US authorities, and harbours the utmost reservat ...[+++]

réitère sa demande de passer d'un système «pull» à un système "push" pour la transmission des données aux autorités américaines, et maintient les plus grandes réserves quant à la création d'un système PNR européen qui serait placé sous la responsabilité d'Europol, comme envisagé dans la communication sur une gestion centralisée européenne des données reprises dans les dossiers des passagers aériens, à faire traiter par Europol; demande à la Commission et au Conseil de prendre en considération la résolution du PE du 31 mars 2004 sur le PNR lors de toute négociation avec des pays tiers ou des organisations internationales, en particulier ...[+++]




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'essential harbour' ->

Date index: 2024-01-06
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