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Agriculture and Agri-food
Agriculture and Agri-food ESF
Agriculture and Agri-food emergency support function
Agriculture and Agri-food support function
Consequence-limiting safety features
ESF
ESF Subsidy Account
ESF aid
ESF's
ESFS
ESFs
EU Supervisory Framework
Emergency aid programme
Emergency assistance programme
Emergency programme
Engineered safeguards
Engineered safety feature systems
Engineered safety features
Engineered safety systems
European Science Foundation
European Social Fund
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Exogenous Shocks Facility
FRDP
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Framework Programme for Research and Development
Framework Programme on Research and Development
Prudential control
Prudential supervision
R&TD Framework Programme
RDFP
RTD Framework Programme
Research and Development Framework Programme
Shocks facility
Supervision of financial institutions

Traduction de «esf programmes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
engineered safety features | ESFs | ESF's | engineered safety systems | engineered safety feature systems | engineered safeguards | consequence-limiting safety features

systèmes de protection | dispositifs de sécurité | systèmes de sécurité | circuits de sécurité | systèmes de sauvegarde actifs | équipements de sauvegarde


European Social Fund [ ESF | ESF aid ]

Fonds social européen [ concours du FSE | FSE ]


Exogenous Shocks Facility [ ESF ]

facilité de protection contre les chocs exogènes (1) | facilité contre les chocs exogènes (2) | facilité pour chocs exogènes (3) [ facilité PCE ]


European Science Foundation [ ESF ]

Fondation européenne de la science [ FES ]




Exogenous Shocks Facility | ESF | shocks facility

facilité de protection contre les chocs exogènes | facilité anti-chocs | facilité de protection contre les chocs | facilité d'amortissement des chocs


Agriculture and Agri-food support function [ Agriculture and Agri-food | Agriculture and Agri-food emergency support function | Agriculture and Agri-food ESF ]

fonction de soutien Agriculture et agroalimentaire [ Agriculture et agroalimentaire | fonction de soutien d'urgence Agriculture et agroalimentaire | FSU Agriculture et agroalimentaire ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


Framework Programme for Research and Development [ Framework Programme for Research and Technological Development | Framework Programme on Research and Development | FRDP | R&TD Framework Programme | RDFP | Research and Development Framework Programme | RTD Framework Programme ]

programme-cadre de recherche et développement [ PCRD | PCRDT | programme-cadre de RDT | programme-cadre de recherche | programme-cadre de recherche et développement technologique ]


emergency aid programme | emergency programme | emergency assistance programme

programme d'aide d'urgence | programme d'urgence
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As ESF programmes for 2000-2006 have now been adopted, this communication addresses the question of how these programmes have taken into account the need to integrate the ESF within the key priorities of the European Employment Strategy.

Les programmes du FSE pour la période 2000 - 2006 étant désormais adoptés, la présente communication décrit comment ils tiennent compte de la nécessité d'intégrer le FSE dans les priorités fondamentales de la Stratégie européenne pour l'emploi.


4. For ESF programmes, managing authorities in less developed or transition regions or in Member States eligible for Cohesion Fund support shall ensure that, according to need, appropriate ESF resources are allocated to the capacity building activities of social partners and non-governmental organisations that are involved in the programmes.

4. Dans le cas des programmes relevant du FSE, les autorités de gestion opérant dans les régions moins développées ou en transition, ou dans les États membres admissibles au bénéfice de l’aide du Fonds de cohésion veillent à ce que des ressources appropriées du FSE soient attribuées, en fonction des besoins, aux activités de renforcement des capacités des partenaires sociaux et des organisations non gouvernementales qui participent aux programmes.


14. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

14. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), une priorité accrue aux emplois "verts" pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


44. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

44. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder une priorité accrue, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), aux emplois "verts" pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


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44. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

44. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder une priorité accrue, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), aux emplois «verts» pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


44. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

44. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder une priorité accrue, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), aux emplois «verts» pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


6. Points that although the ESF supports Objectives 1, 2 and 3 by granting financial assistance to combat unemployment, develop human resources and promote integration into the labour market, it is regrettable that the Community Initiative EQUAL is no longer operational as an important tool in combating gender discrimination in the labour market; notes that EQUAL principles are now integrated in the main ESF programmes; believes that NGOs need to be supplied with clear information to enable them to continue their work and take part in the various Community programmes to promote equal treatment of women and men;

6. souligne que, bien que le FSE soutienne les objectifs 1, 2 et 3 en octroyant des aides financières pour lutter contre le chômage, valoriser les ressources humaines et faciliter l'insertion sur le marché du travail, il est regrettable que l'initiative communautaire EQUAL ne représente plus un instrument important de la lutte contre les discriminations fondées sur le genre sur le marché du travail; constate que les principes de cette initiative sont désormais intégrés dans les principaux programmes du FSE; estime qu'il est nécessaire de fournir aux ONG des informations claires qui leur permettent de poursuivre leurs travaux et de part ...[+++]


For the seven ERDF/ESF programmes and the multi-regional ESF programme under the Objective 2 SPD (1997-99), as well as the seven EAGGF-Guidance/ERDF/ESF Objective 5b SPDs (1994-1999), the deadline for accounting for incurred expenditure is 31 December 2001, except for the Objective 2 programmes for Aragon and the Basque Country.

La date limite de comptabilisation des dépenses encourues est le 31 décembre 2001 pour les sept programmes opérationnels FEDER/FSE et le programme opérationnel plurirégional FSE du CCA objectif 2 (1997-99), ainsi que les sept DOCUP FEOGA-O/FEDER/FSE objectif n° 5b (1994-99), exception faite des programmes opérationnels objectif 2 de l'Aragon et du pays Basque.


All seven OPs which include ESF (six multifund programmes at Länder level and one monofund federal ESF programme) had already been adopted between 1 August 2000 and 1 February 2001; consequently, ESF part-funded measures could be implemented at full speed in 2002.

Les sept programmes opérationnels avec intervention du FSE (6 programmes plurifonds à l'échelon des Länder et un programme monofonds fédéral) avaient déjà été adoptés entre le 1er août 2000 et le 1er février 2001; les mesures cofinancées par le FSE ont donc pu être mises en oeuvre à plein régime en 2002.


The results of the evaluation are intended to be used in the: (i) drafting of the next report on economic and social cohesion, (ii) implementation of the ESF in 2000-2006, (iii) policy development for the future of the ESF, (iv) negotiation of ESF programmes with new Member States following EU enlargement, and (v) analysis of the ESF contribution to the European Employment Strategy.

Les résultats de l'évaluation devraient servir à: (i) la rédaction du prochain rapport sur la cohésion économique et sociale; (ii) la mise en oeuvre du FSE 2000-2006; (iii) l'élaboration de la politique d'avenir du FSE; (iv) la négociation des programmes FSE avec les nouveaux États membres après l'élargissement de l'UE; et (v) l'analyse de la contribution du FSE à la stratégie européenne pour l'emploi.


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